stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 33825
  • 03 خرداد 1395 - 3:57
4

حق شناس: نامگذاری دوم خرداد به عنوان حماسه، راهگشای حرکت آینده است

حق شناس: نامگذاری دوم خرداد به عنوان حماسه، راهگشای حرکت آینده است

استاد علوم سیاسی و امور بین الملل و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پاسخ به پرسش اینکه چرا دوم خرداد از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان حماسه نامگذاری شد می تواند راهگشای حرکت ما به سمت جلو باشد.

قلم | qalamna.ir :

حق شناسمحمدجواد حق شناس شامگاه شنبه درهمایش بزرگداشت دوم خرداد در سالن شهید باهنر بوشهر افزود: به جز دوم خرداد فقط روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان حماسه از آن یاد شده است.
وی یادآورشد: قدر مشترک این دو روز این بود که همه مردم به صحنه آمدند و همه در ایجاد این رویداد تاریخی نقش داشتند روزی که این اتفاق تعجب و شگفتی خیلی ها را به دنبال داشت.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اضافه کرد: حادثه دوم خرداد غیرمنتظره و غیر مترقبه بود و روزی است که این رویدادها آثار بسیاری را بر سپهر سیاست، جامعه و فرهنگ و اقتصادی این سرزمین به جای گذاشت .
وی گفت: مانند دماوند که بر سلسله جبال ایران می درخشد فتح خرمشهر نیز در جنگ چنین جایگاهی را دارد و دوم خرداد نیز در تمام اتفاقات سیاسی کشور و انتخابات سی و چند گانه کشور می درخشد.
حق شناس افزود: در آن روز تمام قدرت های سیاسی آن روزگار، بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از ۲۷۰ نفر، نزدیک به ۲۰۰ معاون وزیر هم آن لیست را امضا و تمام تریبونهای نماز جمعه یک نام را صدا می زدند و حتی نهاد نظارتی تشخیص داد الفبای قانونی این سرزمین را بعد از هزار سال تغییر دهد و حرف نون را مقدم بر حرف خ در برگه های تعرفه های انتخاباتی بنویسد.
وی یادآورشد:این مردم و این تاریخ سازان بزرگ در روز دوم خرداد به آن اراده آهنین نه گفتند و گفتند اگر حماسه ای باید آفریده شود توسط ماست، حماسه ای که حتی بزرگترین شخصیتی که از آن بیرون آمد به تعجب وا داشت و خود رییس دولت اصلاحات هم باور نمی کرد این میزان رای داشته باشد .
وی گفت: یادمان باشد که با این حماسه خوب برخورد نکردیم و قدر آن را نفهمیدیم و این قدر ندانستن و درست عمل نکردن درحوزه نخبگان سیاسی اجتماعی ما بود و خوب است که ما اشتباه خودمان را پذیرفته و به گردن دیگران نیندازیم.
حق شناس ادامه داد: شرط حرکت در مسیر درست و رسیدن به قله این است که اگر اشتباه کردیم متواضعانه و خالصانه و هوشمندانه و دردمندانه بگوییم در انتخابات ۸۴ اشتباه کردیم و علت آن را بگوییم که نتیجه آن هشت سال تباهی و سیاهی بود.
وی اظهارداشت: امروز خیلی از افراد به اشتباه خود اعتراف می کنند و چقدر خوب است که این دوستان می گویند ما اشتباه کردیم و مهمترین پیام دوم خرداد این است که همینطور که ما می گوییم درسال ۸۴ اشتباه کردیم آن دوستان هم از حمایت هایشان از دولتی که برای کشور این همه مصیبت آورد امروز بگویند اشتباه کردیم و مسیر درست را بشناسیم .
وی با اشاره به اینکه اتفاقی که در سال ۹۲ افتاد شاخص های این اتفاق درست را مرور کنیم و قدردان این اتفاق باشیم گفت: مهمترین نقطه شروع این حرکت را پیام رهبری در نوروز سال ۹۲ قبل از انتخابات بیان کرد و پنج محوری که در انتخابات مشخص کردند نتیجه قطعی آن تبدیل شد به افتخار بزرگی که مردم در ۲۴ خرداد ۹۲ رقم زدند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: محور اول این بود که همه سلایق سیاسی در انتخابات شرکت کنند و منطق یک کیلو گلابی مطرح نبود در انتخابات مجلس خبرگان می گفتیم مگر می شود در یک استان فقط یک نامزد معرفی کنید و می گفتند میروید میوه فروشی یک کیلو گلابی می خواهید آن هم هست آیا این منطق انتخاباتی است .
