stat counter
  • امروز : چهارشنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۰
  • برابر با : Wednesday - 28 July - 2021

تیتر خبرها

اختصاص بیش از ۸ میلیاردتومان برای احداث و بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان زلزله پادنا وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد/ متاسفانه تعداد بیماران با روند افزایشی غیرقابل باوری مواجه است آغاز ساخت کارخانه تولید کیسه‌های پلی پروپیلین در شیراز اعلام وضعیت اضطراری کرونا در فارس نسیمِ خنک مهربانی در خانه نیازمندان بنارویه پیچید افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی و اشتغال در شیراز تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در قادرآباد حمایت خیران از زوج‌های جوان خرامه ۹ مرداد آخرین مهلت طرح رجیستری تبلت‌ها شفاف سازی عملکرد نمایندگان مجلس توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد در شهر اهواز دلیل گران بودن میوه در بازار/ دلالان بدون دغدغه می تازند ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد بستری ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی الزام ادارات به رعایت الگوی مصرف برق مهیارصداقت و نجمه خدمتی به نیمه‌نهایی نرسیدند مهیارصداقت و نجمه خدمتی به نیمه‌نهایی نرسیدند قنادی: آزادی سارق حرفه ای توسط دادسرای کرمانشاه کذب است بورس‌های جهانی بر سر دو راهی آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار رمزارز تماس برون مرزی دو کره احیا ‌شد خوزستان تابلوی همه بحران‌ها شده است ایستگاه‌های پایش هوای شهرداری به علت قطعی برق هنوز به مدار بازنگشته/ اطلاع دقیقی از وضعیت کیفی هوا نداریم چرا مجموعه‌های طنز دیگر مردم را نمی‌خنداند؟ نظامیان آمریکا پایان ۲۰۲۱ از عراق می‌روند پایداری شرجی در جنوب و غرب خوزستان کرونایی های المپیک ۱۵۵ نفر شد تشخیص کووید طولانی با ابزار چشم‌پزشکی مدلی جدید برای شناخت مکانیزم‌ آسیب مغزی راهی برای جلوگیری از آسیب مچ پا بازار مرغ به کدام سو می‌رود؟ بازگشایی مدارس سیاست قطعی امسال است صعودتیم میکس‌تپانچه ایران به نیمه نهایی المپیک توهم توطئه در المپیک توکیو امروز آخرین مهلت دریافت کارت آزمون ارشد در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد آمار کرونا در جهان تا ۵ مرداد/اینفوگرافیک انتخابات معنا و مفهوم خود را از دست داد برترین دانشگاه‌های جهان در رشته “پرستاری” روزهای ملتهب به خیابان جمهوری رسید جزئیات تسهیلات کرونایی برای تالارهای پذیرایی پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان یک اولویت است چرایی احداث دیوار مرزی بین ترکیه و ایران کتاب ‌های کمک آموزشی پایه هفتم قیمت جهانی نفت خام تثبیت شد افزایش ۹ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری رقابت در المپیک خیلی لذتبخش است موج فزاینده پیک پنجم کرونا در کشور قابلیت گوشی‌های هواوی برای هشدار وقوع زلزله

  • کد خبر : 382930
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
0

توصیه‌های مفید برای خوابیدن در گرمای شدید

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی:با افزایش دما در فصل تابستان، می‌توانید با چند راهکار ساده خوابی دلپذیر را در هوای گرم تجربه کنید.همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش گرمای هوا، خوابیدن در آرامش، ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کرده است اما آیا راهی برای مقابله با گرمای هوا وجود دارد؟در این گزارش به برخی از این توصیه‌ها که از سوی پروفسور کوین مورگان، مدیر سابق بخش پژوهش‌های خواب دانشگاه «لوبورو» بیان شده است، اشاره می‌کنیم.

