stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 32213
  • 15 فروردین 1395 - 2:57
2

اوضاع نا به سامان نرخ بلیط هواپیما

اوضاع نا به سامان نرخ بلیط هواپیما

در افزایش نرخ بلیط ها در ایام پیک سفر به دلیل افزایش تقاضای خرید بلیط , افراد یا شرکت های چارتر کننده پروازی نقش اصلی را دارند . اما متاسفانه گویا مسئولان امر در سازمان هواپیمایی کشوری و نظارت کنندگان بر قیمتها نیز به نوعی با چارتر کنندگان هم دست شده اند و حق و حقوق مردم را کاملا فراموش کرده اند . در مقابل دوربین و در مصاحبه های مختلف میبینی که وعده از برخورد با گرانفروشی بلیط می دهند اما در عمل هیچ برخوردی صورت نمی گیرد .

قلم | qalamna.ir :

علی سبزمیدانی: ماجرای جنجالی بازار سیاه و فروش قیمت دلبخواهی بلیط چند سالیست که در صنعت هوایی کشور مرسوم شده و اگرچه بارها مسئولان ِذیربط نیز به آن واکنش نشان داده اند و صحبت از برخورد با عوامل تاثیر گذار در افزایش بیش از حد قیمت بلیط ها به میان آمده است اما هرگز عملی بازدارنده صورت نگرفته است .

نوروز امسال هم مثل ادوار گذشته موقعیت بسیار مناسبی بود که افراد یا شرکت های چارتر کننده پروازهای چارتری دندان تیز کرده و با افزایش شدید سفر از فرصت سو استفاده کرده و با گذاشتن قیمتهی نجومی بر روی بلیط ها  آنها را به مسافرا می فروشند .

پیگیر دقیق ماجرا می شوم تا شاید به ریز و درشت ماجرا دست پیدا کنم . از تاریخ نهم الی چهاردهم فروردین قیمت بلیط در مسیر کیش به تهران حدودا بین چهارصد هزار تومان الی چهارصد و پنجاه هزار تومان به فروش می رسید . به این جهت به برنامه پروازی و قیمتها نگاه کردم و دیدم تقریبا دو برابر نرخ مصوب پروازی در این مسیر است که باید حدود دویست و چهل هزار تومان باشد اما خبری از این قیمت نیست . با یکی از چارتر کننده ها تماس گرفتم و درخواست بلیط کردم و قیمت چهارصد و بیست تومان را به بنده پیشنهاد کرد و وقتی دلیل افزایش نرخ را پرسیدم با حالتی خاص گفت آقا مثل اینکه خبر نداری عید شده ها !!!

مطمئن شدم نباید حداقل از این طریق دنبال پرواز با قیمت مصوب و مناسب باشم . به همین دلیل راهی فرودگاه جزیره کیش شدم  , وارد که شدم فرودگاه مملو از جمعیتی بود که منتظر انجام پرواز و در حال انجام کارهای مربوط به سفر بودند . روی صندلی نشستم و برنامه پروازی را از طریق ال سی دی موجود در آنجا دنبال کردم و در همین حال با یکی از افراد حاضر در فرودگاه , هم صحبت شدم ; او گفت دو روزیست که میخواهد از کیش به تهران بیاید و در این دو روز تقریبا پنج الی شش ساعت در فرودگاه دنبال بلیط ارزان تر است اما پیدا نمی کند !  

به دفتر نمایندگی یکی از ایرلاینها مراجعه کردم و آمار خرید بلیط را از آنها گرفتم . فردی که پشت صندلی شرکت هواپیمایی … نشسته بود هنگامی که مطلع شد چند نفر هستیم گفت میتوانم با قیمت پانصد هزار تومان برایت بلیط جور کنم اما باید زودتر خبرش را بدهی چون در حال پر شدن است! بیرون می آیم و به سمت بخش اطلاعات پروازها می روم که نوشته ای روی کاغذی نصب شده بر روی شیشه توجه ام را جلب می کند , بر روی آن نوشته مسافرینی که بلیط را بیشتر از نرخ مصوب آن خریداری کرده اند میتوانند با شکایت از ایرلاین مورد نظر هزینه اضافی خریداری شده را پس بگیرند , اما از اینکه این شکایت باید از چه ظریقی صورت پذیرد توضیحی داده نشده است. از خانمی که در بخش اطلاعات مشغول است می پرسم آیا این موضوع (برگرداندن هزینه ها) صحت دارد . اگه اینطوریه و قراره هزینه را باز گردانند پس چرا اصلا از اول آن را میگیرند ؟؟ پاسخ می دهد دلتون خیلی خوشه آقا ! کی گرفته ؟؟. این وعده ایست تا مسافر در فرودگاه اعتراضی نداشته باشد و بعد از آنکه سوار هواپیما شد و از فرودگاه خارج شد دیگر دستش به جایی بند نیست و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست . گفتم پس این نوشته وعده دروغی است که با هماهنگی بین ایرلاینها و مسئولان فرودگاه به مسافران داده می شود تا به نوعی در آن لحظه از شر اعتراض مسافر خلاص شوند و بعد از آن هم دیگر از هیچی خبری نیست

 

در افزایش نرخ بلیط ها در ایام پیک سفر به دلیل افزایش تقاضای خرید بلیط , افراد یا شرکت های چارتر کننده پروازی نقش اصلی را دارند . اما متاسفانه گویا مسئولان امر در سازمان هواپیمایی کشوری و نظارت کنندگان بر قیمتها نیز به نوعی با چارتر کنندگان هم دست شده اند و حق و حقوق مردم را کاملا فراموش کرده اند . در مقابل دوربین و در مصاحبه های مختلف میبینی که وعده از برخورد با گرانفروشی بلیط می دهند اما در عمل هیچ برخوردی صورت نمی گیرد . الان چند سالیست که این مشکل در ایام خاص و پیک سفر وجود دارد و قیمتها یک شبه با افزایش بسیار زیاد و غیر معقولی فروخته می شود و هیچ نظارتی هم بر این گرانفروشی مشهود نیست . اگر هم نظارت هست ظاهرا فقط در حد اجرای فعل نظارت است و برخورد و واکنشی صورت نمی گیرد . باید منتظر ماند و دید تا کی این اوضاع نا به سامان بلیط فروشی ادامه خواهد داشت . . .

 

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.