stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 394176
  • 01 مهر 1400 - 16:44
3

تجمع تعدادی از فرهنگیان در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

تجمع تعدادی از فرهنگیان در محوطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان
همدان- قلمنا- صبح امروز تعداد کثیری از فرهنگیان در اعتراض به عدم تراز بندی و همسان سازی حقوق فرهنگیان درمحوطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گرد هم امدند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، فرهنگیان و معلمین شاغل و بازنشسته با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی با مضمون های “اجرای رتبه بندی ۸۰ درصدی، آموزش و پرورش فراگیر، رایگان و با کیفیت، حقوق بالای خط فقر، حق معلم شاغل و بازنشسته است و  رتبه بدون خواهش، رتبه ۸۰ درصد حق مسلم ماست و از این دست شعارها، ضمن اعتراض به عدم همسان سازی حقوق معلمین بازنشسته و تراز رتبه بندی حقوق فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش خواستار تحقق این مطالبه گری بودند.

یکی از معلمین خانم در گفتگو با خبرنگار قلم هدف از تجمع فرهنگیان مطالبه گری برشمرد و افزود: مطالبه فرهنگیان این است که حقوق معلمین با حقوق سایر کارمندان دولت همسان سازی شود.

وی در ادامه اظهار کرد:  ما از دولت انقلابی انتظار داریم که رتبه بندی حقوق معلمین را در راس کار خود قرار دهد و در این خصوص ۸۰ درصد هیئت علمی را برای فرهنگیان در اولویت انجام کارها و اقدامات قرار دهد و اجرایی نماید.

این معلم شاغل در آموزش و پرورش با اظهار اینکه حدود ۱۰ سال است که در خصوص رتبه بندی حقوق مطالبه گر هستیم و لی تا به امروز این مهم به انجام نرسیده است اضافه کرد: لایحه این طرح در دولت تنظیم شده ولی اجرای طرح همچنان در حالت تعلیق است.

وی با اشاره به اهداف دولت سیزدهم در رابطه با تحقق و اجرای عدالت گفت: انتظار داریم در این دولت به تراز رتبه بندی صددر صدی حقوق که حق مسلم فرهنگیان است، دست پیدا کنیم.

یکی دیگر از فرهنگیان در رابطه با تراز رتبه بندی حقوق معلمین گفت: از زمانیکه این طرح پیشنهاد شده تا به امروز اجرایی نشده است.

وی با اظهار اینکه طرح تراز رتبه بندی حقوق معلمین در واقع حالت مطالبه گری ندارد و تبصره و ماده قانونی آن در قانون مشخص شده و از ابتدا این طرح در قانون آمده است.

این دبیر با بیان اینکه به عناوین مختلف طی این سال ها حقوق کارمندان دیگر را اضافه کردند ولی این طرح که نیازی هم به بهانه نداشت و درج قانونی شده است را پشت گوش انداختند، از وضع موجود ابراز ناراحتی کرد.

رضایی یکی دیگر از معلمین دبیرستان شهدای دانش آموز همدان مطرح کرد: تجمع امروز به خاطر حقوق به تعلیق افتاده نیست، اکثر مواقع معوقات حقوق فرهنگیان دیر پرداخته می شود و انگار رسم بر این شده است و به راستی می توان گفت که آنقدر معوقات دیر پرداخت می شود که دیگر موقع پرداخت ارزشی ندارد.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: متاسفانه خدمات پرداخت حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش هماهنگ با کارمندان دیگردولتی تا کنون صورت نگرفته است.

این معلم در ادامه عنوان کرد: ما فقط برای احقاق حقوق خودمان نیست که قریاد می زنیم برای احقاق حقوق تمامی دانش آموزان این شهر و مرز و بوم هم دغدغه داریم و نگران هستیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار فاطمه بختیاری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.