stat counter
  • امروز : شنبه, ۹ مرداد , ۱۴۰۰
  • برابر با : Saturday - 31 July - 2021

تیتر خبرها

افزایش رطوبت در برخی مناطق خوزستان حسینی برای ذوب آهن معجزه نکرد ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در بویین میاندشت احداث می‌شود مسئولان متخلف در خوزستان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند کشف ۵۸ میلیاردی ارز قاچاق توسط پلیس فرودگاه مشهد نجیمی:۸۶۶بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شدند/فوت۲۷ نفر ۹ پرواز تهران در فرودگاه اصفهان به دلیل شرایط نامساعد جوی فرود آمد کرونا بار دیگر فرهنگسراهای مشهد را تعطیل کرد ۸۱۴واحد مسکن محرومان در استان به بهره برداری رسید/اعطای ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان عدم ارائه خدمات جابجایی به مسافرین جزایر قشم و هرمز در بندر شهید حقانی مدیران نباید تصور کنند انتقاد از آنان دشمنی است ، باید این رویه اصلاح شود جان باختن ۱۶بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان سفر ممنوع/ مردم از ارتباط با کسانی که هنوز در شرایط قبل از کرونا سیر می کنند خودداری کنند نگذارید هرمزگان به آی سی یو برود /برخورد قانونی با مسببین و تسریع در واکسیناسیون عمومی ضروری است هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بازگشایی بخشی از آزاد راه بندرعباس -بندرلنگه با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعمیرات موفقیت آمیز دوره ای شناور آرک۳ برای دومین بار در ایزوایکو بیش از ۱۱ هزار تن کاهش تولید در آبزی‌پروری خوزستان ریشه کم‌آبی خوزستان از نگاه «گاردین» پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت‌تپه در حال پیگیری است روزی یکساعت آب برای شهرک طالقانی ماهشهر، نزدیک صنایع پتروشیمی خوزستان! شرجی و رطوبت پیش روی خوزستانی‌ها تهیه و توزیع ۲ هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر خم ۱۷ شهرستان خراسان رضوی در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی رأی هیات ۵ نفره درباره حقابه اَنهار یازده‌گانه خوانسار صادر شد ۹ شهر خوزستان مجددا قرمز شدند نجیمی: ۱۷۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شدند/فوت ۱۳ نفر گران شدن قیمت عوامل و مواد اولیه نان/ افزایش ۲۰ تا ۲۸ درصدی قیمت نان در اصفهان توزیع گوشت قرمز بین نیازمندان بختگان صعود به بام گلستان با دوچرخه شیراز میزبان کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز طبخ و توزیع ۲۰۰ پرس غذای گرم در فاریاب توزیع ۳۰ پرس غذای گرم / دیدار با خانواده سادات در شول ربیعی: با تمام جدیت و توان خود در بازی با ذوب‌آهن حاضر می‌شویم پخت ۶۱۰ پُرس غذای گرم در شهرستان مُهر و توزیع بین نیازمندان بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان به طول ۸ کیلومتر در آینده ای نزدیک کاهش ۲ درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده ممنوعیت کشت دوم محصولات کشاورزی در شهرستان همدان توزیع سیار ۵۸ میلیون لیتر آب در استان اصفهان/ اتکا به یک سامانه آبرسانی برای تامین شرب اصفهان خطرناک است شناسایی ۳۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه آغازبرداشت بذر پیاز از سطح ۴ هکتار بیضا همدلی مومنانه با تقدیم شادی عید غدیر به خانواده های نیازمند شهرستان مُهر بهره برداری از کلینیک تخصصی امام جعفر صادق در اقلید جشن بزرگ عید غدیر در شول برگزار شد مشترکین خانگی در اهواز بدون قطع برق همدلی و همراهی با محرومین در شب عید غدیر راننده سرویس دانشگاه علوم پزشکی به قتل رسید/ شناسایی و دستگیری قاتل در دستور ویژه و فوری پلیس غدیرخم عید احیای امامت و نقشه راه مسلمانان نماز جمعه ،کانون وحدت امت اسلامی شرایط کرونا در مشهد نگران کننده شد

  • کد خبر : 360992
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
1

۹ نوع کربوهیدارت را هیچگاه از رژیم تان حذف نکنید!

۹ نوع کربوهیدارت را هیچگاه از رژیم تان حذف نکنید!

برخی افراد بنا به دلایل مختلف از جمله کاهش وزن، کربوهیدرات را به طور کامل از رژیم شان حذف می کنند و یا به حداقل می رسانند. این در حالی است که برخی کربوهیدرات ها را تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم حذف کرد.

