stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 33520
  • 22 اردیبهشت 1395 - 13:39
4

آیت الله هاشمی رفسنجانی: به گیلان آمدم تا به مسئولان استان خسته نباشید بگویم

آیت الله هاشمی رفسنجانی: به گیلان آمدم تا به مسئولان استان خسته نباشید بگویم

به گیلان آمدم تا خسته نباشیدی به مسئولان استان بگویم./گیلان، یکی از جاهایی است که نمی‌شود به آنجا نیامد و بنده، چند سالی بود که نیامده بودم.بازدید از منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی، از جمله برنامه‌های سفر به گیلان است/تا فردا (پنجشنبه) مهمان مردم گیلان هستم و سپس باز می‌گردم.

قلم | qalamna.ir :

هاشمی-فرودگاه

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به گیلان آمدم تا خسته نباشیدی به مسئولان استان بگویم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه پس از ورود به گیلان در جمع خبرنگاران در فرودگاه سردارجنگل رشت اظهار کرد: گیلان، یکی از جاهایی است که نمی‌شود به آنجا نیامد و بنده، چند سالی بود که نیامده بودم.

وی ادامه داد: به گیلان آمدم تا خسته نباشید به مسئولان این استان بگویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بازدید از منطقه آزاد انزلی و دانشگاه آزاد اسلامی، از جمله برنامه‌های سفر به گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: تا فردا (پنجشنبه) مهمان مردم گیلان هستم و سپس باز می‌گردم.

برنامه سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آزاد انزلی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز (چهارشنبه) برای بازدید از پروژه‌های عمرانی زیرساخت‌ها و طرح‌های توسعه‌ای وارد منطقه آزاد انزلی شد.

قرار است کلنگ احداث چهار پست اسکله جدید بندر کاسپین با حضور آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به زمین زده شود.

در خردادماه سال ۸۸ عملیات اجرایی ساخت نخستین پست اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی آغاز شد. ساخت این مجتمع با ۲۲ پست اسکله، ۱۲۰ هکتار پس کرانه و ۲۰۰ هکتار حوضچه آرامش درنظر گرفته شده است.

پیشرفت فیزیکی مجتمع بندری کاسپین در موج شکن شرقی با طول دو هزار و ۶۶۲ متر ۷۵ درصد، موج شکن غربی با طول دو هزار و ۴۳۵ متر مساحت حوضچه ۲۰۰ هکتار، ۶۰ درصد است.

ساخت موج شکن مجتمع بندری کاسپین از سال ۸۸ آغاز و طرف مدت پنج سال تا سال ۹۲، تنها ۳۸ درصد پیشرفت داشت و از سال ۹۱ بلاتکلیف‌‌ رها شده بود که از آبان ماه ۹۲ دوباره فعال شد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه‌های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود (CIS) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک‌ها و موسسات مالی – بیمه‌ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت‌های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

بازدید از مجتمع تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی، بازدید از پارک ملی بوجاق و دانشگاه آزاد انزلی از برنامه‌های امروز آیت الله هاشمی رفسنجانی در سفر به گیلان است.

در راستای اهداف اقتصادی کشور و در پی سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت به شهرستان انزلی و با توجه به خواست همگانی و براساس مصوبه هیأت دولت، در سال ۷۵ منطقه وی‍ژه اقتصادی بندرانزلی در دو بخش جداگانه تعیین شد. در سال ۸۲ منطقه ویژه اقتصادی انزلی به منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی بدل شد و سال ۸۳ نیز اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال ۸۴ از طرف هیأت وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن، منطقه آزاد انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندری، اداره کل بنادر و کشتیرانی گیلان، شهرک صنعتی انزلی و محدوده منطقه ویژه اقتصادی سابق انزلی با مساحت سه هزار و ۲۰۰ هکتار خشکی و تا عمق دو کیلومتر از دریا در طول ۲۰ کیلومتر از حاشیه دریای خزر را شامل می‌شد.

 

هشتگ:

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. متاسفانه در صفحه ویکی پدیا در مورد مذاکرات اتمی به کلی و عجیب مذاکرات سال ۸۹ دولت فاجعه احمدی نژاد با ترکیه و برزیل سانسور شده هست!
    خواهش میکنم از افراد ذی نفوذ این مطالب را در این صفحه وارد کنند

    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86#.D8.A7.D8.B2_.D8.B3.D8.B1.DA.AF.DB.8C.D8.B1.DB.8C_.D8.BA.D9.86.DB.8C.E2.80.8C.D8.B3.D8.A7.D8.B2.DB.8C

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.