stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 372742
  • 21 خرداد 1400 - 19:50
1

کارنامه شورای پنجم قابل قبول نیست/ هیچ پروژه سرمایه گذاری در شورای پنجم انجام نشد

کارنامه شورای پنجم قابل قبول نیست/ هیچ پروژه سرمایه گذاری در شورای پنجم انجام نشد
قزوین -قلمنا- عضو شورای شهر قزوین با انتقاد از عملکرد شورای پنجم معتقد است کارنامه این دوره، قابل قبول نیست و هیچ پروژه سرمایه گذاری در این شورا انجام نشده است.
قلم | qalamna.ir :

آرام آرام با فرارسیدن ۲۸ خرداد، دفتر عملکرد شورای پنجم شهر قزوین هم به پایان می رسد، شورایی که از ۹ تن عضو آن ۶ تن با شعار اصلاح طلبی، ۲ نفر با شعار اصولگرایی و یک تن به صورت مستقل وارد شده بودند و هم اینک عملکرد آنها در پیش روی مردم و افکار عمومی قرار گرفته است.
شورای پنجم که با حضور ۶ عضو اصلاح طلب در اجرای بسیاری از طرح ها و عزل و نصب ها دارای اکثریت آرا بود امروز در منصه بررسی عملکرد خود قرار گرفته است و متاسفانه نمره قابل قبولی را از افکار عمومی و شهروندان قزوینی دریافت نمی کند.
خبرنگار قلمنا به منظور آگاهی از عملکرد شورای پنجم به سراغ فرج الله فصیحی رامندی عضو دوره چهارم و پنجم شورای شهر قزوین رفته و از او درخصوص عملکرد شورای به اصطلاح شیشه ای پرسیده است.
فصیحی رامندی که برای شورای ششم نیز کاندید شده است ضمن انتقادهای جدی بر شورای پنجم، آنها را زاده نگاه جریانی می داند و عملکرد مثبتی را برای شورای پنجم ارزیابی نمی کند.

قلمنا: شورای پنجم را چطور ارزیابی می‌کنید:
ارزیابی من از عملکرد شورای پنجم این است که کارنامه قابل قبولی نداشتند دلیل آن هم روشن است چون اولین و شاه بیت عمل شورا انتخاب شهردار است که متاسفانه در شورای پنجم در انتخاب شهردار موفق نبودیم و لذا عملکرد مثبتی برای شورای پنجم من نمی بینیم.
نکته دوم اینکه اختیار تصمیم گیری در شورا به واسطه خود اعضا نبود و امور شهری، خارج از شورا به آنها دیکته می شد و آنها تصمیم می گرفتند.
اگر بخواهیم تعداد جلسات شورا را بررسی کنیم در مقایسه با شورای چهارم نصف شده است و اگر بخواهیم تعداد جلسات کمیسیون های تخصصی را بررسی کنیم نسبت به شورای چهارم خیلی کمتر شده و هیچ پروژه سرمایه گذاری در شورای پنجم انجام نشده است.
از سوی دیگر پروژه های اساسی که در برنامه پنج ساله شهرداری تدوین شده بود اجرا نشد همین طور شورای پنجم در مقایسه با شورای چهارم علمکرد ضعیفی داشت نه اینکه نگاه من این باشد نگاه مردم هم همین است که عملکرد شورای پنجم بسیار ضعیف بود ضمن اینکه افراد غیرمتخصص به کار گمارده شدند.
شاید هرجریانی به سرکار بیاید نیروهای خود را به کار بگیرد که خیلی اشکالی ندارد ولی نیروهای غیرمتخصص و رایزنی کردن برای ورود آنها یک کار ناخوشایندی بود که در شورای پنجم انجام شد.
به عنوان مثال ریاست سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری را کسی گرفت و بعدا به عنوان معاون خدمات شهری معرفی شد که تخصص شهرداری و امور شهری را نداشت و یک فعال رسانه معاونت فرهنگی شهرداری و همینطور سرپرست شهرداری را برعهده گرفت به رغم اینکه از خانواده و انسان خوبی بود ولی تخصص نداشت و مدیریت را برعهده گرفت صرفا به این دلیل که مطیع جریان خود بود و قدرت تشخیص نیک و بد را نداشت و برخورد جریانی و سلیقه ای در مدیریت شهری از دیگر نقاط ضعف در شورای پنجم بود.