قلم | qalamna.ir :

برخی افراد بنا به دلایل مختلف از جمله کاهش وزن، کربوهیدرات را به طور کامل از رژیم شان حذف می کنند و یا به حداقل می رسانند. این در حالی است که برخی کربوهیدرات ها را تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم حذف کرد.
زمانی که کربوهیدرات را از طریق منابع گیاهی وارد بدن می کنیم، از گروه مهمی از انواع مواد مغذی و ارزشمند بهره مند می شویم. میوه ها و سبزیجاتی که منبع کربوهیدرات محسوب می شوند، حاوی فیتونوترینت های کلیدی مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی توانید آنها را از طریق منابع دیگر کربوهیدرات مانند غلات یا لبنیات به دست بیاورید.
فیتونوترینت ها نقش کلیدی در افزایش قدرت دفاعی بدن و مبارزه با التهاب دارند و قند خون را نیز کاهش می دهند:
در اینجا بهترین منابع کربوهیدرات که به هیچ وجه نباید از رژیم تان حذف کنید، معرفی شده اند:
سیب زمینی شیرین: یک سیب‌ زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب ‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می ‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌ هایی است که ۴۰ درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می ‌شوند. در ضمن سیب ‌زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگ‌ دانه ‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ ها اجازه عکس ‌العمل در برابر انسولین را می‌ دهد. سیب ‌زمینی شیرین همچنین سرشار از اسید کتوژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می ‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند.
لوبیا: مصرف لوبیا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد ضمن این که کاهنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب است. لوبیا حاوی ترکیبات آلفاآمیلاز است که باعث جلوگیری از جذب و تجزیه نشاسته می شود و کاهش وزن را به همراه دارد. هر ۱۸۴ گرم لوبیا، ۱۱۳ گرم کربوهیدرات دارد.
موز: هر ۲۲۵ گرم از موز حاوی ۵۱ گرم کربوهیدرات است. موز یک منبع فوق العاده انرژی محسوب می شود و استفاده از آن قبل از تمرینات ورزشی سبب تقویت عضلات خواهد شد. موز غنی از پتاسیم است و مصرف آن برای حفظ سلامت قلب ضروری است.
پرتقال: هر ۱۸۰ گرم از این میوه ۲۱ گرم کربوهیدرات دارد. پرتقال منبع عالی ویتامین سی است و ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین می کند. مصرف پرتقال پیشگیری کننده از سرطان است و افزایش سلامت قلب را به دنبال دارد. بهبود سلامت پوست از نتایج مصرف منظم این میوه است.
گریپ فروت: در هر ۲۳۰ گرم، ۱۹ گرم کربوهیدرات دارد. گریپ فروت کم کالری بوده و ارزش ویتامین سی آن بسیار بالا است. مصرف گریپ فروت باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند. این میوه مانع مقاومت به انسولین شده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند. گریپ فروت همچنین حاوی اسید سیتریک است که می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند.
سیب: در هر ۱۲۵ گرم، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد و غنی از انتی اکسیدان ها و فیبر است. مصرف منظم سیب از سلامت مغز محافظت می کند و مانع ابتلا به بیماری های جدی مغزی مانند زوال عقل و سکته مغزی می شود. مصرف سیب نقش پیشگیری کننده از سرطان سینه را دارد.
چغندر قند: در هر ۱۳۶ گرم، ۱۳ گرم کربوهیدرات دارد و حاوی نیترات است و مصرف آن منجر به بهبود قدرت عضلانی می شود؛ بخصوص در مبتلایان به نارسایی قلبی. نیترات همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می دهد و می تواند از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کند.
هویج: در هر ۱۲۸ گرم، ۱۲ گرم کربوهیدارت دارد. هویج غنی از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن است و به جلوگیری از انواع سرطان ها کمک می کند. مصرف هویج خام یا بخار پز بیشترین مزایای تغذیه ای را دارد.
زغال اخته: این میوه نیز یک منبع سالم کربوهیدارت است. زغال ‌اخته دارای آثار هیپوگلیسمیک بوده است و می ‌تواند سبب بهبود تغییرات بافتی پانکراس در جریان بیماری دیابت گردد که شاید این اثرات به خاطر وجود آنتوسیانین ‌ها و سایر ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی موجود در میوه باشد.
منبع: readersdigest

هشتگ: , ,

دیدگاه کاربران

دیدگاهها بسته است.

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved