stat counter
  • امروز : یکشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۰
  • برابر با : Saturday - 23 October - 2021

تیتر خبرها

جمالی نژاد: تراکم‌فروشی موجب خدشه‌دار شدن فضای سبز خوانسار شده است هواشناسی مازندران برای فعالیت‌های دریایی هشدار قرمز داد کاهش ۵.۵ درصدی ولادت و افزایش ۲۰.۲ درصدی وفات در استان همدان ۷۰ درصد خانه‌های روستایی خراسان رضوی مقاوم‌سازی نشده است تولید باید از دست دلالان خارج شود تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار در جهت رفع مشکلات روستاهای همدان اعلام برنامه‌های جشن ۱۷ ربیع در حرم شاهچراغ (ع) پرونده فساد در شرکت عمران صدرا وارد مرحله جدیدی از تحقیقات شد ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در ۲۴شهر فارس نجات جان دو مصدوم در آتش سوزی منزل مسکونی جهرم آبادان تشنه داشتن مدیران جهادی است سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس منصوب شد استفاده ۸۱ درصد واکسن هاری در شهرضا برای گزش حیوانات خانگی آمادگی بیمارستان امام اهواز برای مقابله با بحران‌ها تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء از مجرمان حرفه ای ضرب‌الاجل برای ساماندهی پارک‌های ساحلی/ زیباسازی منظر شهری در دستور کار است بهره مندی بیش از ۳۴۸هزار هرمزگانی از طرح ایران یاران جوان تقدیر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نشست هم اندیشی مدیرکل بنیاد هرمزگان با فرزندان شهدا خوزستان محتاج باران، نگران سیلاب تولید آب بسته بندی، یک دهم ظرفیت بروکراسی‌ در حوزه صادرات باید کاهش پیدا کند سرپرست ذوب‌آهن: شخصیت تیمی‌مان باعث پیروزی اول شد/ استقلال متفاوت‌تر از فصل گذشته است حسینی: آقایان سالن بوکس انقلاب را هم از دست دادند/ سنگ اندازی در مرامم نیست دختران دوومیدانی را رها نکنید/ مسابقات مهمی داریم باید با برنامه پیش برویم فرگوسن درست می‌گوید یا عزیزی‌خادم؟/ «خوبان عالم» و چند پرسش! استقلال به دنبال گرفتن حق تبلیغات محیطی از طریق وزارت ورزش بازگشایی مرز ایران و ترکمنستان و برقراری روابط تجاری ورود به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است شناسایی ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان /۲۱۳ نفر ترخیص شدند سنتکام: یک سرکرده القاعده در سوریه در حمله هوایی آمریکا کشته شد شخصیت‌هایی که بر سر پست نخست‌وزیری عراق رقابت می‌کنند اظهارات پدرسن درباره نتایج ششمین دور مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه مهم‌ترین رویدادهای تاریخی اول آبان افزایش ۴۴ درصدی پروازهای امسال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه عواقبی دارد؟ تمرکز زدایی از بودجه ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد قیمت ارز در صورت رفع تحریم‌ها هم کاهش نمی‌یابد سانسور سخنان یک مرجع تقلید توسط کیهان! ننگ به رسمیت شناختن طالبان را نپذیرید سهم‌خواهی از پاستور به امتیاز‌گیری از وزرا رسید حضور شهردار اهواز و اعضای شورای اسلامی شهر در میز خدمت نماز جمعه اهواز این اندیکاهای خوزستان سالها در زلزله ی بی مسئولیتی می لرزند! قرار گرفتن ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی کرونایی جذب اعتبارات جهت مرمت و بازسازی ۳۰ رشته از قنوات شهرستان همدان سه شهروند قمی در حادثه موتورسیکلت جان باختند ۱۷ کارگر کارخانه باروت سازی روسیه کشته شدند پیروزی الاهلی با درخشش نوراللهی ورزشگاه حافظیه میزبان بازی‌های فجر در لیگ برتر شد شجاع جام را از الریان گرفت

  • کد خبر : 360992
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
1

۹ نوع کربوهیدارت را هیچگاه از رژیم تان حذف نکنید!

۹ نوع کربوهیدارت را هیچگاه از رژیم تان حذف نکنید!

برخی افراد بنا به دلایل مختلف از جمله کاهش وزن، کربوهیدرات را به طور کامل از رژیم شان حذف می کنند و یا به حداقل می رسانند. این در حالی است که برخی کربوهیدرات ها را تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم حذف کرد.