وی گفت: محور دوم، هیچ کسی از رای من خبر ندارد حتی فرزندم و این پاسخی به آن دوستانی بود که می گفتند ما خبرداریم آقا چه می خواهد و می رفتند هر بلایی سر آرای علاقه مندان حوزه سیاست و اقتصاد در حوزه اصولگرایی می آوردند.
حق شناس اظهارداشت: محور سوم رهنمودهای رهبری حرکت به سمت آرای حداکثری است این یکی از شاخص های توسعه و پیشرفت است و محور چهارم یک هفته قبل از انتخابات بود که برای نخستین بار در طول سی و پنج سال مطرح شد که حتی اگر جمهوری اسلامی را قبول ندارید بیایید در انتخابات شرکت کنید.
وی بااشاره به اینکه محور پنجم در روز انتخابات بود که اعلام کردند رای مردم حق الناس است گفت: برادران دلواپس سوال من این است که رهبر معظم انقلاب این را به چه کسی می گوید که رای مردم حق الناس است آیا به من که در کلاس درس هستم، به کارگری که در پمپ بنزین، بنزین می زند و یا معلمی که در کلاس درس گچ تخته می خورد؟
استاد علوم سیاسی و امور بین الملل گفت: انتخابات دست چه کسانی بود پیام ایشان چه کسانی را مخاطب قرار می داد جز مجریان انتخابات که وزارت کشور دولت احمدی نژاد بود و جز نهاد نظارتی که باید نتیجه انتخابات را اعلام می کرد ،پیام این انتخابات فقط دو مخاطب دارد وزارت کشور و شورای نگهبان و آنها هستند که باید از رای مردم به عنوان حق الناس محافظت کنند تا فاجعه سال ۸۸ پیش نیاید که کل کشور آسیب نبیند.
حق شناس گفت: در انتخابات ۸۸ همه آسیب دیدیم ۷۰ میلیون ایرانی آسیب دید و حتی فرزندان و نوه های ما هم از آن آسیب می بینند و اینجاست که دولت روحانی، وزارت کشور و نهاد نظارتی هم رسانه و احزاب سیاسی (اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا) موظفند در این مورد فکر کنند که این پیام رهبری را در خصوص حق الناس را چگونه می شود حفظ کرد.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: اگر یک ریال از مال کسی را بردید حق الناس است که خدا نمی گذرد رای حق الناس است و نمی شود کاری کرد و حتی براساس مصلحت هم نمی شود آن را جابه جا کرد.
وی گفت: برادر من اگر پای صندوق نشسته ای در دورافتاده ترین روستای عسلویه مواظبت کن از این رای و تویی که وزیر کشور هستی و مسوول جمع کننده انتخابات هستی تو هم مواظبت کن و تو که به عنوان دبیر شورای نظارتی هستی تو هم مواظبت کن چون مخاطب رهبری شماها هستید نه در شمارش رای حتی در تایید و احراز صلاحیت ها و پولی که می خواهد صرف انتخابات شود.
وی با بیان اینکه میلیاردها تومان پول معلوم نیست کجاست می خواهد صرف انتخابات شود افزود:این حرف وزیر کشور است که می گوید میلیاردها تومان پول کثیف آماده ورود به عرصه انتخابات است.
حق شناس یادآورشد: براساس گزارش رحمانی فضلی وزیر کشور، در دولت های نهم و دهم فقط از مستضعف ترین نهاد جامعه یعنی کمیته امداد ۲۷هزار خودرو بی.ام.و و بنز و تویوتا به نام مددجویان وارد کشور شد، به خودمان بیاییم و ببینیم چه کرده ایم فکر نکنیم با گرفتن عکس رییس دولت اصلاحات و یا مخالف رییس دولت اصلاحات فقط بحث کنیم ، هفت میلیارد دلار پول هایی است که معلوم نیست بابک زنجانی از کجا آورده است.
وی گفت: درگیر چه هستیم که حق شناس و ابراهیم اصغرزاده حرف نزنند اگر شما برادر دلواپس پی گیر مساله باشید تا صد سال دیگر من زیپ دهانم را می بندم، اینها دردهای مشترک ماست، خواهش می کنم تو دلواپس این حرفها را بزن و من برای تو کف می زنم این درد مشترک من و توست .
