stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 33505
  • 22 اردیبهشت 1395 - 12:20
2

شغل اول سیاستمداران جهان، چه بوده است؟ از آب‌میوه فروشی تا تدریس زبان

در ادامه با اولین شغل برخی سیاستمداران جهان آشنا می شوید:

قلم | qalamna.ir :

 

  متئو رنزی نخست وزیر ایتالیا
وی اولین گام های خود را برای حرکت در مسیر سیاست از مدرسه آغاز کرد. او در سال ۱۹۹۹ هنگامی که تنها ۱۴ سال داشت رئیس یکی از بخش های حزب مردمی ایتالیا شد. رنزی کوچکترین رئیس این بخش بود. وی در سال ۲۰۱۴ نخست وزیر ایتالیا شد.

 دیلما روسف رئیس جمهور برزیل
وی در اواخر دهه ۶۰ در یک عملیات انقلابی در این کشور مشارکت کرد. او از تفکر مبارزه مسلحانه بر ضد دیکتاتوری نظامی حمایت می کرد. روسف در طول سالیان دراز با بسیاری از سازمان های مسلح مخفی همکاری داشت. او هیچگاه به طور مستقیم در عملیات نظامی شرکت نکرد و در سال ۱۹۷۰ بازداشت شد. روسف در زندان به شدت شکنجه شد. وی پس از آزادی از زندان در سال ۱۹۷۲ خزانه دار یک صندوق غیر دولتی شد.

 آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان
مرکل کارشناس فیزیک بود. او در پژوهشگاه فیزیک فعالیت می کرد. وی در همین ایام وارد فعالیت های سیاسی شد و پس از فروپاشی دیوار برلین تمام زندگی خود را وقف سیاست کرد.

 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا
اولین رئیس جمهور آمریکا است که اصلیت آفریقایی دارد. وی از دانشگاه کلمبیا و مدرسه حقوق وابسته به دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. اولین شغل اوباما مشاور مالی یک شرکت بود.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه
اسد دوران دبستان و دبیرستان خود را در یک مدرسه عربی فرانسوی در دمشق گذراند. او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه علوم پزشکی دمشق، چشم پزشک یک بیمارستان نظامی شد. اسد به کامپیوتر نیز علاقه دارد.

 دمیتری مدودف رئیس جمهور سابق روسیه
وی پیش از تحصیل در دانشگاه حقوق مدتی را به عنوان رفتگر فعالیت می کرد. مدودف این موضوع را در دیدار با دانش آموزان یک مدرسه بیان کرد.

 جاستین ترودو نخست وزیر کانادا
وی مدرک دیپلمش را در رشته زبان انگلیسی دریافت کرد. او همچنین زبان فرانسوی و ریاضی را فراگرفت و در سال ۲۰۰۴ در یک شبکه رادیویی مشغول به فعالیت شد.

 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه
وی در سنین نوجوانی در خیابان های شهر آب پرتقال و شیرینی می فروخت. اردوغان پس از آن در مؤسسه های حمل و نقل مشغول به کار شد و همزمان فعالیت خود را در حزب “نجات ملی ترکیه” آغاز کرد. وی پس از کودتای نظامی ترکیه در سال ۱۹۸۰ مدیر بخش خصوصی شد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.