قلم | qalamna.ir :

برخی افراد بنا به دلایل مختلف از جمله کاهش وزن، کربوهیدرات را به طور کامل از رژیم شان حذف می کنند و یا به حداقل می رسانند. این در حالی است که برخی کربوهیدرات ها را تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم حذف کرد.
زمانی که کربوهیدرات را از طریق منابع گیاهی وارد بدن می کنیم، از گروه مهمی از انواع مواد مغذی و ارزشمند بهره مند می شویم. میوه ها و سبزیجاتی که منبع کربوهیدرات محسوب می شوند، حاوی فیتونوترینت های کلیدی مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی توانید آنها را از طریق منابع دیگر کربوهیدرات مانند غلات یا لبنیات به دست بیاورید.
فیتونوترینت ها نقش کلیدی در افزایش قدرت دفاعی بدن و مبارزه با التهاب دارند و قند خون را نیز کاهش می دهند:
در اینجا بهترین منابع کربوهیدرات که به هیچ وجه نباید از رژیم تان حذف کنید، معرفی شده اند:
سیب زمینی شیرین: یک سیب‌ زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب ‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می ‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌ هایی است که ۴۰ درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می ‌شوند. در ضمن سیب ‌زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگ‌ دانه ‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ ها اجازه عکس ‌العمل در برابر انسولین را می‌ دهد. سیب ‌زمینی شیرین همچنین سرشار از اسید کتوژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می ‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند.
لوبیا: مصرف لوبیا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد ضمن این که کاهنده کلسترول بد و افزایش دهنده کلسترول خوب است. لوبیا حاوی ترکیبات آلفاآمیلاز است که باعث جلوگیری از جذب و تجزیه نشاسته می شود و کاهش وزن را به همراه دارد. هر ۱۸۴ گرم لوبیا، ۱۱۳ گرم کربوهیدرات دارد.
موز: هر ۲۲۵ گرم از موز حاوی ۵۱ گرم کربوهیدرات است. موز یک منبع فوق العاده انرژی محسوب می شود و استفاده از آن قبل از تمرینات ورزشی سبب تقویت عضلات خواهد شد. موز غنی از پتاسیم است و مصرف آن برای حفظ سلامت قلب ضروری است.
پرتقال: هر ۱۸۰ گرم از این میوه ۲۱ گرم کربوهیدرات دارد. پرتقال منبع عالی ویتامین سی است و ۱۳۰ درصد از نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین می کند. مصرف پرتقال پیشگیری کننده از سرطان است و افزایش سلامت قلب را به دنبال دارد. بهبود سلامت پوست از نتایج مصرف منظم این میوه است.
گریپ فروت: در هر ۲۳۰ گرم، ۱۹ گرم کربوهیدرات دارد. گریپ فروت کم کالری بوده و ارزش ویتامین سی آن بسیار بالا است. مصرف گریپ فروت باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند. این میوه مانع مقاومت به انسولین شده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند. گریپ فروت همچنین حاوی اسید سیتریک است که می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند.
سیب: در هر ۱۲۵ گرم، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد و غنی از انتی اکسیدان ها و فیبر است. مصرف منظم سیب از سلامت مغز محافظت می کند و مانع ابتلا به بیماری های جدی مغزی مانند زوال عقل و سکته مغزی می شود. مصرف سیب نقش پیشگیری کننده از سرطان سینه را دارد.
چغندر قند: در هر ۱۳۶ گرم، ۱۳ گرم کربوهیدرات دارد و حاوی نیترات است و مصرف آن منجر به بهبود قدرت عضلانی می شود؛ بخصوص در مبتلایان به نارسایی قلبی. نیترات همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می دهد و می تواند از ابتلا به زوال عقل جلوگیری کند.
هویج: در هر ۱۲۸ گرم، ۱۲ گرم کربوهیدارت دارد. هویج غنی از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن است و به جلوگیری از انواع سرطان ها کمک می کند. مصرف هویج خام یا بخار پز بیشترین مزایای تغذیه ای را دارد.
زغال اخته: این میوه نیز یک منبع سالم کربوهیدارت است. زغال ‌اخته دارای آثار هیپوگلیسمیک بوده است و می ‌تواند سبب بهبود تغییرات بافتی پانکراس در جریان بیماری دیابت گردد که شاید این اثرات به خاطر وجود آنتوسیانین ‌ها و سایر ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی موجود در میوه باشد.
منبع: readersdigest

هشتگ: , ,

دیدگاه کاربران

دیدگاهها بسته است.

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved