stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 395205
  • 07 مهر 1400 - 12:16
1

دفاع مقدس هویت ایرانی و اسلامی ملت ایران را ماندگار کرد

دفاع مقدس هویت ایرانی و اسلامی ملت ایران را ماندگار کرد
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز دفاع مقدس به همت دانشگاههای کردستان اظهار داشت: دانشگاه طبق معنول سه رسالت اساسی دارد که آموزش و پژوهش و مباحث فرهنگی اولین چیزی است که دانشگاه باید به جامعه تقدیم کند و هر جامعه‌ای که علم و دانش را نادیده بگیرد در پیشرفت و توسعه ناکام می ماند.

وی نکته و رسالت دوم را هویت دانشگاه دانست که باید برگرفته از ملاک ایرانی و اسلامی باشد و افزود: الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی ماهیت اصلی کشورمان است و تکیه بر قومیت ندارد بلکه در کتار احترام به قومیتها و وجود علاقه به زبان و قوم، تعلق خاطر بالاتری به اسم مسلمان بودن و ایرانی بودن دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خودباوری را از شاخص‌های مهم کشور در طول ۴۲ سال عمر انقلاب برشمرد و تاکید کرد: با وجود همه تحریمها ایران اسلامی در سایه خودباوری رقم خورد و برای همین است که دشمن تنها به سیاستمداران هجمه ندارد و ترور دانشمندان را هم رقم زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با بیان اینکه دانشگاه دفاع مقدس همه این ویژگی‌های ارزشمند را در خود داشت، افزود: کردستان افتخارات بسیاری به واسطه شهدا و علمای خود دارد که امیر دریادار ایرانی به این افتخارات افزوده شد.

تجربه نشان از توانایی کُردها برای ایفای نقش‌های مهم دارد

 استاندار کردستان گفت: انتصاب امیر دریادار ایرانی به سمت حساس فرماندهی نیروی دریایی نشان داد که کُردها می توانند با تکیه بر شایسته‌سالاری در کشور نقشی اساسی ایفا کنند.

دفاع مقدس هویت ایرانی و اسلامی ملت ایران تا ابد است

بهمن مرادنیا اظهار داشت: دشمنان کُردها و کردستان همواره به دنبال این بوده‌اند که این خطه را جدا از ایران معرفی کنند که توجه ویژه نطتم و جاکمیت به کردستان، این رشته آنها را پنبه کرد.

محروم و عقب افتاده نامیدن کردستان از دیگر حربه‌های دشمنان بود که وی به آن اشاره و تاکید کرد: در توسعه فرهنگی، عمرانی و منابع انسانی کردستان کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه خواب آرام امروز ملت ایران به واسطه چشمهای بیدار دلیرمردانی است که مرزها و فراتر از مرزها امنیت را برقرار کرده اند، اضافه کرد: امروز در نقطه صفر مرزی شهرهای بانه و مریوان مناطق ویژه و آزاد اقتصادی راه‌اندازی شده است.

مرادنیا تاکید کرد: زمانی به کنایه گفته می‌شد نگاه توسعه‌ای استان کردستان به اقلیم کردستان عراق باشد ولی امروز این اقلیم است که نگاه توسعه‌مدارانه خود را به مرزهای ایران دوخته است.

وی به کارهای بزرگ عمرانی در بخش کشاورزی و اب و ارتباطات هوایی، ریلی و جاده‌ای اشاره کرد و افزود: طی ۲ سال اینده ثمرات بخش آب و کشاورزی برای مردم استان ملموس خواهد شد این نشان می‌دهد که همه ابعاد حاکمیت نظام اسلامی به دنبال توسعه پایدار و متوازن همه مناطق کشور از جمله کردستان هستند.

استاندار کردستان به توصیه رهبر معطم انقلاب خطاب به مسوولان استان در دیدار اختصاصی سال ۱۳۹۸ اشاره و اظهار داشت: ایشان فرمودتد برای توسعه کردستان بجنگید و یقه بگیرید و این سرلوحه‌ای برای همه مدیران شد تا امروز کردستان مسیر تحول را در کتار مساعدت همه مسوولان، مردم و دانشگاهیان طی کند.

بزرگداشت چهل و یکمین سالروز دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان اجرایی و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد و  امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مهمان ویزه این آیین بود.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.