stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 32121
  • 13 فروردین 1395 - 22:23
5

احتمال ممنوع شدن فعالیت مراکز عرضه قلیان در تورنتو

اعضای شورای شهر تورنتو اعلام کردند که به درخواست دست اندرکاران امور بهداشتی، ممکن است عرضه قلیان در رستوران ها و کافه های دارای مجوز در تورنتو را ممنوع کنند.

قلم | qalamna.ir :
مقامات بهداشتی، با ابراز نگرانی از گسترش روزافزون مراکز قلیان کشی در جهان و بخصوص گرایش چشمگیر نوجوانان و جوانان به آن، خواستار اقدام قاطع مسوولین شهری و جمع آوری قلیان ها از سطح شهر شده اند.

دکتر دیوید مک کئون، مدیر سازمان بهداشت عمومی با استناد به اینکه کشیدن دخانیات در مکان های سرپوشیده و عمومی ممنوع می باشد، می گوید که قلیان هرچند که به جای توتون از ترکیبات گیاهی استفاده می کند اما به دلیل استفاده از ذغال، سلامتی را تهدید می کند.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی شهرداری، در حال حاضر حدود ۷۰ بیزنس در تورنتو، به مشتریان خود قلیان عرضه می کنند.

یکی از اعضای شورای شهر که با ممنوع شدن کامل فعالیت hookah lounge  مخالف است و البته خود یکی از مراجعه کنندگان به این مراکز می باشد، جیم کاریجیانیس (از حوزه شماره ۳۹ – اسکاربورو و اجینکورت) می باشد. وی معتقد است که به جای ممنوع کردن فعالیت این مراکز، بهتر است با تدوین قانون فعالیت آنها را تحت کنترل قرار داد و مثلا عرضه قلیان به افراد زیر سن قانونی و سرو الکل همراه با آن را ممنوع کرد. کاریجیانیس گفت: بهتر است آنها تحت قوانین خاص به صورت علنی فعالیت کنند، تا اینکه به صورت زیرزمینی و مخفی به کار خود ادامه بدهند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.