stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 393995
  • 31 شهریور 1400 - 16:26
1
سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان:

خودروهای آتش نشانی همدان قابلیت مطلوبی برای امداد و نجات ندارند

خودروهای آتش نشانی همدان قابلیت مطلوبی برای امداد و نجات ندارند
همدان- قلمنا- سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان گفت: عمر خودروهای سازمان بویژه خودروی نردبان ۲۱ ساله است که قابلیت مطلوب را در زمان بحران جهت امداد و نجات ندارند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سید صادق پورسینا  در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست‌محیطی و بهداشت شورای شهر همدان به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و  ۲۸۳ مورد تماس با سازمان آتش‌نشانی صورت گرفته که از این تعداد هزار و ۹۴۶ مورد منجر به عملیات امداد و نجات و تعداد ۸۳۵ مورد منجر به نجات شهروندان شده است.

وی اضافه کرد: از یک هزار و ۹۴۶ مورد عملیات سازمان ۷۹۲ مورد عملیات اطفاء حریق، ۹۹۸ مورد امداد و نجات و ۵۶ مورد احتیاط حریق بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان با اشاره به کمبود تجهیزات سازمان آتش‌نشانی در حوزه عملیات امداد و نجات‌، اظهار کرد: عمر خودروهای سازمان بویژه خودروی نردبان ۲۱ ساله است که قابلیت مطلوب را در زمان بحران جهت امداد و نجات ندارند.

وی با اشاره به اینکه قیمت خودروی نردبان در حال حاضر به ۵۵ میلیارد تومان رسیده است، گفت: طی دهه اخیر به دلیل تحریم‌ها و منابع محدود مالی تاکنون وزارت کشور هیچگونه اعتباراتی را به شهرداری‌ها در این زمینه اختصاص نداده، که در این زمینه ما نیز مکاتبات متعددی را جهت جذب اعتبارات داشته‌ایم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

پورسینا همچنین از استقرار اکیپ‌های خودرویی عملیاتی سیار در نقاط مختلف شهر خبر داد و یادآور شد: ۱۵۶ مورد استقرار خودروهای اکیپ سیار در مناسبت‌های مختلف در اماکن حساس و پرتردد شهر در ساعات مورد نیاز داشته‌ایم که این اکیپ‌ها به جای ایستگاه‌های آتش نشانی استفاده می‌شوند و در صورت بروز حوادث می‌توانند با تسریع در امداد رسانی خدمات مطلوبتری را ارائه دهند.

وی در این راستا اضافه کرد: در سال جاری ۶۵ شیر آتش نشانی(هیدرانت) در سطح شهر اصلاح و نصب شده است و در سال جاری نیز تیم غواصی ۱۰ نفره را تشکیل داده‌ایم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان در ادامه سخنانش ایمنی شهر را در گرو تجهیز آتش نشانی دانست و گفت: خوشبختانه سازمان آتش نشانی شهرداری همدان در تربیت نیروی انسانی متخصص هیچ کمبودی ندارد ولی در بحث تجهیزات آتش‌نشانی کمبودهایی داریم که رفع آنها نیازمند اخذ منابع ملی است

وی افزود: در صورت اختصاص کمک‌های لازم جهت خرید تجهیزات مدرن، بسیاری از نگرانی‌های مدیران و پرسنل آتش‌نشانی و همچنین همشهریان رفع خواهد شد.

پورسینا در ادامه به برگزاری کلاسهای آموزشی و فرهنگ سازی در سطح شهر در خصوص ایمنی و بحران، اضافه کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا آموزش‌هایی را در سطح شهر داشته‌ایم متاسفانه با بروز کرونا این آموزش‌ها کاهش یافته که جهت جبران این از طریق فضای مجازی وارد شدیم اما به اندازه کلاس های حضوری موفق نبوده‌ا‌یم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.