این فعال سیاسی افزود: باید بدانیم که مهمترین پیام دوم خرداد دفاع از اقلیت است نه اینکه علی مطهری نتواند از فرودگاه به محل سخنرانی برود مگر می خواست چه بگوید با عزیزان دلم در حوزه اصولگرایی که می دانم دلشان برای اسلام می تپد حرف می زنم کشور ما امروز بیش از هر چیزی به همدلی و همزبانی دولت و ملت نیاز دارد کجا در این مسیر حرکت کردیم.
‘حاشیه های همایش حماسه تا حماسه اصلاح طلبان استان بوشهر’
همایش حماسه تا حماسه اصلاح طلبان بوشهر اگرچه با تاخیرهایی در برخی از برنامه های آن همراه شد ولی در کمال نظم و آرامش برگزار و به اتمام رسید.
سخنرانان ویژه این همایش حجت الاسلام محسن رهامی رییس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بودند که به ترتیب با تاخیر ۳۰ و ۴۵ دقیقه ای وارد سالن شهید باهنر آموزش و پرورش، سالن محل برگزاری همایش شدند.
چند عکس از رییس جمهور دولت اصلاحات در بین حاضرین در همایش توزیع شد.
در ابتدای این همایش کلیپی از چهره های سیاسی پخش شد که نمایش چهره رییس جمهور دولت اصلاحات تشویق برخی از حاضرین را به همراه داشت.
مرتضی سراجی بعنوان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان بوشهر و میزبان این همایش به حاضرین خوش آمد گفت.
کسب رتبه دوم استان بوشهر برای رای دادن به رییس دولت اصلاحات در انتخابات های ریاست جمهوری سال های ۷۶ و ۸۰ بخشی از صحبت های سراجی بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
در ادامه خلبان منوچهر شیر آقایی به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر دقایقی را در وصف سال های جبهه و جنگ صحبت کرد.
در ادامه کلیپی تلفیق شده با موسیقی محلی بوشهر که در سواحل خلیج فارس پیرامون دوم خرداد ۷۶ سالروز انتخاب رییس جمهور دولت اصلاحات آماده شده بود برای حاضرین پخش شد.
با توجه به تاخیر ایجاد شده در مراسم محمد جواد حق شناس در ابتدای صحبت هایش به ضرورت برگزاری همایش در زمان تعیین شده اشاره کرد و گفت: در برنامه ای که با تاخیر اجرا می شود این احتمال وجود دارد که فردی بخاطر برنامه ریزی کردن برای ساعت کاریش نتواند تا آخر همایش بماند و برای رفتن و ماندن در تردید قرار بگیرد.
وی در ادامه اجرای صحیح انتخابات را رعایت حق الناس و ضروری خواند و گفت: در انتخابات اگر می گوییم باید مخالفان نظام هم در انتخابات شرکت کنند باید تنوع کاندیدا وجود داشته باشد تا همه در انتخابات حاضر شوند.
یک گروه موسیقی محلی نیز برای اجرا از ابتدای همایش در سالن حضور یافته بودند ولی به دلیل همزمان شدن سخنرانی آخرین سخنران همایش با لحظات ملکوتی اذان مغرب برنامه این گروه اجرا نشد.
بنرهایی نیز در قسمت هایی از سالن نصب شده بود که تصاویر امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب، چند تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی ، آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمدرضا عارف و رییس جمهور دولت اصلاحات بر آن نقش بسته بود.
در برخی از بنرهای نصب شده در سالن نیز جمله هایی با عنوان ‘ من فکر کنم که راهی برای پیشرفت، آرامش، امنیت، حرمت انسان، و برای استفاده از نیروها و امکانات و به کارگیری آنها نیست جز آنکه به قانون اساسی تن دهد – به نقل از رییس دولت اصلاحات’ ، توافقی نخواهیم کرد که به کسی اجازه دسترسی به اسرار کشور را بدهد از رییس جمهوری دکتر روحانی و ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم دیده می شد.
هنگامی که مهمانان ویژه این همایش قصد ترک سالن را داشتند تعدادی از دانشجویان چند کاغذ نوشته حاوی جمله های ‘بیشتر از این بیکاری نمی خواهیم’ ، چه کسی دلواپس سرفه های سیاه مردم شهرستان عسلویه است’، ‘جوانان عسلویه کار می خواهند’ به نمایش گذاشتند و با در دست داشتن کاغذ نوشته های خود با یکی دو تن از مهمانان همایش عکس یادگاری گرفتند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.