stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 340649
  • 23 فروردین 1400 - 15:10
7
رییس صمت خوزستان:

میوه تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود

میوه تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان عرضه می‌شود
خوزستان - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بخشی از میوه تنظیم بازاری که این سازمان برای ایام عید جهت تعدیل قیمت در بازار استان تهیه کرده بود باقی مانده که در نظر داریم برای ماه مبارک رمضان عرضه شود.
قلم | qalamna.ir :

امیرحسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت خوزستان بیان کرد: از ۲هزار و ۱۵ تن میوه تنظیم بازار ایام نوروز امسال ۵۴۲ تن پرتقال و ۱۰۶ تن سیب باقی مانده که طبق دستور وزارت صمت این میوه با در نظر گرفتن شرایط بازار و بدون وارد شدن ضرر و زیان به مباشری که این میوه ها را خریداری کرده با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و تعدیل قیمت میوه روانه بازار خواهد شد.

وی گفت: این اختیار از سوی وزارت صمت به ستادهای تنظیم بازار استان ها داده شده تا با نظر کارشناسی سازمان صمت استان این میوه ها در بازار عرضه شوند.

وی در ادامه با اشاره به سهمیه روغن خوراکی که برای یک ماه آینده به استان اختصاص داده شده است بیان کرد: هفت هزار و ۳۸ تن سهمیه ملی روغن خوراکی به استان است که از این میزان سه هزار تن توسط کارخانجات داخلی تولید و تامین می شود و باقی سهمیه از سایر استان ها تامین خواهد شد.

رییس سازمان صمت استان در ادامه با اشاره به اینکه برای ایام ماه مبارک رمضان با کمبود کالاهایی همچون روغن و شکر و مواد پروتئینی مواجه نیستیم ادامه داد: تنها نگرانی در بحث مرغ است که انتظار داریم دستگاه های مربوطه در تامین کافی این کالا نهایت همکاری را داشته باشند.

در ادامه این نشست مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان بیان کرد: بر اساس درخواست معاونت اقتصادی استانداری خوزستان برای تامین ۵۰۰ تن مرغ منجد به استان ۲ روز گذشته یکصد تن به استان تخصیص داده شد که از این میزان ۵۰ تن توزیع شد.

وی  نیاز مصرف استان را روازنه بالغ بر ۴۵۰ تن مرغ عنوان کرد و گفت: اعلام شده که در سطح ملی مرغ منجمد از ترکیه وارد کشور شود تا بتوان خلاء کمبود تولید این کالا در کشور و استان پر شود.

کاهش کشتار مرغ در خوزستان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: بر اساس بازرسی ها و بررسی هایی که از کشتارگاه ها انجام گرفته میزان کشتار مرغ در کشتارگاه های استان طی روزهای اخیر بیش از یکصد تن کاهش داشته است.

بهرام جباری ادامه داد: گشت های بازرسی با حضور دستگاه های مختلف نظارتی از کشتارگاه ها و مرغداری های استان بر نحوه عرضه و کشتار مرغ در حال انجام است اما برای کنترل وضعیت مرغ در بازار باید کمبود را برطرف کرد.

وی گفت: اگر مرغ زنده به اندازه کافی در اختیار کشتارگاه ها قرار بگیرد مشکلات مرغ در استان حل می شود.

جباری ادامه داد: با ممنوع شدن عرضه قطعه بندی شده، بسیاری شرکت ها و بیمارستان ها برای تامین مرغ به خرده فروشی ها مراجعه می کنند و همین موضوع بر کمبود و گرانی مرغ هم دامن خواهد زد.

به گفته مسوولان به طور معمول ۳۵۰ تن در روز باید مرغ در استان کشتار شود.

طبق دستور استاندار خوزستان هر گونه خروج مرغ از استان ممنوع است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.