stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 32961
  • 04 اردیبهشت 1395 - 14:09
6

داستان یک عکس؛ شیردادن حق مادر است!

داستان یک عکس؛ شیردادن حق مادر است!

چند روزی است عکس مادری که در لباس آتش‌نشانی به فرزندش شیر می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ این عکس در واقع واکنش عکاسی آمریکایی «تارا روبی» به کمپین feed the Brest یا تغذیه با شیر مادر است که مدتی است در آمریکا مطرح شده است. کمپین «تغذیه با شیر مادر» در پی عادی‌کردن شیردادن مادران به فرزندان‌شان، خصوصا توسط مادران شاغل است.

قلم | qalamna.ir :

روبی عکس مطرح دیگری هم در حمایت از این جریان گرفته که بیش از ده هزار بار در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است؛ عکسی از ۱۰ زن ارتشی که با یونیفورم‌های نظامی در حال شیردادن به فرزندان‌شان هستند. تارا روبی که خودش بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ تجربه مادری برای فرزندش را در نیروی هوایی ارتش آمریکا دارد، معتقد است که برای این حق طبیعی مادران فکری نشده و هیچ جایی به مادران اختصاص داده نشده بود و او باید همه جا را برای پیداکردن جایی مناسب برای شیردادن به فرزندش می‌گشته است.

 

10 سرباز آمریکایی در حال شیردادن به فرزندان خود

۱۰ سرباز آمریکایی در حال شیردادن به فرزندان خود

 

با ایجاد اتاقی برای شیردادن مادران سرباز به فرزندانشان در تگزاس، روبی تصمیم می‌گیرد از مادرهایی که در لباس نظامی به فرزند خود شیر می‌دهند، عکس بگیرد. او اولین عکس را در فیس‌بوک منتشر می‌کند و پایینش می‌نویسد: «شیردادن سربازان به فرزندنشان، از سربازبودن آن‌ها نمی‌کاهد؛ بلکه آن‌ها را سربازهای بهتری می‌کند.» اما این عکس حذف می‌شود؛ پس از آن و در پی اعتراض روبی، یکی از سخنگوهای فیس‌بوک می‌گوید که این عکس استاندارهای جامعه ما را نقض نمی‌کند و بعد از این، سیلی از نظرات مثبت زنان درباره این عکس منتشر می‌شود و تارا روبی به گرفتن عکس‌های بیشتری درباره این موضوع ترغیب می‌شود؛ بنابراین او تصمیم می‌گیرد از ۱۰ زن در یونیفرم‌های کار در حال شیردادن به فرزندانشان عکس بگیرد. او این عکس‌ها را با این امید گرفته که بگوید مادربودن با شاغل‌بودن یا نظامی بودن در تضاد نیست و این دو ناقض هم نیستند و می‌توانند در کنار هم باشند.

او همچنین در وب‌سایت عکاسی‌اش عکس‌های شگفت‌انگیز زیبا و مادرانه‌ای از اولین لحظه‌های تولد تا نوزادی، همچنین حضور شیرین کودک در کنار پدر و مادرش گرفته است؛ عکس‌های روبی از نوزادان تازه متولدشده، آنقدر خوب لحظه ناب تولد را به تصویر کشیده است که می‌توان حس جداشدن از درون مادر و پیوستن به دنیا را در چین و چروک صورت نوزادانی که اولین مواجهه‌شان را با دنیا از سر می‌گذرانند، دید. در این عکس‌ها می‌توان اولین لحظه‌ ناب پدر یا مادر بودن را هم دید.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.