stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 391486
  • 18 شهریور 1400 - 18:21
2

مرکز غیر مجاز سقط جنین در مشهد مهر و موم شد

مرکز غیر مجاز سقط جنین در مشهد مهر و موم شد
خراسان رضوی- فرمانده انتظامی خراسان رضوی از مهر و موم یک مرکز غیر مجاز جراحی و سقط جنین در مشهد خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

 سردار کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گزارش داد: با شناسایی صفحاتی اینستاگرامی که اقدام به فروش و مشاوره داروهای سقط جنین و همچنین انجام اعمال جراحی نظیر برداشتن پف پشت چشم، کاشت مو، ابرو، مژه و سقط جنین می کردند اقدامات اولیه برای مقابله با متهمان آغاز شد. 

وی اضافه کرد: طبق بررسی های مقدماتی صورت گرفته مشخص شد گرداننده صفحات مدنظر در حوزه قضایی خراسان رضوی است که در این راستا طی مکاتبه با دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد مستندات مرتبط با فعالیت مجرمان استخراج و با تشکیل سه تیم عملیاتی، دستگیری مجرمان این حوزه به صورت ویژه در دستور کار عملیات ویژه پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پس از بررسی سرنخ های اولیه و با استفاده از ترفندهای پلیسی در فضای مجازی  گردانندگان اصلی صفحات اینستاگرامی یاد شده شناخته شدند و آدرس محل انجام عمل جراحی و در اصطلاح مطب دکتر آنها به دست آمد که واحدی مسکونی در یکی از ساختمان های نیمه اداری در مشهد بود.

تقوی افزود: با هماهنگی مقام قضایی و با حضور نماینده سازمان غذا و دارو و مرکز بهداشت و نماینده معاونت درمان استان و نماینده پلیس اماکن عمومی پس از حصول اطمینان کامل از حضور افراد مورد نظر فعال در موضوع سقط جنین در آن واحد مسکونی ۲ زن به همراه یک پزشک بیهوشی دستگیر شدند که به محض مشاهده پلیس در صحنه جرم به تخلف خود اقرار کردند.

وی ادامه داد: متهمان اصلی ۲ زن با مدارک کارشناسی و کاردانی مامایی بودند که به صورت کاملا غیرقانونی در محلی مسکونی و بدون مجوز علاوه بر فروش داروهای مرتبط با سقط جنین، جراحی های متعدد نیز انجام می دادند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: مقدار قابل توجهی از داروهای کمیاب بیمارستانی و تعدادی قرص کمیاب به همراه مواد بیهوشی از محل ارتکاب جرم این افراد کشف و ضبط  و بقیه داروها و وسایل مرتبط با جرم با هماهنگی با مرجع قضایی برای بررسی های دقیق تر مهر و موم شد و تجهیزات به دست آمده از آنها برای بررسی کامل به آزمایشگاه تحویل داده شد.

تقوی افزود: شهروندان برای ارسال گزارش و یا در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر بلافاصله با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار کنند تا از خدمات فوری سایبری کارشناسان پلیس فتا بهره مند گردند و یا با مراجعه به آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از به روزترین اخبار و حوادث و آموزشهای پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.