stat counter
  • امروز : دوشنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۰
  • برابر با : Monday - 2 August - 2021

تیتر خبرها

بازداشت تعدادی از مدیران و کارکنان آبفای خوزستان پیش بینی تولید بیش از ۵۵ هزارتن پیاز در کوار مادر شهیدان رضازاده به فرزندانش پیوست کاشت ارقام ذرت علوفه‌ای در شهرستان داراب فرهاد تیمورزاده : دوست دارم با نقش های جدید خودم را به چالش بکشم کشف ارز قاچاق از مسافر پرواز شیراز-دبی کاهش رعایت پروتکل‌ها در جنوب غرب خوزستان به ۴۰ درصد کارگران نیشکر هفت تپه همچنان چشم انتظار حل مشکلاتشان خراسان رضوی با بحران دارو‌های کرونا روبرو است رونمایی از شربت ضدکرونا و تجلیل از مدافعان سلامت در اهواز اکران فیلم‌های خاطره انگیز کودکان در اصفهان انتخابات شورای شهر بهارستان باطل شد دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد ۶۲۷۰ میلیاردریال اعتبارات محرومیت زدایی در هرمزگان توزیع شد/برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تصویب شد افزایش تخت های کرونا از ۹۰ به ۱۳۰ در یک هفته/ ۱۰ پرستار اورژانس های سطح شهرستان را به کمک طلبیدیم بروز رسانی نرم افزاری تجهیزات شبکه LANمنطقه خلیج فارس کمک بلاعوض و اعطای تسهیلات سازمان شهرداری‌ها برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی الحاق ناجی ۱۱ پس از تعمیر اساسی و زیر آبی به ناوگان جستجو و نجات دریایی هرمزگان بستری ۳۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تیم کونگ فو توآ مرکز هرمزگان بر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی ترکیه ایستاد تعویض دیزل ژنراتور مرکز انتقال نفت مهرآران افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر تازیان انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با هدف تحقق کارآفرینی بهره برداری از ۸ کیلومتر از آزادراه کنارگذر شرق اصفهان اجرای کلکتور اصلی فاضلاب شهر فامنین تا پایان سال کاروانسرای دولت آباد فراهان تبدیل به مجتمع اقامتی-گردشگری می‌شود بستری ۸۳۰ بیمار کرونایی در استان همدان آغاز واکسیناسیون فرهنگیان در استان همدان اتهامات امنیتی خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی می‌شود دلایل ناکامی نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان طی یک دهه اخیر ظرفیت بیمارستان های کرونای فارس در حال تکمیل ازادی زندانی همزمان با عید غدیر در لامرد اجرای طرح تاکسی کتاب در شیراز مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده مله گاله تعطیلی ۱۲ واحد صنفی متخلف در جهرم شیراز پیشرو در بهره برداری از صنایع کشاورزی مهار آتش سوزی در ارتفاعات کوه‌های سپیدار خفر تجلیل از مادران شهدا در بیرم معافیت کامل مالیاتی برای خدمات حمل و نقل بار در شیراز افزایش رطوبت در برخی مناطق خوزستان حسینی برای ذوب آهن معجزه نکرد ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در بویین میاندشت احداث می‌شود مسئولان متخلف در خوزستان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند کشف ۵۸ میلیاردی ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه مشهد نجیمی:۸۶۶بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شدند/فوت۲۷ نفر ۹ پرواز تهران در فرودگاه اصفهان به دلیل شرایط نامساعد جوی فرود آمد کرونا بار دیگر فرهنگسراهای مشهد را تعطیل کرد ۸۱۴واحد مسکن محرومان در استان به بهره برداری رسید/اعطای ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان عدم ارائه خدمات جابجایی به مسافرین جزایر قشم و هرمز در بندر شهید حقانی مدیران نباید تصور کنند انتقاد از آنان دشمنی است ، باید این رویه اصلاح شود

  • کد خبر : 374782
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
0

راهکارهای مناسب برای رفع دلشوره و اضطراب

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: تپش قلب و تندتند نفس کشیدن و لرزش دستها تنها نشانه کوچکی از دلشوره و اضطراب داشتن است که با نکات آموزشی این مطلب به راحتی به مبارزه با آنها بروید.دلشوره و اضطراب شاید به ظاهر ساده و بی ضرر باشد اما پنهانی تمامی اعضای بدن شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد و ممکن است در یک لحظه شما را از پا در بیاورد. نحوه ی زندگی، محیط اجتماع و شرایط اقتصادی در هر منطقه از عوامل مهم بروز استرس در افراد است. امروزه ماشینی شدن کار ها باعث شده است، بیشتر فعالیت ها با نیروی فکری انجام شود و نیروی بدنی کاربرد کمتری پیدا کند.

همین مسئله باعث می شود که افراد به مشکلات روحی زیادی برخورد کنند که از اصلی ترین این مشکلات، مسئله ی دلشوره و فشار های روحی است. از جمله این عوارض ایجاد دل درد، دل پیچه، گرفتگی عضلات، مشکلات گوارشی، احساس سوزش سرمعده یا لرزش عضلات و خوردن ناخن نمونه ای از تاثیرات دلشوره است. 

