stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 30478
  • 16 اسفند 1394 - 12:03
4

مجلس دهم باید برای حل مشکلات کشور در کنار دولت باشد

مجلس دهم باید برای حل مشکلات کشور در کنار دولت باشد

مشاور سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: مشکلات اقتصادی متعددی برای دولت یازدهم به ارث رسیده است بنابراین مجلس دهم باید اولویت خود را کمک به دولت برای حل این مشکلات تعریف کند.

قلم | qalamna.ir :

قلم، محمدجواد حق‌شناس درباره اولویت‌های مجلس دهم اظهار کرد: مجلس دهم باید به دولت برای حل مشکلات کشور کمک کند و در کنار دولت باشد. در مجلس یک اکثریت وجود نخواهد داشت، بلکه احتمال وجود سه فراکسیون قوی در مجلس وجود دارد. این تکثر برای ایجاد فضای گفت‌وگو و بحث و نظر بسیار مفید است، اما باید مدیریت مجلس به گونه‌ای باشد که این تکثر خللی در تصمیم‌گیری‌های مجلس برای حل مشکلات کشور ایجاد نکند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه باید رقابت‌های انتخاباتی را پایان یافته تلقی کرد تصریح کرد: جناح پیروز انتخابات باید بداند مردم چرا به آن‌ها رای دادند و بدانند خواست‌های مردم در مدار تصمیم‌گیری‌ها قرار دارد.

حق‌شناس همچنین خاطرنشان کرد: مجلس دهم باید برای حل مشکلات کشور در کنار دولت باشد. مشکلات اقتصادی از قبیل رکود که ناشی از تحریم‌ها و ناکارآمدی دولت قبل است، به این دولت به ارث رسیده و این مجلس باید در کنار دولت به فکر حل این مشکلات باشد.

این فعال سیاسی همچنین با انتقاد از برخی از اعضای کابینه افزود: مجلس به دولت کمک کند تا کابینه ترمیم شود و وزرایی شجاع، تصمیم‌گیر و قانونمند جای برخی وزرای محافظه‌کار را بگیرند تا کابینه با قدرت با مشکلات بزرگ کشور رودررو شود و کابینه‌ای شکل بگیرد که در چارچوب منافع ملی تصمیم‌گیری کرده و مبارزه با فساد را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس دهم به دولت کمک کند تا مسیر تنش‌زدایی و اعتماد زایی ادامه یابد گفت: دستگاه سیاست خارجه کشور باید به سمت کاهش مشکلات کشور با همسایگان حرکت کند. مجلس می‌تواند در این مسیر به کمک دولت بیاید. / ایسنا 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.