stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 397633
  • 23 مهر 1400 - 11:22
3
شهردار اهواز:

برای داشتن کلانشهری زیبا و منظم باید هزینه شود/ شورای ششم دنبال سهم خواهی نیست/بخش عمده درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود

برای داشتن کلانشهری زیبا و منظم باید هزینه شود/ شورای ششم دنبال سهم خواهی نیست/بخش عمده درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمزد می شود
خوزستان - اگر قرار است شهری زیبا، محیطی سالم و بانشاط، فضای سبزی بانشاط و سرزنده، نظم شهری و حمل و نقل عمومی داشته باشیم و اساسا شهری درخور مردم داشته باشیم، بایستی برای آن هزینه شود. متاسفانه، چون بخش عمده درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل شده، همه کار‌ها بر زمین مانده است.
قلم | qalamna.ir :

شهردار اهواز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خوزستان که شب گذشته، با موضوع بررسی مشکلات کلانشهر اهواز، از سیمای خوزستان پخش شد عنوان کرد: شهر اهواز از بیماری‌های مزمن و متعددی رنج می‌برد که باید با هم افزایی و کمک دولت، این مشکلات را کاهش دهیم.

رضا امینی افزود: اگر بنا باشد که شهرداری صرفا با تکیه بر منابع ناپایدار محدودی که حاصل از وجوهات دریافتی از مردم است، شهر را اداره کند، مطمئنا طی سال‌های آینده، تغییر اساسی در شهر اهواز اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: در سال ۹۹ بودجه شهرداری اصفهان، ۸۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این مقدار، ۷۵۰۰ میلیارد تومان محقق شده است و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت شده است. همان سال در اهواز، بودجه ۲۵۵۰ میلیارد تومانی، توسط شورای شهر تصویب شده است و ۱۶۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است که ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن صرف حقوق و دستمزد شده است؛ یعنی در سال ۹۹، در اصفهان ۶ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه شده است، اما در اهواز، فقط ۳۰۰ میلیارد تومان صرف کار‌های عمرانی شده است.

امینی در ادامه گفت: اگر قرار است شهری زیبا، محیطی سالم و بانشاط، فضای سبزی بانشاط و سرزنده، نظم شهری و حمل و نقل عمومی داشته باشیم و اساسا شهری درخور مردم داشته باشیم، بایستی برای آن هزینه شود. متاسفانه، چون بخش عمده درآمد شهرداری صرف پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل شده، همه کار‌ها بر زمین مانده است.

شهردار اهواز اذعان کرد: خوشبختانه یکی از تفاوت‌های عمده شورای شهر کنونی با شورا‌های قبلی این است که این عزیزان به هیچ وجه به دنبال سهم خواهی نبوده‌اند و هرگز در انتصابات، ورود نکرده‌اند. حتی وقتی من از آن‌ها خواهش کردم که همفکری کنید، گفتند ما واگذار می‌کنیم به خود شما تا بخش‌های مختلف مناطق و سازمان را بررسی کنید، تیم‌های کارشناسی قرار دهید و ما در کار اجرا مداخله نمی‌کنیم تا بتوانیم بخش نظارتی را بر شهرداری و سایر سازمان‌های شهر را پیگیری کنیم.

 

پیام شهروندی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز

پرسنل خدوم شهرداری، شهر را تمیز می‌کنند و شهروندان فهیم آن را پاکیزه نگه می‌دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار علی بهمن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.