stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 397536
  • 22 مهر 1400 - 12:49
1

زنگ هشدار موج ششم کرونا و آماده‌باش داروخانه‌ها در مشهد

زنگ هشدار موج ششم کرونا و آماده‌باش داروخانه‌ها در مشهد
خراسان رضوی- عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به احتمال آغاز موج ششم شیوع کرونا، خراسان رضوی با کسب آمادگی لازم برای مقابله با آن، موجودی اقلام دارویی در داروخانه‌های بیمارستانی را برای مدت ۲ ماه پیش‌بینی کرده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمدرضا صابری گفت: با توجه به احتمال آغاز موج ششم شیوع کرونا، خراسان رضوی با کسب آمادگی لازم برای مقابله با آن، موجودی اقلام دارویی در داروخانه‌های بیمارستانی را برای مدت ۲ ماه پیش‌بینی کرده است.

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: براساس برآورد صورت گرفته از داروی مصرفی در موج پنجم شیوع کرونا، موجودی داروی مورد نیاز در داروخانه‌های بیمارستانی زیر پوشش این دانشگاه تقویت شده است.

وی بیان کرد: به همه بیمارستان‌های خراسان رضوی تاکید شده است تا ۲۰ قلم داروی مورد نیاز برای بیماران کرونایی را تهیه و ذخیره‌سازی کنند.

صابری ادامه داد: پیگیری لازم برای تامین داروهای مصرفی بیمارستان‌ها هم انجام می‌شود تا آنها در نخستین فرصت داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید. 

عضو ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: اکنون از نظر دسترسی به اقلام دارویی بیماران کرونایی در داروخانه‌های سطح شهر مشهد مشکل خاصی وجود ندارد و در زمینه تهیه سرم هم مشکل چندانی نداریم و داروخانه‌هایی که در موج قبلی شیوع ویروس رمدسیویر دریافت می‌کردند همچنان داروهای کرونا را عرضه می‌کنند.

وی گفت: موجودی ۱۵ قلم داروی مورد نیاز بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی هفته‌ای یک تا ۲ بار رصد می‌شود تا در صورت شیوع مجدد بیماری مشکل خاصی در این حوزه پیش نیاید.

هشتگ: , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.