از جمله علایم فیزیکی اضطراب و دلشوره:
لرزش و گرفتگی عضلات یا پرش عضلات
احساس گرفتگی یا پری در ناحیه گلو یا قفسه سینه
نفس تنگی و افزایش ضربان قلب
سبکی سر یا گیجی
عرق سرد و دستان مرطوب
دردهای عضلانی
خستگی مفرط
مشکلات خواب (مشکل در به خواب رفتن یا بیدار ماندن به مدت طولانی یا احساس ناراحتی در به خواب رفتن)
 
علایم احساسی اضطراب و دلشوره:
نداشتن احساس راحتی، بی قراری،
احساس تحریک پذیری بیش از اندازه
نگرانی بیش از حد
ترس دایم از اینکه اتفاقی بد در حال وقوع است یا احساسی مبنی بر اینکه دنیا به آخر رسیده است
عدم توانایی در تمرکز و احساس اینکه همه چیز را فراموش می کنی

راه حلی برای درمان دلشوره
درمان قطعی برای رفع دلشوره وجود ندارد بلکه رفتار خود شخص است که می تواند بهترین درمان باشد. در زیر به برخی از این رفتارهای درمانی اشاره می کنیم.کار با شبکه های مجازی می تواند یکی دلهره آور ترین و دور کننده ترین عامل آرامش از انسان باشد حذف اکانت اینستاگرام یا هر شبکه مجازی دیگری بعید نیست که بتواند مقداری از استرس و حجم نگرانی شما را کاهش دهد. روش هایی که در ادامه خواهیم گفت، روش های تایید شده ای هستند که به راحتی می توانید از آنها بهره مند شوید.

با تغییر افکار خود کنترل دلشوره را بدست بگیرید
همه چیز از یک فکر شروع می شود که نخستین نشانه اش این است که احساس می کنید همه عضلات بدنتان گرفته است اما کنترل کردن این حس در دست شماست.قبل از هر چیز مانع افکار منفی خود باشید و به آن ها شاخ و برگ اضافه ندهید آگاهانه افکارتان را تحت کنترل بگیرید و روی آن ها تمرکز کنید. می توانید برداشت های قابل قبول و مثبت تری را از شرایط بحرانی که برایتان پیش آمده برای خود ایجاد کنید وقتی توانستید فکر خود را به صورتی دیگر درآورید دلشوره شما هم به همان سرعت تغییر می کند.

در شرایطی که دلشوره به سراغتان می آید اگر تنها باشید بیشتر به این حس دامن می زنید اما اگر این مواقع وقت خود را با دوستان و افراد خانواده تان بگذرانید و احساسات خود را با آن ها در میان بگذارید نگرانی هایتان را کم کرده اید و سعی کنید با شخصی مثبت اندیش و خونسرد دلشوره هایتان را در میان بگذارید. چرا که در این مواقع فرد خونسرد و مثبت اندیش می تواند با جملاتی مثبت آرام تان کند و دلشوره هایتان را کم کند. سعی نکنید در تنهایی بمانید و حتماً اطراف خود را در موقعیت های استرس زا شلوغ کنید تا خود را گرفتار افکار منفی نکنید.
ورزش را از یاد نبرید که اگر اکسیژن و هوا ی تازه مدام به شما برسد تاثیر زیادی در بالا بردن روحیه و اعتماد به نفس شما دارد و افکار شما را قوی تر خواهد کرد.

در وقت استرس زایی کنترل کلمات را از دست ندهید
شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده اید اما به همان اندازه ای که داشتن فکر بد و منفی می تواند باعث به وجوه آمدن دلشوره شود استفاده نادرست کلمات می تواند به این موضوع شدت بیشتری ببخشد.در موقعیت استرس زا و شرایطی که دلشوره کسی یا چیزی را پیدا می کنید مراقب نوع کلماتی که به زبان می آورید باشید.
باید از این جملات به مثل:می ترسم اتفاقی افتاده باشد و احساس بی تابی می کنم و … که دلشوره و نگرانی هایتان را شدت می بخشد دوری کنید.جایگزین کردن این جملات به جملاتی مثل هیچ اتفاقی پیش نیامده و … کمک زیادی به از بین بردن دلشوره شما می کند.

چند روش دیگر درمان اضطراب و استرس
ابتدا ترس و اضطراب خود را در رابطه با موقعیت خاص بشناسید و قبول کنید که شما دچار این اضطراب هستید و برای مواجهه با این موقعیت برنامه ریزی کنید. برای مثال اگر شما دایم در خصوص مسایل مالی اضطراب دارید، یک برنامه پس انداز طراحی کنید یا بودجه را به طور مجزا در نظر بگیرید.تغییراتی در شرایط ایجاد کنید که احساس راحتی بیشتری داشته باشید و اجازه دهید تا مشکلات را پشت سر بگذارید.

سعی کنید تنش ها را با ورزش سنگین و ماساژرها کنید.از تکنیک های آرام سازی و رها سازی (Relaxation) استفاده کنید.به اندازه کافی استراحت کنید و اگر در خواب مشکل دارید به پزشک مراجعه کنید.از کافئین و شکلات و نیکوتین دوری جویید.فکر خود را مشغول مسایل مثبت و غیراضطراب زا کنید.

برای لذت بردن برنامه ریزی کنید، مثلا به دیدن یک فیلم کمدی، پیاده روی یا کوهنوردی بروید.برنامه ریزی روزانه داشته باشید، داشتن کار بیش از حد یا بیکار بودن در طول روز می تواند به اضطراب شما بیفزاید.علایم اضطرابی خود را یادداشت کنید و گاهی به همسر یا دوست صمیمی خود آنها را بگویید، برخی مواقع گفت وگو با یک دوست از اضطراب شما می کاهد.در گروه های فعال اجتماعی یا خیریه شرکت کنید یا به طور داوطلبانه به دیگران کمک کنید.

هشتگ: , , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved