stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 381822
  • 26 تیر 1400 - 17:22
2

واکسینه شدن ۶۰ درصد از افراد بالای ۶۰سال در جنوب غرب خوزستان

واکسینه شدن ۶۰ درصد از افراد بالای ۶۰سال در جنوب غرب خوزستان

خوزستان – رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به واکسیناسیون ۶۰ درصد از افراد واجد شرایط جنوب غرب خوزستان گفت: ۱۵ هزار دز واکسن کوایران برکت و سینوفارم برای تزریق در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان موجود است.

قلم | qalamna.ir :

شکرالله سلمان‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: با توجه به واکسن‌های موجود در منطقه باید آمار واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا به ۹۰ درصد می‌رسید.

وی همچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا در جنوب غرب خوزستان و سرعت بخشیدن به تزریق واکسن در منطقه افزود: از روز گذشته مراکز تزریق واکسن را افزایش دادیم و این مراکز در ۲ نوبت صبح و عصر پاسخگوی مردم هستند.

سلمان‌زاده گفت: ساعات اولیه صبح تجمع مردم برای دریافت واکسن زیاد است در صورتی که مردم برای جلوگیری از ازدحام در ساعت‌های مختلف روز می‌توانند به مراکز دریافت واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها بخصوص در شادگان گروه‌های سنی هدف تاکنون تمایلی برای دریافت واکسن کرونا نشان ندادند در حالی که یکی از خاصیت‌های واکسن ایمنی افراد است و چرخش ویروس در جامعه کمتر و جهش گونه‌های جدید را کاهش خواهد داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: خوشبختانه به نظر می‌رسد شدت بیماری در منطقه کاهش یافته، در بیمارستان‌ها گروه‌های سنی پایین‌تر بستری شده‌اند، افراد بالای ۶۰ سال که واکسن را دریافت کردند باعث شده گروه سنی کمتر به بیماری مبتلا شوند.

وی خواستار واکسینه شدن افراد مسن شد و گفت: واکسیناسیون برابر ویروس بخصوص نوع دلتا کرونا بسیار تاثیرگذار است، مرگ و میر و میزان بستری شدن افراد را کاهش خواهد داد.

سلمان‌زاده افزود: تاکنون عارضه مهمی برای افرادی که در جنوب غرب خوزستان واکسن را دریافت کردند گزارش نشده است و واکسن‌ها ۷۰ تا ۹۰ درصد از ابتلا افراد به بیماری جلوگیری کرده است.

وی اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان بیش از ۱۵ ماه درگیر این بیماری هستند و توان خود را از دست داده‌اند و با توجه به گونه‌های جدید ویروس نیاز به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواستار اجرای پروتکلها توسط فرمانداران در جنوب غرب خوزستان شد و گفت: اکنون بجز نیروهای جهادی و بسیجی کمک‌های زیادی به کادر بهداشتی نمی‌شود و ظاهرا عادی انگاری شده و کرونا را بخشی از زندگی پذیرفته‌اند در صورتی که تلاش شبانه روزی کادر پزشکی کماکان در حال مقابله با این ویروس هستند.

شهرستان های شادگان، خرمشهر و آبادان در جنوب غرب خوزستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.