stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 397826
  • 24 مهر 1400 - 15:23
0
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

طرح و بررسی ۲۲۵ پرونده مشکل دار در نیمه اول سالجاری

طرح و بررسی ۲۲۵ پرونده مشکل دار در نیمه اول سالجاری
هرمزگان/قلمنا-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در 531 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 225 پرونده در حوزه های متفاوت، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
قلم | qalamna.ir :

خلیل قاسمی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۲۲۵ پرونده شامل ۱۱۵ پرونده در حوزه صنعت، ۱۳ پرونده معدنی، ۵۹ پرونده در حوزه جهاد کشاورزی، ۸ پرونده گردشگری، ۲۰ پرونده صنفی و ۱۰ پرونده متفرقه در جلسات کارگروه و رفع موانع تولید استان طرح و موردپایش قرار گرفته است.

وی مهمترین اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در نیمه اول سالجاری را برگزاری ۳ جلسه کارگروه جهت مدیریت مصرف انرژی و جلوگیری از تعطیلی و کاهش آسیب و لطمات مربوطه به صنایع بزرگ استان، پیگیری و رفع مشکلات بندری مربوط به تولیدات صادراتی معادن گچ با هدف تحقق برنامه صادرات ۵ میلیون تن تا پایان سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان دیگر اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان را رفع مشکل سوخت رسانی به ۲۹۰ واحد مرغداری و ۲۰ واحد پودر ماهی استان و پیگیری جهت ایجاد زیرساخت های مربوط به گازرسانی این واحدها و همچنین راه اندازی و بکارگیری سامانه ستاد تسهیل و انجام کلیه امورات مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از طریق سامانه بیان داشت.

قاسمی در ادامه به موضوع افزایش هزینه صادرات واحدهای تولیدی استان اشاره نمود و افزود: افزایش هزینه تعرفه های خدمات بندری سالانه توسط سازمان بنادر و دریانوردی ، افزایش هزینه حمل و نقل دریایی خطوط کشتیرانی،لاینرها و کشتیرانی جمهوری اسلامی  ایران (هوپاد دریا)، افزایش هزینه اجاره کانتینرهای خالی خطوط کشتیرانی و شرکت های حمل و نقل زمینی ، افزایش هزینه حمل و نقل زمینی کامیون های حامل کالا های صادراتی از مبادی تولید به مقصد بنادر و گمرکات مرزی از موارد است که مشکلات عدیده ای رابرای  واحدهای تولیدی استان به همراه داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین به اقدامات دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پرداخت و افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۸۰ جلسه برگزار شده است که شامل ۳۱۱ مصوبه بوده است که از این تعداد مصوبات ۱۵۷ مصوبه اقدام و ۱۵۴ مصوبه دیگر در دست اقدام است.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.