stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 388580
  • 03 شهریور 1400 - 18:10
2

برپایی چادر در بیمارستان طالقانی آبادان برای بستری بیماران کرونایی

برپایی چادر در بیمارستان طالقانی آبادان برای بستری بیماران کرونایی
خوزستان - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: به منظور پشتیبانی و تامین تخت بستری برای بیماران کرونایی چادر راپال در محوطه بیمارستان طالقانی آبادان برپا شد.
قلم | qalamna.ir :

سیدنادر نقیبی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در پی افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به منظور افزایش ظرفیت پذیرش بیماران چادر راپال در بیمارستان طالقانی آبادان برپا کرد.

وی اظهار داشت: چادر راپال اورژانس به منظور پشتیبانی و تامین تخت بیماران کرونایی با تلاش شبانه و با همکاری نیروهای ستادی فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مجاورت اورژانس بیمارستان طالقانی برپا شد.

نقیبی گفت: این چادر امدادی برخلاف دیگر چادرها در هنگام استفاده در بلایا و حوادث پس از نصب فضای بسیار زیادی برای استفاده‌کنندگان ایجاد می‌کند و با اندکی تغییر می‌توان در آن اتاق‌های مختلفی برای شکل دادن به یک بیمارستان‌ صحرایی تعبیه کرد.

وی بیان کرد: این چادر در شرایط اضطراری عمومی در انواع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی برای برپایی انبارهای امدادی، استراحتگاه‌های اسکان اضطراری و موقت حادثه‌دیدگان و بیمارستان‌های صحرایی در اختیار مدیران بحران و سوانح قرار می‌گیرد.

از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون یک هزار و ۱۵۵ نفر در جنوب غرب خوزستان فوت کردند.

بیمارستان‌های منطقه جنوب غرب خوزستان با توجه به فراگیری و گسترش بیماری کووید ۱۹ با کمبود شدید نیروی انسانی و اکسیژن مواجه هستند.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.