۱- نه به خواب نیمروزی
هوای گرم می‌تواند سبب شود شما در طول روز کمی احساس تنبلی کنید. این به دلیل آن است که انرژی بیشتری را برای متعادل نگه داشتن دمای داخلی بدن خود استفاده می‌کنیم. در صورتی که خواب شبانه تان آشفته است، از خواب نیمروزی بپرهیزید. هرچند شاید در صورتی که دمای هوا بالا باشد، خواب آلودی چیز جالبی به نظر برسد؛ اما سعی کنید خوابتان را برای موقع شب ذخیره کنید.
۲- زمان بندی
گرما ممکن است شما را ترغیب کند که عادت‌ها و رفتار‌های معمول روزمره خود را تغییر دهید. بهتر است این کار را نکنید؛ زیرا ممکن است خواب شما را مختل کند. سعی کنید به زمان خواب معمول خود پایبند باشید و همان کار‌هایی را که معمولاً قبل از خواب انجام می‌دادید، انجام دهید.
۳- سعی کنید بدن خود را خنک نگه دارید
اصول گفته شده را به خاطر بسپارید. گام‌های ضروری را برای اطمینان از پایین نگه داشتن دمای اتاق تان به میزان توان در طول شب به انجام رسانید. در طول روز پرده‌ها را بکشید تا نور خوشید به داخل اتاق تان نفوذ نکند. مواظب روزنه‌هایی که از آن‌ها نور خورشید وارد می‌شود، باشید تا دیگر زمینه‌ای برای هوای گرم نباشد. به هنگام خواب تمام پنجره‌ها را باز کنید تا نسیم تازه به مکان خواب شما برسد.
۴- رختخواب
رختخواب خود را تا جای ممکن کاهش دهید؛ اما مطمئن شوید که برخی ملحفه‌ها را در نزدیکی خود دارید. از ملحفه‌های پنبه‌ای استفاده کنید؛ چرا که برای جذب غرق مفید است. فراموش نکنید که درجه حرارت در اتاق خواب شما و درجه حرارت بدن شما در طول شب کاهش می‌یابد؛ بنابراین اگر در طول شب احساس سرما کنید، ممکن است از خواب بیدار شوید.
۵- پنکه
استفاده از پنکه، حتی پنکه‌ای کوچک، می‌تواند در هوای گرم تفاوت ایجاد کند؛ به خصوص اگر رطوبت در هوا وجود داشته باشد. پنکه‌ها و فن‌ها می‌توانند سبب تبخیر عرق شوند و سبب می‌گردند تا بدن شما دمای داخلی متعادل خود را حفظ کند. اگر پنکه ندارید، سعی کنید بطری‌های خود را با آب یخ پر کنید. گزینه دیگر آن است که برخی از جوراب‌های تمیز خود را به شکلی بهداشتی در یخچال قرار دهید و زمانی که کاملا خنک شد، آن‌ها را بپوشید. این کار باعث می‌شود تا دمای بدن تان پایین آید.
۶- حفظ رطوبت بدن
در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. اما از نوشیدن آب زیاد پیش از خواب اجتناب کنید. شما نمی‌خواهید از تشنگی از خواب بپرید؛ اما قعا هم نمی‌خواهید تا در ساعات اولیه خوابتان برای رفتن به دستشویی مجبور به بیدار شدن از خواب شوید.
۷- مراقب نوشیدنی خود باشید
از نوشیدنی‌های گازدار بپرهیزید. بسیاری از آن‌ها دارای میزان بالایی از کافئین هستند. این ماده، ماده‌ای تحریک کننده برای دستگاه عصبی مرکزی است و هوشیاری بیشتری برای ما ایجاد کرده و ما را بیدار نگه داشته و در خواب مان اختلال ایجاد می‌کند.
۸- آرامش خود را حفظ کنید
اگر به سختی به خواب می‌روید، بلند شوید و خود را با چیزی آرامش بخش مشغول کنید؛ به مانند مطالعه و یا نوشتن. حتی می‌توانید لباسهایتان را مرتب کنید اما مراقب باشید با تلفن همراه خود بازی نکرده و یا از بازی‌های کامپیوتری استفاده نکنید. بدانید نور آبی (موجود در تلویزیون‌ها و تلفن‌های همراه) خواب آلودگی ما را کم کرده؛ همچنانکه بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری خواب را از شما دور می‌کنند. زمانی که با مطالعه و یا … احساس خواب آلودگی کردید به رختخواب برگردید.
۹- به فرزندان خود فکر کنید
نوزادان معمولاً عمیق می‌خوابند، اما نسبت به تغییر در یا عادت‌های خانواده بسیار حساس هستند. سعی کنید زمان خواب و زمان دوش خود را حفظ کنید و به دلیل گرما آن‌ها را تغییر ندهید.
آیا دمای بالا بر عملکرد تأثیر می‌گذارد؟
طبق برخی از نکات بهداشتی، توصیه می‌شود به عنوان بخشی از عادت‌های خواب، با آب گرم دوش بگیرید. اما اطمینان حاصل کنید که آب سرد نیست؛ زیرا این امر گردش خون را تحریک می‌کند؛ چرا که بدن در تلاش است دمای خود را حفظ کند.کودکان خردسال نمی‌توانند به شما بگویند گرمشان است و یا اینکه سردشان است؛ بنابراین مهم است مراقب درجه حرارت بدن کودکان خود شوید. آن‌ها در صورتی که دمان بدنشان بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی گراد باشد، غرق خواب می‌شوند.

هشتگ: , , , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved