stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 392853
  • 26 شهریور 1400 - 13:37
1

هزینه دریافت وام مسکن چقدر است؟

هزینه دریافت  وام مسکن چقدر است؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: با تصمیم جدید اعلام شده میزان وام مسکن زوجین نهایتا ۴۸۰ میلیون تومان شده که برای خرید همین وام هم باید حدود ۶۰ میلیون تومان پرداخت کنند. اما آن وقت چقدر باید قسط بدهند؟بانک مرکزی سقف های جدید تسهیلات خرید مسکن را به بانک عامل بخش مسکن از محل اوراق تسهیلات را ابلاغ کرد که رقم آن همراه با وام جعاله ۸۰ میلیون تومانی به ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.
 

سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در جدول زیر است که سقف تسهیلات جعاله مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را هم می‌توان به آن اضافه کرد. مبلغ وام جعاله  ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین یک زوج تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان می‌تواند وام بگیرد.

 

اما هزینه دریافت این وام چقدر است؟
متقاضیان دریافت وام زوجین در شهر تهران، یعنی وام ۴۸۰ میلیون تومانی (وام ۴۰۰ میلیون تومانی زوجین به‌علاوه وام ۸۰ میلیون تومانی جعاله) برای دسترسی به این وام باید اقدام به خرید ۹۶۰ فقره اوراق کنند که با احتساب متوسط قیمت ۶۰ هزار تومانی برای هر فقره اوراق باید معادل ۵۷ میلیون و۶۰۰ هزار تومان به عنوان هزینه اوراق پرداخت کنند.

 

در سایر شهرها و برای سایر متقاضیان نیز این هزینه متناسب با سقف تسهیلات درخواستی متفاوت و قابل محاسبه است.میزان اقساط نیز متفاوت است. دنیای اقتصاد برآورده کرده که رقم قسط ماهانه تسهیلات انفرادی ۲۰۰ میلیون تومانی در خارج از بافت فرسوده سه میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و در بافت فرسوده ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان است. در تسهیلات زوجین نیز در شهر تهران رقم قسط ماهانه در خارج از بافت فرسوده شش میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و در بافت فرسوده پنج میلیون و ۸۷۰ هزار تومان است.

در شهرهای بزرگ هم که میزان وام برای متقاضیان انفرادی به ۱۶۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافته، رقم قسط ماهانه این تسهیلات برای متقاضیان انفرادی در خارج از بافت فرسوده دو میلیون و ۶۶۴ هزار تومان و در بافت فرسوده دومیلیون و ۳۵۰ هزار تومان است. همچنین مبلغ اقساط ماهانه تسهیلات زوجین از این محل در خارج از بافت فرسوده پنج میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و در بافت فرسوده چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

در شهرهای کوچک نیز که مبلغ این وام برای متقاضیان انفرادی به ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش یافته، مبلغ قسط ماهانه این تسهیلات برای وام‌گیرنده‌های انفرادی در خارج از بافت فرسوده یک میلیون و ۹۹۸ هزار تومان و در بافت فرسوده یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.