stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 393147
  • 28 شهریور 1400 - 0:44
0

قرنطینه‌کرونایی‌در ویتنام قیمت‌قهوه را افزایش داد

قرنطینه‌کرونایی‌در ویتنام قیمت‌قهوه را افزایش داد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی فیتچ سولوشنز اعلام کرد قرنطینه کرونا در ویتنام باعث شده است زنجیره تأمین قهوه در جهان مختل شده و به همین علت قیمت قهوه در ۲۰۲۲ نسبتاً بالا باقی خواهد ماند. فیچ سولوشنز اعلام کرد تولید قهوه تولیدکنندگان بزرگی مانند برزیل، ویتنام و کلمبیا محدود شده است که این قیمت‌های جهانی آن را بالا خواهد برد.

موج‌های پیاپی سرمای شدید و خشکسالی در برزیل بخش بزرگی از محصولات این کشور را از بین برده است، در حالی که محدودیت‌های قرنطینه‌ای مقابله با در ویتنام صادرات قهوه را پایین آورده است.ویتنام که دومین صادرکننده بزرگ قهوه در جهان است با بدترین کرونا از آغاز پاندمی تا کنون روبرو شده است.طبق گزارش رویترز از داده‌های اداره گمرک ویتنام، در ماه آگوست صادرات قهوه ویتنام ۸.۷ درصد نسبت به ماه جولای سقوط کرده و به ۱۱۱,۶۹۷ تن رسیده است.

در بازه ژانویه تا آگوست ویتنام ۱.۱ میلیون تن قهوه صادر کرده است که این میزان ۶.۴ درصد کمتر از سال گذشته است، اما در همین زمان افزایش قیمت جهانی قهوه باعث شده است تا درآمد ویتنام از صادرات قهوه ۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد کند و به حدود ۲ میلیارد دلار برسد.افت صادرات قهوه از ۳ تولیدکننده بزرگ جهان باعث شده است امسال بنچمارک سهام قهوه عربیکا حدود ۴۵.۸ درصد جهش کند، در حالی که سهام قهوه روبوستا ۵۲.۲ درصد جهش کرده است.

‌فیتچ قیمت میانگین هر پوند قهوه عربیکا برای سال ۲۰۲۱ را از ۱.۳۵ دلار به ۱.۶۰ دلار افزایش داد و قیمت پیش‌بینی شده هر پوند قهوه عربیکا در سال ۲۰۲۲ را از ۱.۲۵ دلار به ۱.۵۰ دلار تغییر داد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.