stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 351
  • 03 شهریور 1394 - 14:40
4

آمانو:پس از نهایی شدن برجام،ایران پروتکل الحاقی را اجرا خواهدکرد

آمانو:پس از نهایی شدن برجام،ایران پروتکل الحاقی را اجرا خواهدکرد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ آغازین خود در نشست ویژه شورای حکام با اشاره به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص برجام گفت که آژانس آماده است تا اقدامات لازم را انجام دهد.

قلم | qalamna.ir :

یوکیا آمانو ،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه آغازین خود در این نشست که صبح روز سه شنبه (امروز) در مقر آژانس در وین شروع به کار کرد گفت:‌ من به منظور بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و وظایف آژانس طبق آن خواستار برگزاری این نشست شورای حکام شدم.

گزارش من در خصوص نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در چارچوب درخواست این شورا از آژانس برای انجام نظارت و راستی آزمایی فعالیت‌های مرتبط هسته‌ای ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مشخص می‌کند.

وی افزود: همانطور که می‌دانید برجام در ۱۴ ژوئیه میان گروه ۳+۳ اتحادیه اروپا و ایران حاصل شد که با موافقت شورای حکام ما اکنون آماده انجام اقدامات لازم هستیم. ایران پس از نهایی شدن برجام پروتکل الحاقی را اجرا خواهد کرد. من از این اتفاق استقبال می‌کنم. پروتکل الحاقی یک ابزار راستی آزمایی قوی است و من از شش سال پیش تاکنون که روی کار آمده‌ام از ایران خواسته‌ام این پروتکل را اجرا کند.

آمانو گفت: پروتکل الحاقی قرار است در ایران به اجرا درآید همانگونه که اکنون در حدود ۱۲۰ کشور دیگر جهان اجرا می‌شود. بنابراین ما دسترسی‌های بیشتری به اطلاعات و سایت‌های ایران خواهیم داشت.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.