stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 392024
  • 21 شهریور 1400 - 13:48
2
نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

کمیته امداد الگویی موفق برای خدمت به نیازمندان است

کمیته امداد الگویی موفق برای خدمت به نیازمندان است
مرکزی_ قلمنا_ جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان مرکزی با حضور محمد حسن آصفری ، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، دبیر بنیاد غدیر استان و جمعی از مسئولین برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

محمد حسن آصفری نماینده مردم شریف اراک ، کمیجان و خنداب ضمن تشکر از مدیر کل و امدادگران کمیته امداد استان ، اظهار داشت:بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) خوشنودی خدا، در خوشنودی یتیمان و نیازمندان است.

وی کمیته امداد را الگویی موفق برای خدمت رسانی به نیازمندان دانست و گفت:نتیجه خدمات این نهاد مردمی نشأت گرفته از تفکر امام خمینی (ره) و اهمیت ایشان به نیازمندان و محرومین است.

وی افزود:بخشی از جامعه با کمک‌های کمیته امداد ، بهزیستی و کمک یارانه ها زندگی می کنند و باید سایر دستگاه ها نیز در کنار نهادهای حمایتی در کمک به محرومان و رفع محرومیت بکوشند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ایجاد اشتغال برای مردم را از وظایف مسئولین بر طبق قانون اساسی دانست و گفت: رفع مشکل اشتغال بسیاری از مشکلات مردم را برطرف می کند؛کشور ما، بسیار غنی است و استفاده بهینه از سرمایه های موجود و اختصاص درست بخشی از منابع به نفع محرومین می تواند بسیاری از مشکلات نیازمندان را برطرف کند.

وی اضافه کرد: کمیته امداد با تشکیل اتاق فکر و ارائه پیشنهادات مناسب در برنامه هفتم توسعه می تواند از سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های موجود بهره گیری بهینه نماید.

آصفری در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری مجلس و دولت انقلابی گام های مؤثری در جهت کمک به اقشار کم بضاعت برداشته شود و شعار مبارزه با تبعیض، فقر و بی عدالتی که از اصول فرمایشات مقام معظم رهبری و از تأکیدات ایشان است، تحقق یابد.

مجید مومنی ،مدیر کل محترم کمیته امداد استان نیز خدمات کمیته امداد به نیازمندان را متنوع دانست وگفت: خوشبختانه کمیته امداد در حوزه های مختلف کاری دارای رتبه برتر کشوری شده است.

وی افزود:کمیته امداد استان در بخش حمایت حائز رتبه برتر کشوری شد،همچنین در برخورد مناسب به مراجعات رتبه اول کشوری و در پاسخگویی به مراجعات رتبه سوم کشوری را کسب کرد؛پایگاه بسیج کمیته امداد استان از بین پایگاهای بسیج کشور رتبه برترکشوری و واحد مشارکتها رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

جدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان مرکزی ادامه داد:در بخش کاریابی رتبه اول کشوری ، در بخش اشتغال کمیته امداد با راستی آزمایی وزارت کشور و کمیته امداد(بررسی هزار پرونده) از رتبه ۲۳ به رتبه هشتم ارتقا یافته ودر بخش فرهنگی نیز کمیته امداد استان موفق به کسب رتبه دوم کشوری در بخش خدمات دانش آموزی و فرهنگی شد.
مدیر کل کمیته امداد استان اضافه کرد:در حال حاضر ۹۲میلیارد تومان وام قرض الحسنه نزد خانواده ها داریم کمترین معوقات کشور و از لحاظ پرداخت وام و معوقات، رتبه سوم کشوری توسط صندوق امداد ولایت استان کسب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰۰ واحد مسکن در دست ساخت داریم، گفت: ۸۱ مورد مسکن با کمک خیران در حال ساخت است در بخش مسکن کمیته امداد رتبه های برتر کشوری را در بخش مسکن کسب کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم ساخت هزار واحد مسکونی تعداد ۷۵ میلیارد تومان بلاعوض دریافت کردیم، ساخت۵۴۷ شروع شده که ۹۲ مورد تحویل شده و مابقی در مرحله نازک کاری است. ۴۳۲ مورد در شهرک مهاجران است و مشکل ما در شهر اراک نبود زمین و بیشترین مشکل ما در شهر اراک است . بیشترین درآمد خانواده صرف هزینه مسکن می شود تعداد دو هزار واحد هم توسط بنیاد مسکن آغاز شده است،از این تعداد۴۶۲ مورد به خانواده های تحت حمایت اختصاص داده که ۱۰ واحد تمام شده و ۸۰ واحد در مرحله نازک کاری است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.