stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 33760
  • 30 اردیبهشت 1395 - 12:47
8

موسوی لاری: اصلاح‌طلبان خود را برای گام سوم آماده می‌کنند

موسوی لاری: اصلاح‌طلبان خود را برای گام سوم آماده می‌کنند

اگر ما اصلاح‌طلبان در گذشته مانند امروز به اکسیر شفابخش همدلی توجه می‌کردیم حوادث آن هشت سال رقم نمی‌خورد./ در سال ۹۲ ما متوجه این مسئله شدیم و با همت جریان ریشه‌دار اصلاحات، فداکاری دکتر عارف، پذیرش خرد جمعی و توجه به مسائل کلان موجب شدیم دولتی روی کار بیاید که تدبیر و خردورزی را سرلوحه کار قرار دهد و نگاه تند علیه ایران به نگاهی تبدیل شود که ایران بتواند شریک جامعه جهانی باشد.

قلم | qalamna.ir :

۱۲۳۰وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: در مجموعه اصلاح‌طلبان که ریشه در عمق انقلاب دارد، یکپارچگی خود را حفظ خواهیم کرد و خود را برای گام سوم آماده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری در نشست هم‌اندیشی فعالان انتخاباتی استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری که صبح امروز در تالار نیایش سعادت آباد در حال برگزاری است، در سخنان خود به تجربه تلخ هشت سال دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: اگر ما اصلاح‌طلبان در گذشته مانند امروز به اکسیر شفابخش همدلی توجه می‌کردیم حوادث آن هشت سال رقم نمی‌خورد.

وی با یادآوری همدلی اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ اظهار داشت: در سال ۹۲ ما متوجه این مسئله شدیم و با همت جریان ریشه‌دار اصلاحات، فداکاری دکتر عارف، پذیرش خرد جمعی و توجه به مسائل کلان موجب شدیم دولتی روی کار بیاید که تدبیر و خردورزی را سرلوحه کار قرار دهد و نگاه تند علیه ایران به نگاهی تبدیل شود که ایران بتواند شریک جامعه جهانی باشد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه به روند تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه شورای عالی سیاست‌گذاری شکل گرفت و در مجموعه اصلاح‌طلبان که ریشه در عمق انقلاب داریم، یکپارچگی خود را حفظ خواهیم کرد و خود را برای گام سوم آماده خواهیم کرد.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: جبهه اصلاحات گام اول را در خرداد ۹۲ و گام دوم را در اسفند ۹۴ برداشته است اما این پایان راه نیست و بایدگام سوم را استوارتر از همیشه بردارد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری صبح امروز در گردهمایی شوراهای اصلاح‌طلبان سراسر کشور که در مرکز همایش های بین‌المللی نیایش برگزار شد با بیان اینکه آنچه از سال ۸۴ تا ۹۲ پشت سر گذاشتیم می‌توانست رخ ندهد اظهار کرد: ما درسال ۸۴ شرایطی را پشت سر گذاشتیم که اگر به آن نگاه کنیم روشن است که می توانستیم بهتر عمل کنیم و اگر کمی از دقت نظر و صرافتی که در سال ۹۲ به کار گرفتیم آن روز هم به کار می‌گرفتیم شاید آنچه در طول ریاست هشت ساله اصولگرایان با آن مواجه شدیم رخ نمی‌داد.

وی تصریح کرد: حضور اصولگرایان در قوای مقننه و مجریه در طول هشت سال شرایط کشور را به سمتی برد که امروز نمی‌توانیم از آن به نیکی یاد کنیم.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه شاید یکی از دلایل به وجود آمدن شرایط هشت ساله دولت نهم و دهم نبود همدلی و درک متقابل در جبهه اصلاحات بوده است اظهار کرد: اگر آن روزها همگرایی، تشکیک مساعی و داشتن نگاه جمعی در مواجهه با مسائل را پیشه می‌کردیم، حوادث به سمت و سوی دیگری می‌رفت و آنچه رخ داد تجربه نمی‌کردیم.

موسوی لاری با اشاره به اینکه موفقیت اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ و ۹۴ معلول اجماع نظر تمامی اعضای این جبهه در کشور بود، اظهار کرد: همت جریان ریشه دار اصلاحات که در سال ۹۲ با از خود گذشتگی آقای عارف و پذیرفتن سند جمعی به جای خودمحوری، قبول کردن مصالح عمومی به مصالح گروهی بود باعث موفقیت اصلاح‌طلبان در سال‌های ۹۲ و ۹۴ شد.

نائب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه دولت روحانی با توجه به مصالح ملت و پایبندی به اصول قانون اساسی کار خود را از سه سال پیش آغاز کرده است اظهار کرد: این دولت از سوی مناسبات بین‌المللی تلاش کرد تا نگاه جامعه جهانی به ایران را عوض کند و نگاهی که علیه ایران بود را به نگاهی تغییر دهد که بر اساس آن، ایران به عنوان شریک جامعه جهانی پذیرفته شود.

موسوی لاری با بیان اینکه جبهه اصلاحات از سال ۹۲ تلاش کرده است تا آنچه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رخ داد، تثبیت شود اظهار کرد: ما از سال ۹۲ کوشیدیم تا موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری را برای رسیدن به فرداهایی بهتر هموار کنیم و از آن دوران بود که مجموعه‌ای از مشاوران و کارشناسان گرد آقای خاتمی جمع شدند و فعالیت خودرا در قالب یک شورای مشورتی برای مشاوره دادن به مسئولان کشور آغاز کردند و از دل همین شورا بود که در نهایت شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در سراسر کشور شکل گرفت.

عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به اینکه برداشته شدن گام دوم در انتخابات مجلس پایان راه نیست، ادامه داد: ما گام اول را در سال ۹۲ و گام دوم را در انتخابات مجلس دهم بر داشته‌ایم اما این پایان راه نیست و ما گام سومی را در پیش رو داریم که باید با استواری بیشتر در مسیر آن حرکت کنیم.

نائب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: هم اکنون نیاز به تشکیل مجلسی کارآمد و قوی داریم؛ مجلسی که ماجراجویی‌های گذشته را به مصالح عمومی ترجیح و منافع ملی را در سطح بین‌المللی و داخلی مورد توجه قرار دهد.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید بتواند دولت را مورد حمایت خود قرار دهد، اظهار کرد: این مجلس از چنان امکاناتی برخوردار باشد که اجازه سو استفاده‌های چند هزار میلیاردی را توسط افراد معمولی ندهد و مجلسی نباشد که در برابر این گونه اتفاقات دم بر نیاورد بلکه این مجلس نه باید دولت ساخته باشد و نه سد راه برنامه‌های دولت قرار شود.

موسوی لاری در پایان گفت:‌ جریانات اصلاحات که عنوان یک جریان برآمده از ارزش‌های انقلاب، اندیشه انقلاب، اندیشه ما،‌ قانون اساسی و رهنمودهای رهبری که ریشه در عمق انقلاب دارد باید تلاش کند یکپارچگی خود را حفظ کند و برای برداشتن گام سوم استوارتر عمل کند و مجلسی را سامان دهد که مجلس نمونه باشد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.