stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 33498
  • 22 اردیبهشت 1395 - 11:57
2

نشست حقوقی “حقوق و سلامت نظام اداری” برگزار شد

نشست حقوقی “حقوق و سلامت نظام اداری” روز گذشته ۲۱اردیبهشت در غرفه معاونت حقوقی ریاست جمهوری با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه، دکتر نهرینی، دکتر نوروزی و دکتر اسلامی تبار برگزار شد.

قلم | qalamna.ir :

photo_2016-05-11_11-56-13

دکتر نهرینی، عضو هیت علمی دانشگاه مطرح کرد: یکی از طرح هایی که امروزه در دست اجرا قرار گرفته است؛ آموزش حین خدمت قضات دادگستری و کارمندانی که در دولت کار می کنند است. این افراد ضمن این که باید اطلاعات حقوقی و قانونی داشته باشند بلکه باید به روز شده و از علم روز در تخصص خود اطلاع داشته باشد و از آخرین قوانینی که در دوران خدمت آن ها تصویب شده مطلع شوند و از وظایف و حقوق خود به خوبی اطلاع حاصل کنند.

دکتر نوروزی در ادامه نشست حقوق و سلامت نظام اداری گفت: قانون ممنوعیت اخذ پورسانت، فرمان هشت بندی مقام معظم رهبری و سیل عظیمی از قوانین متنوع و گوناگون که بنظر میرسد وقتی در یک کشور وفور قوانین یا بعبارتی تورم قوانین داریم باید اوضاع خیلی سامان یافته تر از حال امروز ما بلشد. اما متاسفانه شرایط مطلوب نیست. حالا چه لزومی دارد که ما این همه قانون داشته باشیم اما رتبه نامطلوبی میان کشورها در جهت قانون مداری و دوری از فساد را به خود اختصاص داده ایم؟ قوانین زمانی کارآمد هستند که اجرایی شوند و انتشار عمومی داشته باشند.

 

دکتر اسلامی تبار میهمان سوم نشست امروز بود که کلام خود را با تاکید بر هم اندیشی آغاز کرد و گفت: این که امروز کنار نمایشگاه کتاب این نشست ها را بعنوان هم اندیشی ها برگزار می شود تا شفافیتی برای تمام اقشار به وجود بیاید قابلیت تقدیر و تشکر دارد.
او افزود: نیت این دولت کنترل فساد و ادراک قوانین است. و بهمین خاطر بازرس ویژه برای رسیدگی به تخلفات مجموعه ها به اداره ها مراجعه می کند و شخصا اجازه برخورد دارد تا حد انفصال از شش ماه تا یک سال را در جا با مشاهده تخلفات و فساد می توانند صادر کند. این ها همه نشان دهنده پتانسیل هایی است که دولت برای اجرای صحیح قوانین دارد.

در ادامه دکتر نوروزی گفت: تعامل میان قوا و دستگاه های اجرایی امری ضروری است به ویژه تعامل بین قوه قضاییه و مجریه حایز اهمیت است و ما در دولت حاضر شاهد تعامل بین این دو قوه هستیم و حداقل تقابل و تضادی به چشم نمی آید.
دکتر اسلامی تبار در ارتباط با شاخص های سلامت نظامی گفت: قوانین و آیین نامه ها برای ده سال پیش است و زمان رو به گذر است خیلی از مدیریت های ما شش ماهه است و بسیاری از شاخص های سلامت اداری هنوز کامل نشده و شاخص های اولیه را دارا هستند و با همان ها مجموعه های گوناگون ارزیابی میشود.
و این نکته هم قابل توجه است که پیشگیری همیشه بهتر است با نظارت همراه و اجرا شود.

 

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.