stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 33147
  • 12 اردیبهشت 1395 - 18:45
8

تکه‌پرانی های اوباما به ترامپ در آخرین ضیافت شام با خبرنگاران

رئیس‌جمهوری آمریکا در آخرین ضیافت سالانه شام موسوم به “مراسم شام خبرنگاران در کاخ سفید” که با اجرای یک کمدین و با حضور سیاستمداران و برخی بازیگران و دیگر چهره‌های سرشناس برگزار شده و پیش زمینه طنز دارد، طیف گسترده‌ای از چهره‌ها و مقامات از هیلاری کلینتون گرفته تا دونالد ترامپ را دستمایه طنز و شوخی قرار داد.

قلم | qalamna.ir :

1462099542973_photo276989759999555610.jpgبه نوشته روزنامه دیلی میل، از سال ۱۹۲۰ هر ساله ضیافت شامی از سوی انجمن خبرنگاران کاخ سفید در آخرین شنبه شب ماه آوریل برگزار می‌شود که در آن سیاستمداران و چهره‌های سرشناس حضور پیدا کرده و معمولا رئیس جمهور آمریکا در این ضیافت به طرح شوخی و طنز می‌پردازد.

این انجمن مستقل شامل خبرنگارانی است که صلاحیت و مجوز پوشش اخبار مربوط به رییس جمهور آمریکا را دارند. هر سال ضیافت شامی با حضور این خبرنگاران و برخی چهره‌های سیاسی برگزار می‌شود و با انتخاب خبرنگار سال به پایان می رسد. در این مراسم معمولا، رییس جمهور آمریکا سخنرانی طنزآمیزی دارد که طی آن با شوخی های خود اسباب خنده حضار می شود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ضیافت شام امسال خبرنگاران در کاخ سفید چهره‌هایی نظیر دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو جمهوری خواهان آمریکا، تد کروز، کاندیدای هم حزبی رقیب وی، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق دولت اوباما و کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو و دموکرات‌ها، جو بایدن، معاون خودش و دیگر افرد را دستمایه طنز و شوخی قرار داد.

اوباما به شوخی درباره تلاشهای هیلاری کلینتون برای جذب رای دهندگان جوان گفت: مثل این می‌ماند که یکی از افراد فامیل شما به شبکه اجتماعی فیسبوک پیوسته است!

اوباما در حالی که صدایش را زنانه کرده بود تا ادای کلینتون را در بیاورد گفت: آمریکای عزیز دیدی که در فیسبوک برای تو Poke فرستادم؟ آیا روی صفحه فیسبوک تو ظاهر شد؟ نمی‌دانم ازش درست استفاده کردم یا نه. عمه هیلاری عاشق توست!

اوباما در مرحله بعد دونالد ترامپ را دستمایه شوخی قرار داده و گفت، از این که ترامپ در مهمانی کاخ سفید حضور پیدا نکرده ناراحت است.

اوباما درباره غیبت ترامپ در این مهمانی گفت: این واقعا شگفت انگیز است. ما این جا کلی آدم مشهور و دوربین داریم و ترامپ به دعوت ما جواب منفی داد. آیا این مهمانی برای دونالد کسرشأن بود؟ پس به جاش دارد چه کار می‌کند؟ دارد استیک مخصوص ترامپ می‌خورد؟

او در سخنرانی خود علاقه دونالد ترامپ به توییتر را دست انداخت و علت غیبت او در شام کاخ سفید را “مشغله ترامپ در نوشتن پیام‌های کوتاه” دانست.

ترامپ در شبکه توییتر حضور فعالی دارد. اوباما احتمال داد که ترامپ مشغول نوشتن توییتی برای رنجاندن آنگلا مرکل باشد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، یکشنبه گذشته میزبان باراک اوباما در هانوفر آلمان بود.

اوباما در ادامه سخنان خود با طعنه به علاقه ترامپ به زنان جوان و زیبارو، پیش‌بینی کرد که اگر او رئیس‌جمهور آمریکا شود، زنان زیبارو در حضو مقابل کاخ سفید شنا می‌کنند و ستون‌های ورودی کاخ سفید از طلا خواهند بود.

رئیس‌جمهور آمریکا از منتقدان دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.او پیش‌بینی کرده است که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نخواهد شد.

اوباما در تمسخر درباره ترامپ گفت: تجربه سیاست خارجی ترامپ از آنچه که مردم تصور می‌کنند بیشتر است زیرا سال‌ها است که با رهبران برجسته‌ای در جهان نظیر دختران شایسته سوئد، آرژانتین و جمهوری آذربایجان دیدار کرده است. شاید ترامپ در تعطیل کردن زندان گوآنتانامو از من موفق‌تر عمل کند چون می‌داند چطور شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در کنار ساحل قرار دارند را ورشکسته کند!

اوباما در این مراسم با اشاره به اعلام حمایت برنی سندرز از آزادی ماده مخدر ماری جوانا، به دوران جوانی خود (عکس هایی که او را در حال کشیدن ماری جوانا نشان می دهد ) اشاره کرد و به شوخی گفت : پیروزی این سوسیالیست علف باز مثل سومین دوره ریاست جمهوری اوباماست!

ضیافت شام اوباما با خبرنگاران کاخ سفید

رئیس جمهوری آمریکا که ۵۴ سال دارد حتی بالا رفتن سن خود و سفید شدن موهایش را هم دستمایه طنز قرار داد اوباما گفت: من اکنون شروع به شمارش روزها برای رسیدن به مرگ کرده‌ام. کلینتون عادت داشت که از من بپرسد آیا در ساعت سه نصف شب برای جواب دادن به تلفن بیدار هستم. الان باید بگویم که همیشه بیدارم چون باید مرتبا دستشویی بروم!

اوباما همچنین به شوخی گفت: با نزدیک شدن به پایان ریاست جمهوری‌ من رهبران جهان کمتر برایم احترام قائل می‌شوند. چند روز پیش شاهزاده جورج نتیجه ملکه انگلیس را با حوله حمام به دیدار من آوردند. این واقعا توهین آمیز بود!

اوباما در این مراسم با همسر خود نیز شوخی کرد و گفت که افزایش سن او به هیچ وجه مشخص نیست و برای کشف این مساله باید چهره اوباما را از آغاز دوره ریاست جمهوری تا کنون بررسی کنند. اوباما در ادامه مطالبش درباره همسرش میشل گفت: شاید شنیده باشید که چند روز پیش یک نفر از روی حصارهای کاخ سفید پرید. من باید مامور سرویس مخفی را تشویق کنم چون آنها در محل سکونت میشل پیدا کرده و به من برگرداندند!

در این ضیافت شام کاخ سفید چهره‌ها و مقاماتی شامل، برنی سندرز، کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات‌ها، جو بایدن، معاون اوباما، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و دیگر مقام‌های دولت وی حضور داشتند. همچنین رئیس پرایبوس، رئیس حزب جمهوری خواه، نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا و مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک نیز از جمله دیگر چهره‌های شرکت کننده بودند. بازیگرانی همچون ویل اسمیت و اما واتسون نیز در آن شرکت کردند.

با وجود آنکه شخص دونالد ترامپ در این مراسم غایب بود اما در این مراسم فرزندان دونالد ترامپ نیز حضور داشتند و سعی کردند تصویر افرادی به شدت شوخ طبع را از خود نشان دهند. در پایان مراسم اوباما طی سخنانی طنزآمیز، به شکل سمبلیک و به معنای اینکه این آخرین دوره حضور او در این مراسم است، میکروفون سخنرانی را به زمین انداخت.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.