در ماه مارس، مقامات چینی طبق گزارشات ورود اتومبیل های برقی تسلا را به مجتمع های نظامی ممنوع و استفاده از آنها را برای کارمندان شرکت های دولتی محدود کردند.علاوه بر این، نهادهای نظارتی چین تسلا را به دلیل گزارشات مصرف کنندگان در مورد آتش گرفتن باتری، شتاب غیر منتظره و خرابی نرم افزارهای به روزرسانی شده خودروها احضار کردند.
پیش از این، نمایندگان تسلا در جلسات غیرعلنی با مقامات چین شرکت نکرده بودند. جلساتی که در آن مقامات دولتی معمولاً موضوعاتی مانند سیاست ها و استانداردهای صنعت را با شرکت های جهانی و محلی، انجمن های صنفی و اندیشکده ها مطرح می کنند.رویترز به نقل از برخی منابع اعلام کرد که مدیران تسلا اخیراً حداقل در چهار جلسه در مورد موضوعاتی مانند ذخیره سازی داده های خودرو، فناوری های ارتباطی بین وسیله نقلیه و زیرساخت، بازیافت خودروها و انتشار کربن شرکت کرده اند.گزارش شده است که این خودروساز مدیرانی را برای به روزرسانی پایگاه داده سیاست های خود و توسعه روابط با انجمن های صنعتی و مقامات ایالتی، استخدام کرده است.