stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 30880
  • 20 اسفند 1394 - 12:20
4

راه آهن “کرمانشاه –خسروی” از سال آینده سرعت می‌گیرد

استاندار کرمانشاه با اشاره به رفع مشکلات پیمانکار پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی، گفت: از سال آینده این پروژه شتاب بیشتری می‌گیرد.

قلم | qalamna.ir :

1455182180251_445.jpgاسدالله رازانی در آیین افتتاح آسفالت و روکش ۲۱۹ کیلومتر از راه‌های استان که امروز(۲۰ اسفند) با حضور جمعی از مسئولین استان برگزار شد، پروژه راه آهن غرب کشور را یک پروژه استراتژیک و مهم برای استان و کشور عنوان کرد و افزود: قطعه ملایر-کرمانشاه این پروژه در حال انجام است که تا پایان سال نیز اعتبار مجددی به آن تزریق می شود و امیدواریم با این اعتبارات و نیز اعتباری که در سال آینده برای آن پیش بینی شده در سال ۱۳۹۵ شاهد ورود قطار به استان کرمانشاه باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن غرب کشور در مسیر کرمانشاه-خسروی را قرارگاه خاتم (ص) بر عهده دارد گفت: خوشبختانه مشکلات این پیمانکار با وزرات راه و شهرسازی مرتفع شده و از سال آینده اجرای پروژه در این قسمت از مسیر نیز سرعت می گیرد.

رازانی با اشاره به نقش مهم ارتباطات در زندگی روزمره، گفت: فقر زیرساخت‌های ارتباطی کشور موجب شده که در طول سال آمار بالای کشته و مجروح در تصادفات داشته باشیم.

وی به کشته شدن سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات کشور اشاره و تصریح کرد: در گذشته این تعداد ۲۷ هزار نفر در طول سال بود، اما خوشبختانه با اقدامات موثر در سالهای گذشته این تعداد به ۱۷ هزار نفر رسیده، اما باز هم با توجه به جمعیت و تعداد خودروهایی که داریم بسیار بالاست.

رازانی افزود: در کشورهای اروپایی با تعداد جمعیت مشابه کشور ما و تعداد بیشتر خودرو، تعداد کشته‌های تصادفات سالانه کمتر از هزار نفر است و این در حالیست که ما سالانه حدود ۱۷ برابر آنها کشته می‌دهیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این آمار ۱۷ برابری در تعداد مجروحین و تصادفات خسارتی هم وجود دارد.

رازانی راه و زیرساخت های ارتباطی را همچنین یکی از فاکتورهای مهم در رونق اقتصاد عنوان کرد و افزود: این زیرساخت‌های ارتباطی شامل راه، راه آهن و فرودگاه و حتی زیرساخت های ارتباط الکترونیکی هم می‌شود که باید با جدیت بیشتری در توسعه این زیرساخت ها گام برداشت.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.