stat counter
  • امروز : یکشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۰
  • برابر با : Sunday - 19 September - 2021

تیتر خبرها

فرمانده ناجا از آمادگی این نیرو برای همکاری بیشتر با وزارت دفاع خبرداد مددی از مدیرعاملی استقلال استعفاء کرد افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی نرخ چای ایرانی قرنطینه‌کرونایی‌در ویتنام قیمت‌قهوه را افزایش داد واردات ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از بنادر عرضه ۱۷۴ میلیون دلار در سامانه نیما طی امروز اشتباه محاسباتی امام جمعه لواسان چه بود؟ تطهیر جنایتکارترین جنایتکاران دنیا موجب ننگ و شرمساری است گزارش نیویورک‌تایمز درباره جزییات و نحوه ترور شهید فخری‌زاده بیژن عبدالکریمی: امیدوارم رسوایی مسببین اخراج اینجانب بهانه­‌ای برای تأمل و بازاندیشی در افکار خود پیدا کند تطهیرکنندگان طالبان در جنایات طالبان و خون‌های ریخته شده شریک‌اند ۸۵ مصوبه برای رفع موانع تولید در خراسان رضوی صادر شد ذبیحی: مردم اردستان در تزریق واکسن فرصت‌سوزی نکنند برپایی بیش از چهار هزار ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در خوزستان کشف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق ضوابط و تسهیلات تردد مشمولان وظیفه مقیم خارج از کشور تمدید شد بلاتکلیفی در انتخاب شهردار اهواز شهرستان هایی که پایین تر از میانگین واکسیناسیون هستند تا هفته آینده عقب ماندگی خود را جبران نمایند کلینیک طب سنتی در کاشان راه اندازی شد دیدار وزیر نفت با نماینده ولی فقیه در خوزستان پیش بینی کاهش دما در خوزستان آب موجود همدان فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی واکسیناسیون افراد ۱۸ سال و بالاتر در همدان انجام می‌شود فرصت ها و تهدیدها برای رفع تنگناهای توسعه در استان فعالیت باشگاههای ورزشی اراک با رعایت پروتکل های بهداشتی از امروز بلامانع است شناسایی ۳۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان / ۳۳ نفر فوت شدند از خودروهای لوکس چگونه مالیات گرفته می‌شود ایران ۳ – چین ۱ / دیوار چین برای بلند قامتان والیبال ایران کوتاه بود معرفی سرمربی جدید شمشیربازی سابر/ قربانی رسما جانشین فخری شد رشیدی: بهتر است مجیدی بماند/ مدیران استقلال حرف‌های روشنی نمی‌زنند ۱۸ میلیارد ریال کالا و احشام قاچاق توسط مرزبانی پاوه کشف شد مجیدی می‌ماند یا می‌رود؟ خانواده شهدا مظهر ایثار و فداکاری هستند شما با قهرمانی‌تان اثبات می کنید کارهای به‌ظاهر نشدنی، شدنی است مرزهای چهارگانه زمینی برای زائران ایرانی اربعین بسته است بیش از ۲ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در خوی واگذار شد بلینکن وعده داد: کشورهای عربی بیشتری با اسرائیل رابطه برقرار می‌کنند میقاتی: مأموریت اصلی دولت توقف فروپاشی لبنان است/نمی‌توان حزب‌الله را نادیده گرفت کیفیت هوای شیراز، قابل قبول فرانسه سفرایش را از آمریکا و استرالیا فراخواند/ واشنگتن: متاسفیم/کانبرا: درک می‌کنیم سنددار شدن ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی فیروزآباد شش اشتباه یک‌چهارم ایرانی‌ها چرا وام‌های مسکن جذاب نیستند؟ پرسپولیس علیه کاپیتالیسم اعلام مراکز واکسیناسیون کرونا در شیراز؛ ۲۷ شهریور بازسازی یک روح از دست رفته جکی چان در هالیوود ایران باید ۴۰ سند را امضا کند جدیدترین رنگبندی کرونایی در فارس سیمان در بازار با چه قیمتی معامله می‌شود؟

  • کد خبر : 384400
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۴۸
0

۸ توصیه‌ برای پاک کردن ذهن از افکار آزاردهنده

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: همه ما دوست داریم روان‌مان را از چیزهای آزاردهنده و بی‌مصرف پاک و ذهن‌مان را نو نوار کنیم. در این مطلب ۸ توصیه‌ طلایی برای پاک کردن ذهن از افکار آزار دهنده آمده که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.تجربه آرامش در زندگی‌های امروزی، هر روز سخت‌تر از گذشته می‌شود و واقعیتی انکارناپذیر است. البته یکسری رفتارهای اشتباه هستند که مانند بنزین روی این قضیه ریخته و باعث شعله‌ورتر شدن آن می‌شوند. روح و روانی شاد و با آرامش قابل دستیابی است، اما در قدم اول باید به پاکسازی آن مشغول شویم. احتمالا شما هم مثل من دوست دارید روح و روانتان را از چیزهای آزاردهنده و بی‌مصرف پاک و ذهنتان را نونوار کنید، اما چگونه؟

صبحتان را آشفته نکنید
اگر صبح به محض بیدار شدن سراغ تلفن همراه‌تان بروید، به راحتی حتی قبل از این که از رختخواب بیرون بیایید، ذهن‌تان مشغول خواهد شد. در برابر این میل و عادت نادرست مقاومت کنید. شب‌ها هنگام خواب، تلفن همراه‌تان را هر جایی بگذارید غیر از اتاق خواب و با این کار یک فضای روانی امن برای خود درست کنید. قبل از شستن دست و صورت و خوردن صبحانه، اجازه ندهید اخبار حوادث و… فکرتان را آشفته و شلوغ کند.

