stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 394429
  • 03 مهر 1400 - 9:58
0

رعایت پروتکلهای بهداشتی در اداره‌های خراسان رضوی ۸۷ درصد است

رعایت پروتکلهای بهداشتی در اداره‌های خراسان رضوی ۸۷ درصد است
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در سازمانها و اداره‌های مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی ۸۷ درصد است.
قلم | qalamna.ir :

علی اصغر حسنی روز شنبه  افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، سازمان ها و ادارات بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مناطق زیرپوشش این دانشگاه بیش از ۶۲ درصد  است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نارنجی بودن وضعیت مشهد و برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا گفت: در این شرایط فعالیت تمامی اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است اما فعالیت برخی مشاغل در فضای بسته ممنوع می‌باشد.

وی افزود: در این شرایط فعالیت مشاغلی مانند رستورانها، اغذیه فروشی‌ها، آب میوه و بستنی‌ فروشی‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای باز بلامانع است.
حسنی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۸۰۰ هزار فقره بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، فروشگاهها و کارگاههای مواد غذایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه انجام شده که در پی آن ۲۷ هزار و ۶۸۰ واحد متخلف به مرجع قضایی معرفی و هفت هزار و ۳۹۵ واحد نیز تعطیل و پلمب شده‌اند.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیرپوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۵۰۸ هزار و ۸۸۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۱۸ هزار و ۷۹۲ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۸۹۷ هزار و ۸۷۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

هم‌اینک ۲۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۶۵ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۳۰ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۳۴ میلیون و هفت هزار و ۳۸۰ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ دوز رسیده است.

“پاندمی کرونا” در سطح جهان ۲۳۱ میلیون و ۹۰۴ هزار و پنج نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۷۵۱ هزار و ۴۰۵  نفر را گرفته است. ۲۰۸ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۹۶۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۳ میلیون ۶۶۹ هزار ۶۹۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۰۵ هزار و ۲۹۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.