stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 360493
  • 10 اردیبهشت 1400 - 1:38
1

عراقی‌ها دولت را مسؤول فاجعه بیمارستان ابن الخطیب دانستند/ صدور حکم جلب مسؤولان بیمارستان

عراقی‌ها دولت را مسؤول فاجعه بیمارستان ابن الخطیب دانستند/ صدور حکم جلب مسؤولان بیمارستان

تظاهرکنندگان در بغداد، دولت عراق را مسؤول فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان ابن الخطیب با ده‌ها کشته و زخمی دانستند. دادگاه الرصافه نیز دستور بازداشت تعدادی از کارکنان این بیمارستان را صادر کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صدها تظاهرکننده عصر چهارشنبه برای دومین شب پیاپی در اعتراض به فاجعه آتش‌سوزی بیمارستان بیماران کرونایی “ابن الخطیب” با ده‌ها کشته و زخمی در مناطق مختلف بغداد از جمله خیابان فلسطین، شهرک الصدر در شرق این شهر و الشعله در شمال غرب تجمع کرده و نسبت به این موضوع و وضعیت بد خدمات‌دهی در این استان اعتراض کردند.
معترضان شعارهایی در محکومیت فساد و کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق سر داده و آنها را مسؤول این آتش‌سوزی دانستند.
این آتش‌سوزی دلخراش عصر شنبه با انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان ویژه بیماران کرونایی رخ داد و طبق آمار وزارت کشور عراق ۸۲ کشته و ۱۱۰ زخمی بر جای گذاشت.
معترضان در منطقه الشعله دولت الکاظمی را متهم کردند به وظایف خود عمل نکرده و از مفسدان حمایت می‌کند و اگر الکاظمی قادر به مقابله با فساد و ارائه خدمات عمومی نیست، باید کناره‌گیری کند.
آنها تاکید کردند: دولت باید نتایج تحقیق درباره این حادثه را اعلام و سهل‌انگاران را محاکمه کند.
در پیوند با این مساله، شورای عالی دستگاه قضایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه تحقیقات الرصافه اقدامات متعددی در زمینه تحقیقات در پیش گرفت که از جمله آنها جمع‌آوری اظهارات شاهدان حاضر در محل حادثه و صدور حکم‌های بازداشت جمعی از کارکنان بیمارستان ابن الخطیب بود.
این شورا افزود: این حکم‌های بازداشت شامل حال مسؤول بخش نگه‌داری، مسؤول دفاع مدنی، مسؤول کپسول‌های اکسیژن، معاون اداری و دو تن دیگر از کارمندان بیمارستان هستند.
الکاظمی روز یکشنبه دستور تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب و شناسایی مقصران این حادثه را صادر کرده و به این کمیته پنج روز مهلت داد گزارش خود را به کابینه ارائه دهد.
همچنین نخست وزیر عراق دستور تعلیق از کار حسن التمیمی، وزیر بهداشت و محمد جبر، استاندار بغداد را تا زمان تکمیل تحقیقات صادر کرد.
تظاهرکنندگان در بغداد وضعیت بد ارائه خدمات عمومی همانند آب آشامیدنی و برق را که در روزهای تابستان مکررا قطع می‌شوند، محکوم کردند.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.