stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392945
  • 27 شهریور 1400 - 11:05
1

ساماندهی و تعدیل کرایه حمل مواد معدنی با صدور دستور ویژه قضایی در استان هرمزگان

ساماندهی و تعدیل کرایه حمل مواد معدنی با صدور دستور ویژه قضایی در استان هرمزگان
هرمزگان/قلمنا-رئیس کل دادگستری هرمزگان از ساماندهی و تعدیل کرایه حمل مواد معدنی با صدور دستور ویژه قضایی در این استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

علی صالحی اظهارداشت: در راستای عمل به منویات داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و به منظور تسهیل در صادرات مواد معدنی؛ موضوع ضرورت ساماندهی به کرایه حمل مواد معدنی در ستاد استانی پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید و متعاقب آن دستور ویژه قضایی در این خصوص صادر شد.

وی در ادامه افزود: بر این اساس از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خواسته شد با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، نسبت به ساماندهی و تعدیل کرایه حمل مواد معدنی به ویژه سنگ گچ و بازگرداندن قیمت ها به نرخ سابق، تدابیر لازم را اتخاذ نماید.

این مقام قضایی همچنین خاطر نشان کرد: با هدف حمایت از معدن داران استان هرمزگان و به منظور تسهیل در صادرات مواد معدنی استخراج شده و رفع توقف ایجاد شده در این حوزه، دستور ویژه قضایی دیگری نیز جهت فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم برای بارگیری کشتی ها صادر شد.

صالحی تصریح کرد: در پی صدور این دستور قضایی با هماهنگی و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، هم اکنون شرایط لازم برای بارگیری مواد معدنی و سنگ گچ با استفاده از گنتری کرین و کشتی های جرثقیل دار برای اولین بار پس از ماه ها توقف در بندر شهید رجایی بندرعباس فراهم شد. 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: با توجه مسئولین مربوطه خوشبختانه در نتیجه اتخاذ تدابیر مناسب با ورود به موقع دستگاه قضایی به موضوع و صدور دستور ویژه در این خصوص، برای رقابت با کشورهای همسایه در بحث بارگیری ، روش بهینه ای در نظر گرفته شده است که باعث سرعت بیشتر در حمل و بارگیری مواد معدنی می شود.

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.