قلمنا: اینکه چهار عضو شورای چهارم احراز صلاحیت نشدند و ۲ عضو دیگر در انتخابات شورای ششم شرکت نکردند نشان دهنده چیست؟
از دو عضوی که شرکت نکردند یک عضو از ابتدا آن قدر مشغله به عنوان معاونت درمان و… داشت که فرصت کافی را برای ورود در شورا و تصمیم گیری نداشت و در یکسال گذشته که مسوولیت کمیسیون خدمات شهری را برعهده گرفت جز معطل گذاشتن کمیسیون کاری دیگر نداشت درحالیکه این کمیسیون باید فعالترین کمیسیون باشد.
عضو دیگر شورا که ثبت نام نکرد توانست از این موقعیت شورایی با ارتباط برقرار کردن پرواز کند و به مقامات دیگر در فدراسیون که شاید اگر در شورا نبود به آنها نمی رسید راه پیدا کند و شورا برای ایشان سکوی پرواز بود.
من درباره چهار عضو دیگر که تایید نشدند اظهار نظر نمی کنم و مقام های مسوول باید پاسخ بدهند شاید اگر از من نظر خواهی می کردند اظهار نظر می کردم.

قلمنا:شما در سرلیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قرار گرفته اید چه برنامه ای برای بهبود وضعیت شهری دارید؟
در شورای ائتلاف، کمیته های تخصصی تشکیل شده است و برنامه های متنوعی را در حوزه های مختلف شهری تدوین کرده اند.
من به تنهایی نکاتی را به عنوان برنامه در نظر گرفته ام و به کمیته تخصصی شورای ائتلاف برای تدوین برنامه داده ام.
یکی از نکاتی که در شورای پنجم مورد غفلت واقع شد بحث سرمایه گذاری و کسب درآمد از این محل بود که این موضوع را در برنامه قرار داده ایم که در شورای پنجم دنبال کنیم.
توجه به مناظق محروم و کم برخوردار و نواحی منفصل از دیگر برنامه های ما است، توسعه حمل و نقل عمومی از موارد دیگری است که باید به آن بپردازیم.
در شورای پنجم متاسفانه منابع اعتباری زیادی جهت ورزش قهرمانی هزینه شد به رغم مخالفتی که چند تن از اعضا داشتند چون اکثریت تمایل داشتند به عنوان حمایت از ورزش قهرمانی هزینه زیادی در این زمینه شد ولی ما در شورای ششم به جای ورزش قهرمانی به ورزش همگانی خواهیم پرداخت.
مساله دیگری که مورد توجه قرار نگرفت به رغم اینکه شعار شورای شیشه ای، شفافیت و مشارکت مردمی دادند اما هیچکدام محقق نشد و فقط شعاری بود.
ما توسعه مشارکت مردمی و افزایش رضایتمندی را در دستور کار قرار داده ایم که با تقویت شورایاری ها و شورای محله بتوانیم مشارکت مردمی را در امور شهر به کار بگیریم و یک نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد کنیم.
تقویت مشارکت مردمی با احیای شورایاری ها و همینطور شورای محلی فرهنگی می تواند به مشارکت مردم سرعت بیشتری ببخشد.
برای تقویت فرهنگ شهروندی در دوران شورای پنجم شعارهایی داده شد اما واقعا کاری صورت نگرفت و برنامه ما این است که در شواری ششم بتوانیم فرهنگ شهروندی را تقویت کنیم و فضاهای مطلوب شهری از ورزشی، فرهنگی و فضای اجتماعی محله را بتوانیم تقویت کنیم و به آنها بپردازیم.
در انتصاب مدیران در شورای چهارم غالبا دستوری برخورد شد، برنامه ما این است که بتوانیم از نیروهای باتجربه شهرداری که در این دوره بایکوت شدند و به اصطلاح از صحنه کنار رفتند با رفع نواقص و اشکالات استفاده کنیم و شایسته سالاری را در انتصاب مدیران شهری در دستور کار قرار دهیم.
یک نکته دیگر که در این شورا مورد توجه واقع نشد ساماندهی بافت فرسوده است البته تمامی اشکالات به خود شورا بر نمی گردد و سیاست های کلان هم موثر بوده است و امیدواریم با تغییر در مدیرت کلان کشور و استان بتوانیم در ساماندهی بافت فرسوده قدم بردایم.

قلمنا: چرا در نهایت دو لیست از نیروهای اصولگرا در شهر قزوین ارایه شد و ارایه این دو لیست چه آسیب هایی را در پی دارد؟
متاسفانه به رغم تلاش هایی که برخی از معتمدان برای ایجاد وحدت در بین اصولگرایان به عمل آوردند بین دوجریان موجود اصولگرایی تفاهم و توافق و اتحادی ایجاد نشد و دلایل متعددی دارد که منجر به صدور دولیست از کاندیداهای اصولگرا شد.
متاسفانه این لیست ها به دولیست ختم نمی شود و ممکن است چند لیست دیگر شود و این آفتی برای نیروهای انقلاب است و امیدواریم مردم با تدبیر و انتخاب خوب و با استفاده از تجارب گذشته به انتخاب خوبی برسند که اکثریت نیروهای انقلابی و وفادار به انقلاب و کار جهادی بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند و اکثریت کرسی شورا را به دست آورند.

قلمنا: مهمترین مشکلات شهری قزوین را چه می دانید که در صورت رای آوردن برای حل آنها تلاش خواهید کرد؟
یکی از معضلاتی که مدیریت شهری با آن مواجه است هزینه بسیار زیاد بابت حقوق پرسنل است و یکی دیگر از مشکلات فقدان درآمد پایدار و درآمد از محل سرمایه گذاری ها و از محل کسب و کار است.
خب باید در این زمینه ها تلاش بشود خوشبختانه بدهی شهرداری به بانک شهر که از محل اخذ تسهیلات فراهم شده بود در این شورا یا شورای بعد حل خواهد شد اما تلاش برای کسب درآمد پایدار یک برنامه است که می تواند هزینه های بسیار زیاد شهرداری را کاهش دهد.
تمرکز شهرداری در یک ساختمان با توجه به اینکه الان نقاط مختلفی را دارد که هزینه های جاری زیادی برای آب، برق،گاز و نگهبانی و… دارد که اگر همه آنها در یک نقطه تمرکز یابد بسیاری از هزینه های شهرداری کاهش می یابد.
به نظر من هزینه های بی رویه زیادی در شورای پنجم داشتیم از جمله در بحث ورزش که می توان با تخصصی کردن و عمومی کردن ورزش آن را مهار کرد.
الان تیم بسکتبال و والیبال از نیروهای بومی به عدد انگشتان دست دارد و هزینه های زیادی برای آن شده است که در این دوره پرداخت شد و شاید بتوانیم جلوی این هزینه ها را بگیریم چون کاهش هزینه ها می تواند به حل مشکلات شهری کمک کند.

قلمنا: توصیه شما به مردم در انتخاب نامزدهای شورا با توجه به تعدد آنها چیست؟
نکته اول این است که همه مردم عزیز در انتخابات شرکت کنند و در انتخاب خود، افراد اصلح را داشته باشند.
اصلح بودن هم تعریف دارد که شامل ملاک هایی مانند شایستگی، با تجربگی، کننده کار بودن، داشتن سابقه عمل خوب، سلامت اعتقادی و ایمانی، پاکدستی و تجربه کافی و لازم برای اداره امور شهر می شود.
از این شاخص ها همشهریان عزیز استفاده کرده و نامزد اصلح را انتخاب کنند چون همه ارایه دهندگان لیست مدعی هستند که نیروهای آنها آزموده، کارکرده و با تجربه هستند اما این انتخاب با مردم است که بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند.
مردم باید دقت کنند کسانی را انتخاب نکنند که از فرصت شورا برای پرواز خود استفاده کنند و از شورا برای سوء استفاده های مالی بهره ببرند یا از شورا برای وجهه اجتماعی خود تلاش کنند بلکه باید صرفا تجربه پس داده باشند و به قصد خدمت به میدان وارد شوند.

قلمنا: نامزدهای ریاست جمهوری را چطور ارزیابی می کنید؟و تا به اینجای کار چه کسی را برنده میدان می دانید؟
شاید نظر دادن در خصوص برنده میدان زود باشد ولی از بین کاندیداهایی که معرفی شده اند من آقای رییسی را با توجه به عملکردشان در آستان قدس رضوی و قوه قضاییه که برخورد با دانه درشت ها و مفسدین را در دستور کار قرار دادند اصلح می دانم.
به نظر می آید که آقای رییسی می تواند شیوه مدیریتی ناسالم کشور را به سمت اصلاح ببرد و امیدواریم ایشان مورد اقبال عمومی قرار گیرد و نهایتا با تیم منتخب و کابینه خود بتواند نسبت به اصلاح امور کشور بپردازد.
در پایان از همشهریان دعوت می کنیم به قصد قربت الهی و با اشتیاق در انتخابات شرکت کنند که شرکت در انتخابات و انداختن هر رای به صندوق، شلیک تیری به سمت دشمن است بنابراین از همه دعوت می کنم در پای صندوقهای رای حضور یابند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.