stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 364003
  • 21 اردیبهشت 1400 - 18:02
2

باید فضای مجازی در سطح استان قزوین مدیریت شود

باید فضای مجازی در سطح استان قزوین مدیریت شود
قزوین- قلم - رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به نزدیک شدن به عرصه انتخابات و بازار داغ شایعه پراکنی باید فضای مجازی در سطح استان با جدیت مراقبت و مدیریت شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام نورالله قدرتی روز سه شنبه در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان قزوین، افزود: برخی از افراد که ظاهرا دلسوز نظام هستند در فضای مجازی نهادها و قواها را زیر سوال می برند که در این گونه موارد دیگر بحث افراد مطرح نیست و کل نظام مورد هدف قرار می گیرد.

قدرتی افزود: متاسفانه برخی از مدیران نیز مراقب حرف ها، اظهار نظرها و تحلیل های خود نیستند و به گونه ای حرف می زنند که نهادهای قانونی کشور، شورای نگهبان و سپاه هدف قرار می گیرد و نقش منفی زیادی بر مشارکت انتخاباتی دارد.

وی همچنین گفت: در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و احراز صلاحیت ها باید به مرّ قانون عمل کنیم هرچند این موضوع به میل و خوشایند برخی نباشد.

این مسوول با اشاره به هجمه در فضای مجازی به دستگاه قضایی قزوین، گفت: طی روزهای اخیر، دستگاه قضایی استان با طرح مطالب نادرستی، مورد هجمه شدیدی در فضای مجازی قرار گرفته است که صحت نداشته و ما مقابل آنها ایستادگی کرده ایم.

قدرتی اضافه کرد: به عنوان مثال برخی با طرح مساله موقوفه خزانه در فضای مجازی قصد خارج کردن آن از وقف داشتند که زیر بار نرفتیم و گزارش دادیم که انجام این عمل به مصلحت وقف نیست.

وی افزود: همچنین موضوع تخریب کارخانه تولیدی فرنخ و مه نخ را به ناحق منتشر شد که صحت ندارد و قبل از ما صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: برخی خیلی ناجوانمردانه و غیرمنصفانه به مدیران استان تهمت می زنند که البته تعدادی از این مدیران، شکایت خود را در دستگاه قضا مطرح کرده اند ولی ما در خصوص شایعات و تهمت های مطرح شده علیه خودمان شکایت نمی کنیم.

وی با اشاره به ارسال پرونده های انتخاباتی به شورای نظارت استان برای تایید صلاحیت ها، افزود: مساله تایید کردن کسانی که صلاحیت ندارند بسیار مهم است چون ورود آنها در مجموعه شورا به منزله ویروس در بدن است و آثار زیانباری به دنبال دارد.

این مسوول افزود: هیات نظارت بر انتخابات در این زمینه اختیار قانونی دارد و ما نمی خواهیم و نمی توانیم در اختیار قانونی آنها مداخله کنیم و باید صلاحیت ها را با ملاک قانون بررسی کنند.

قدرتی اظهار داشت: معضل کنونی دستگاه قضا پرونده های متعدد در مورد شوراها و شهرداریها است و باید این دوره، شورایی انتخاب شود که تنها هدف آن خدمت به مردم و نظام اسلامی باشد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.