stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 34398
  • 07 اردیبهشت 1396 - 1:18
2

اخلاق مداری در رقابت های انتخاباتی

اخلاق مداری در رقابت های انتخاباتی

یادداشت عاطفه حیدری نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش:

قلم | qalamna.ir :

عرصه انتخاب شدن از سوی مردم را میتوان از دو منظر مورد بررسی قرار دهیم اخلاق و رقابت.

یک کاندیدای عرصه انتخابات چه مجلس شورای اسلامی چه شورای شهر و ریاست جمهوری بایستی برای جلب نظر مخاطب خود از برنامه هایش بگوید و افراد رای دهنده را مجاب کند که به وی رای دهند.

اما ابزار بهره گیری این رقابت میتواند اخلاق مدارانه یا غیر اخلاقی باشد، اگر شخص در زمینه انتخابات برای کسب آرا لحظه ای و کلامی از آنچه هست فاصله بگیرد به دروغ پردازی روی آورده است و اگر برای مجاب کردن رای دهنگان خود مطالبی بیان کند که خارج از حیطه اختیاراتش است دچار فریب افکار عمومی شده است.

تا اینجای مطلب فرد با بی اخلاقی در صدد جلب رای مخاطبان خود بوده است. اما روی دیگر سکه رقابتی با سایر افراد است که در این مسیر با وی برای جلب نظر مردم رای دهنده فعالیت میکنند.

از اینجا به بعد نیز برخی افراد توان رسیدن به رقیب را از دست میدهند لذا به روش های حقیرانه تری روی خواهند آورد.
این اشخاص با انتشار شب نامه مطالب خلاف واقع در صدد برمی آیند فردی که به مراتب از آن ها برتری هایی دارد را در بین مردم دچار تخریب شخصیتی قرار دهند و با دسیسه و فریب رقیب خود را مورد بمباران شایعه هایی قرار خواهند داد.

اگر بنده به عنوان یک زن جوان تلاش برای ورود به عرصه سیاست و انتخابات دارم بایستی هدف خود که زنده کردن ارزش های اخلاقیست را پاس بدارم حتی در رقابت انتخاباتی اگر رقابت صحنه بد اخلاقی ها باشد من نخوام توانست به اهداف پاک و مقدسی که دارم برسم.

پس وعده من به مخاطبانم بایستی منطبق بر هدفم باشد آتهم تاکید بر اخلاق محوری و عقلانیت کلید واژه هایی که اگر در ضمیر هر شهروندی منجمله من کاندیدای شورای شهر رشد و بالنده شود در سطح جامعه تحولی عمیق را برجای خواهد گذاشت.

در غیر این صورت با رقابت در مسیر بی اخلاقی و کینه توزی و ایجاد اختلاف جهت رشد خود اگر به مسند قدرت هم برسیم در مسیر زدو بند و دور زدن قوانین قرار خواهیم گرفت.

با توجه به مبعث پیامبر رحمت حضرت محمد ص از امروز با وجدان خود عهد خواهم بست تا در مسیر اخلاق و وحدت همه جانبه قدم برداشته و از ابزارهای ناشایست و غیر اخلاقی نظیر دروغ و فریب افکار عمومی بهرگیری نخوام کرد.

اگر افراد جامعه ی من صدای صداقت را از زبان بنده بشنوند و بر دلشان نشست لاجرم این سخن از دل بوده است.

بنابر این هر نامزد انتخاباتی برای هر جایگاهی تلاش میکند، باید ابتدا اخلاق را ملاک عمل خود قرار دهد و مردم صداقت را طالب باشند نه هر سخن زیبا که تا عمل فرسنگ ها راه دارد.

 

 

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.