افکار منفی‌تان را به چالش بکشید
یکی از موضوعاتی که باید حتما از شرش خلاص شوید، افکار منفی است. این باورهای غیرمنطقی ما را ترسو و منفعل و مضطرب و افسرده نگه می‌دارند. شاید به نظرتان راحت نباشد لباس‌هایی را که طی یک سال گذشته از آن‌ها استفاده نکرده‌اید، در کیسه‌ای جمع کنید و به افراد نیازمند ببخشید، اما باید در برابر افکار بیهوده و منفی خود مقاومت کنید و آن‌ها را به چالش بکشید. گاهی واقعا لازم است در برابر افکار منفی‌تان بایستید و بگویید: «مهم نیست»

از انجام کارهای مورد علاقه غافل نشوید
در مسیرهای رفت و برگشت‌تان خبرهای روز را رها کنید و دنیا را به حال خودش بگذارید. آیا شما می‌توانید وقتی در ترافیک مانده‌اید جلوی بالا و پایین رفتن‌های بورس را بگیرید؟ پس به چیزهایی توجه کنید که قادر به کنترل‌شان هستید، مثلا به موسیقی دلخواه‌تان گوش دهید یا کتاب مورد علاقه تان را بخوانید. به طور کلی، حواستان باشد تا بیشتر به علایقتان بپردازید.

عادت گشت‌زنی در شبکه‌های مجازی را اصلاح کنید
همه می‌دانیم و بارها شنیده‌ایم که دنیای مجازی و رسانه‌های اجتماعی گوناگون همگی حواس پرت‌کن هستند و بخش باارزش و بزرگی از مغزمان را اشغال می‌کنند. گفته می‌شود یک فرد معمولی، تقریبا یک چهارم از روز خود را صرف بالا و پایین کردن صفحات شبکه‌های مجازی می‌کند که هیچ ارتباطی هم با کار و حرفه او ندارند. حالا وقتش است که تمرکز ذهنی‌تان را دوباره تنظیم کنید؛ آیا واقعا باید دقیقه‌های با ارزش‌تان را در فضای‌مجازی تلف کنید؟!

هر روز پیاده‌روی کنید
حتی یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای هم برای سلامت مغز مفید است. پیاده‌روی به قسمت‌های مختلف مغز کمک می‌کند تا بهتر با هم ارتباط برقرار کنند، قدرت تمرکز و حافظه را بالا می‌برد و حتی می‌تواند جریان خون به سمت مغز را افزایش بدهد. همچنین علاوه بر ورزش، تغذیه نیز برای سلامت و عملکرد مغز اهمیت دارد، به ویژه غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌ها مانند سالمون، تخم مرغ، بلوبری و مغزها و البته قهوه، چای سبز و شکلات تلخ.

تلفن همراه‌تان را خانه‌تکانی کنید
هر اپلیکیشنی را که به دردتان نمی‌خورد و طی دو ماه گذشته از آن استفاده‌ای نکرده‌اید از گوشی‌تان پاک کنید. تمام شبکه‌های مجازی را که فقط باعث تضعیف اعتماد به نفس و برانگیخته شدن حس حسادت‌تان می‌شود، پاک کنید. نوتیفکیشن‌های بیهوده را خاموش کنید. این رایانه کوچک جیبی باید ابزاری مفید و بی‌نهایت کاربردی برای‌تان باشد که «شما» آن را کنترل می‌کنید، نه این که رایانه شما را کنترل کند.

عادت‌های خوابتان را اصلاح کنید
اگر می‌خواهید ذهن‌تان را پاک سازی کنید، رعایت بهداشت خواب مطمئنا یکی از بهترین راه‌های آن است. خواب عمیق کمک می‌کند سموم از مغزتان دفع شوند. خواب برای عملکرد مغز در دفع ضایعات ضروری است و پژوهش‌ها نشان می‌دهند هر چه خواب‌تان عمیق‌تر باشد، بهتر است.

محیط زندگی‌تان را تمیز و مرتب کنید
درست است که در باره ذهن و مغز حرف می‌زنیم، اما مطالعات نشان می‌دهند بی‌نظمی و آشفتگی با افکار منفی، افسردگی، اضطراب و کمبود خواب ارتباط دارد و تمیز و مرتب کردن محیط زندگی، همه این عوارض را کاهش می‌دهد، چون ذهن‌تان را نیز پاکسازی می‌کند.

هشتگ: , , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved