stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 374570
  • 28 خرداد 1400 - 14:34
0
رییس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان:

۱۶۰۰ بازرس بر حسن اجرای قانون در انتخابات نظارت می‌کنند

۱۶۰۰ بازرس بر حسن اجرای قانون در انتخابات نظارت می‌کنند
همدان- رییس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان با بیان این موضوع افزود: بالغ بر ۹۶ سربازرس و ۱۵ بازرس ویژه به اضافه هیأت‌های نظارت شهرستانی و هیأت بازرسی استان و در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نحوه اجرای قوانین را در انتخابات رصد می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، فرهاد فرزانه در جمع خبرنگاران با تصریح بر اینکه یکی از ارکان برگزاری انتخابات هیأت‌های بازرسی است، اظهار کرد: وظیفه هیأت بازرسی نظارت بر حسن اجرای قانون و کنترل فرایند برگزاری انتخابات منطبق با قانون صیانت و حفاظت از آرای مردم است

وی با تشریح اینکه این وظیفه بر مبنای ماده ۲۵ قانون مجلس، ماده ۶۹ قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ماده ۳۱ قانون ریاست جمهوری بر عهده هیأت‌های بازرسی است، خاطرنشان کرد: در این راستا، برای هر شعبه شهری و روستایی یک نفر بازرس انتخاب شده است.

رییس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان با بیان این موضوع افزود: بالغ بر ۹۶ سربازرس و ۱۵ بازرس ویژه به اضافه هیأت‌های نظارت شهرستانی و هیأت بازرسی استان و در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نحوه اجرای قوانین را در انتخابات رصد می‌کنند.

فرزانه در خصوص وضعیت تخلفات و گزارشات در این راستا نیز مطرح کرد: هر نوع تخلفی که مردم در حوزه‌های شهری و روستایی از مجریان، کاندیداها و دست‌اندرکاران انتخابات، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ببینند، می‌توانند با مراجعه حضوری و ثبت در پورتال استانداری، لینک شکایت مردمی ثبت کرده و یا با شماره ۳۸۲۵۶۰۰۵ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه شکایت مردم در سامانه ثبت و به وزارت کشور ارسال می‌شود و به با توجه به نوع تخلف گزارش رسیدگی می شود، تصریح کرد: نمایندگان بازرسی تا پایان شمارش آرا در صندوق‌ها حضور دارند.

فرزانه خاطرنشان کرد: در کنار این مسأله دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات استان که مدیر کل بازرسی و نظارت استانداری همدان است از سوی ستاد انتخابات استان در جلسه ستاد پیشگیری و تخلفات جرائم انتخاباتی که به ریاست رئیس کل دادگتسری شرکت می‌کنند تا مواردی که نیاز به پیگیری دارد به سرعت رسیدگی شود.  

رییس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان اظهار کرد: در حوزه شورای اسلامی شهر و روستا، هر جا انتخاب پرشوری در حوزه شورا برگزار شده، منجر به انتخاب شهردار یا دهیار خوبی شده و به تبع آن اتفاقات خوبی در جذب اعتبارات و عمران و آبادانی داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه از یک هفته قبل از انتخابات نحوه تبلیغات را رصد می‌کردیم، اظهار کرد: در صورت برخورد با تبلیغات غیرمتعارف در فضای مجازی نیز تذکرات لازم داده شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.