stat counter
  • امروز : یکشنبه, ۳۰ خرداد , ۱۴۰۰
  • برابر با : Saturday - 19 June - 2021

تیتر خبرها

قهرمان پرتاب وزنه المپیک رکورد جهان راشکست افزایش عرضه نفت شیل آمریکا محدود است ژنتیک: مهمترین عامل ایجاد تیرگی پوست طول عمر ربطی به جوان ماندن ندارد تغذیه نادرست سبب ایجاد بلوغ زودرس می‌شود فروش فوق العاده محصولات شرکت زامیاد رایزنی خودروسازان برای آزادسازی قیمت ها مصرف این ماده غذایی همراه باسیب زمینی ممنوع سالمندآزاری؛ بحرانی پنهان در نهاد جامعه قیمت خرید خانه در جنوب تهران/جدول انواع گوشی‌های ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی در بازار طراحی جدید آیفون ۱۳ را ببینید/فیلم پیش‌بینی دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در خوزستان اهمیت خودمراقبتی در کنترل فشار خون بالا اقدام بی‌سابقه‌ی موزه‌ها و کتابخانه‌های بریتانیا پیام تقدیر و تشکر رئیس ستاد ایران توانمند آیت الله رئیسی از مردم ثبت تراز تجاری منفی در سال گذشته سینماها در پایان بهار چقدر بلیت فروختند؟ آلودگی هوا، تهدیدی جدی برای اروپایی ها آیا می‌دانستید که درختان مغز دارند؟ سرسره خروج اضطراری برای مدارس ترانه علیدوستی در استادیوم ۱۰۰هزار نفری آزادی تاریخی محتاطانه برای توافق احیای برجام «شبگرد» فرزاد موتمن به روز‌های پایانی رسید فیلم زندگینامه‌ای اسپیلبرگ بازیگرش را پیدا کرد ترس بازار اجاره از تنبیه مالیاتی ریخت خبر مهم از وضعیت دلار در دولت جدید چای سبز برای برخی از افراد خطرآفرین است دوی ماراتن یک پدر با پنج قلوهایش/ فیلم گیتاریست استقلال ساز جدایی کوک می‌کند؟ میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد گرسنگی باعث کاهش وزن نمیشود زیست شناسی عجیب یک ماهی با عمر یک قرن! هشدار ناسا درباره گرمای بیش از حد زمین اشک های شور در ماتم آبهای شیرین ریاکاری‌ها از چشم مردم دور نخواهد ماند نارضایتی مردم به نفع هیچ کشوری نیست اتحادیه اروپا: لبنان در لبه پرتگاه است غرق شدن یک نوجوان در استخر کشاورزی جنایت به‌خاطر عشق به زن شوهردار حضور گسترده مردم در روز ۲۸ خردادماه جاری نشان داد که مردم به وظایف خود آگاه هستند رئیسی: برای بازکردن گره‌ها تلاش می کنیم اصلاح‌طلبان به آرای باطله هم باختند روحانی: از ۱۲ مرداد رئیسی، رئیس‌جمهور است سردار اشتری: شاهد برگزاری انتخاباتی امن بودیم آغاز پاکسازی اقلام تبلیغی انتخابات از سوی ۲۰۰ پاکبان در اراک یافته‌های جدید درباره کرونا ویروس با همه ظرفیت در حال تامین آب هستیم در هوای گرم چطور ورزش کنیم؟ آغاز فرآیند انتقال ریاست جمهوری به رئیسی

  • کد خبر : 362299
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
0

۵ راهکار برای به خواب رفتن در عرض چند دقیقه‌

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: داشتن یک خواب آرام و شیرین آرزوی هر انسانی در پایان شب است. اکثر افراد دوست دارند پس از یک روز سخت کاری، در پایان شب و زمانی که به بستر می‌روند به راحتی به خواب روند. با این حال، گاهی این موضوع به یک چالش تبدیل می‌شود.ممکن است یک مسئله آنچنان باعث درگیری ذهنی فرد شود که آرامش پیش از خواب را از وی برباید و مانع از خوابیدن آسان او شود. با این وجود، این موضوع جای نگرانی ندارد. گرچه هر انسانی ویژگی‌های شخصی خود را دارد اما همواره راهکار‌هایی ساده برای داشتن خوابی آرام در دسترس است.
متخصصان می‌گویند به طور معمول هر انسان بالغی به ۸ ساعت خواب در طول شب نیاز دارد. برای جلوگیری از غلت زدن بیجا در رختخواب و آسوده به خواب رفتن موارد ذیل توصیه می‌شود:

۱– چای بابونه
یکی از راهکار‌های ساده و موثر برای داشتن خوابی آرام، نوشیدن یک فنجان چای بابونه پیش از به بستر رفتن است. متخصصان می‌گویند چای بابونه به دلیل خاصیت آرامش بخشی طبیعی شهرت دارد که مصرف مداوم آن باعث بهبود کیفیت خواب فرد طی دو هفته می‌شود. بابونه حاوی آنتی اکسیدانی به نام “آپیجنین” است که برای درمان بی خوابی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲– اجتناب از نور آبی
تحقیقات نشان داده است قرار گرفتن در معرض نور آبی تلفن‌های همراه هوشمند، لامپ‌های ال‌ای دی و رایانه‌ها می‌تواند تاثیر مخربی بر کیفیت خواب افراد داشته باشد. توصیه می‌شود به جای استفاده از لامپ‌هایی که نور آبی دارند، از لامپ‌هایی با نور قرمز استفاده کنید. همچنین تلفن همراه خود را در وضعیت شب قرار دهید تا نور آبی منعکس نکند.

۳– استفاده از چشم بند
بهتر است زمانی که تصمیم گرفته اید بخوابید از چشم بند استفاده کنید تا مانع از تاثیر اتفاقات خارجی بر کیفیت خواب خود شوید. متخصصان می‌گویند مانع شدن از رسیدن نور خارجی به چشم از طریق استفاده از چشم بند یکی از راهکار‌های موثر و کم هزینه است که می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

۴– مطالعه کردن
فارغ از فواید بی شمار مطالعه، در حقیقت یکی از مزیت‌های مطالعه پیش از خواب دور شدن استرس‌های روزانه از ذهن است. با این حال، باید به یاد داشته باشید در مطالعه پیش از خواب از نسخه کاغذی کتب بهره بگیرید، زیرا خواندن کتاب الکترونیک از تبلت یا تلفن همراه هوشمند به آن اندازه موثر نیست.

۵– پرده ضخیم
هیچ چیز بدتر از نور خیابان، نور ساختمان‌های اطراف و اساساً هر نوری که از بیرون به داخل اتاق خواب بتابد نمی‌تواند باعث کاهش کیفیت خواب شما شود. از این رو، توصیه می‌شود از پرده ضخیم که بتواند مانع از ورود نور بیرون به خانه شود در اتاق خوابتان استفاده کنید. همچنین افرادی که شب کار هستند و در طول روز می‌خوابند حتما باید استفاده از پرده ضخیم را جدی بگیرند.

هشتگ: , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved