stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 375645
  • 01 تیر 1400 - 11:38
1
-رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم:

استفاده از دستگاه امحای زباله گامی مهم در بی خطرسازی زباله های عفونی بیمارستان است

استفاده از دستگاه امحای زباله گامی مهم در بی خطرسازی زباله های عفونی بیمارستان است
هرمزگان-رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم از نصب دستگاه جدید امحای زباله بیمارستان خبر داد و گفت: این دستگاه پیشرفته قادر است روزانه پانصد لیتر زباله را خُرد نموده و با روش بخار با حرارت ۱۳۸ درجه سانتیگراد استریل نماید.
قلم | qalamna.ir :

دکتر مریم هروآبادی افزود: دستگاه جدید امحای زباله بیمارستان باعث کاهش ۸۰ درصدی در حجم و همچنین ۳۰ درصدی در وزن زباله های بیمارستانی می‌شود.

 وی در مورد اهمیت دستگاه امحاء زباله گفت: زباله های بیمارستانی اصولاً زباله های پرخطر محسوب می شود زیرا با خون، عفونت و انواع میکروبها و باکتریها آغشته هستند و اگر به درستی مدیریت نشوند، مانند این است که میکروب را از محیط کوچک جدا کرده و در سطح جامعه منتشر می سازیم.

 رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم افزود: بی خطرسازی زباله های عفونی از آن جهت حائز اهمیت است که رها سازی و دفن غیر اصولی اینگونه پسماندها تهدیدی جدی برای سلامت مردم و جامعه محسوب می شود.

 هروآبادی مبلغ ریالی هزینه شده برای خرید دستگاه را سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ از محل درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تامین شده است.

 وی بیان کرد: ساختمان محل نصب دستگاه نیز نیاز به مناسب سازی و انجام تعمیرات فیزیکی داشت که با همّت سازمان منطقه آزاد قشم و صرف هزینه پانصد میلیون ریالی این مهم انجام و دستگاه نصب و راه اندازی شد.

انتهای پیام /

 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.