stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392949
  • 27 شهریور 1400 - 11:09
0

۴۳۵ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

۴۳۵ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند
خراسان رضوی- دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۴۳۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند.
قلم | qalamna.ir :

مشهدفردا، دکتر حمید رضا رحیمی افزود: روند کاهشی تعداد مبتلایان به کرونا، بستری‌شدگان و فوتی‌های ناشی از این بیماری در مشهد و استان خراسان رضوی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ۳۵۰ نفر از بیماران بدحال بستری در بیمارستانهای خراسان رضوی در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر آمار روزانه بستری‌شدگان کرونا در خراسان رضوی به ۲۷۰ نفر در روز کاهش یافته است که کمتر از یک سوم دوره اوجگیری کروناست.

رحیمی افزود: تعداد کل بستری‌شدگان کرونایی در خراسان رضوی هزار و ۵۹۰ بیمار است که نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی یافته است و هزار و ۱۴۰ نفر از آنان در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به ویژه در ایام دهه آخر صفر برای پیشگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در خراسان رضوی تاکید کرد.

۸۰  درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی خود دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ تن رسید.

 پس از مدت ها از آغاز خیز پنجم کرونا، شمار روزانه این ویروس روند کاهشی گرفته و ریزش حدود ۹۰ مورد مرگ طی ۲۴ ساعت گذشته دلیل بر این امر است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید ۱۹ جان ۱۱۶هزار و ۴۳۶  تن را گرفته است. 
همچنین چهار میلیون و ۷۰۸ هزار و  ۱۹۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌ اینک ۱۶۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۷۱ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.
همچنین تا کنون ۲۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۳۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۶۰ دُز رسید.

“پاندمی کرونا” در جهان ۲۲۷ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۱۳۸ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۷۰ تن را گرفته است. 
۲۰۴ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۳۲۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۴۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۶۸ هزار و ۴۸۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. 
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.