stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 30425
  • 15 اسفند 1394 - 1:44
5

«تحکیم جمهوریت واسلامیت نظام بارفع محدودیتهای سیدمحمد خاتمی »

«تحکیم جمهوریت واسلامیت نظام بارفع محدودیتهای سیدمحمد خاتمی »

سید محمد خاتمی به انقلاب و کشور خدمتی صادقانه و شایسته کرد. او ادبیات جدیدی را وارد عرصه سیاسی ایران کرد که تا خرداد ۱۳۷۶، حتی بسیاری از مسوولان کشور با آن ادبیات بیگانه بودند. او مردی متدین، اخلاق مدارو شایسته برای ریاست جمهوری اسلامی ایران بود و به حق باید گفت که او به قامت ریاست جمهوری ایران، اعتبار ویژه ای بخشید. او صادقانه به قانون اساسی و انقلاب و پیشرفت کشور اعتقاد داشت و دارد. او آرزویی جز تحقق کامل شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی ندارد و همواره و تحت هر شرایطی متخلق به اخلاق والای انسانی و اسلامی بوده و هست.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا سلیمی 


photo_2016-03-05_12-37-22نتایج انتخابات هفتم اسفند ماه ۹۴، به خصوص در شهر تهران آن قدر مهم ودرخشان بود که از زوایای مختلف می توان به آن پرداخت و دلایل چنین رویدادی را تحلیل کرد. مردم همچنان به اصلاحات مورد نیاز انقلاب اسلامی امیدوار هستند و دریک نگاه کلی، این انتخابات، نشان ازعلاقمندی مردم به کشور وانقلاب وقانون اساسی از یک سو و لزوم تغییر جدی در رفتار بسیاری از مسوولان که خود را قیم مطلق مردم می دانند و از فرصتی برای سخن گفتن خلاف میل و اراده مردم به عنوان صاحبان اصلی استفاده می کنند، از سوی دیگر دارد. مشارکت مردم درانتخابات اخیر، پایه های ثبات وامنیت و دموکراسی درکشور را مستحکم تراز قبل گردانید وباردیگر به همه دنیا نشان داد، مردم برای استقلال وآزادی وجمهوری اسلامی، درهر برهه ای به نحوشایسته، نقش آفرینی می کنند. 

آن جا که درهشت سال دفاع مقدس نیاز به دفاع ازاستقلال کشور بود، هزاران جوان رعنا وسرو قامت این مرز وبوم داوطلبلانه پا به عرصه دفاع ازدین ووطن وناموس گذارند واکنون کشور ما، معطربه نام و یاد شهدا ومرهون فداکاری جانبازان سرافراز وآزادگان قهرمان است.
آنجا که نیاز جدی به تحقق شعار آزادی درچارچوب قانون اساسی بود، مردم حماسه خرداد ۱۳۷۶را خلق کردند و جریان اصلاحات اصیل انقلاب اسلامی ایران را شیوه مناسب جهت اداره امور کشورانتخاب کردند. هفتم اسفند ماه ملت قهرمان ایران نشان داد که جمهوریت نظام، جزء لاینفک اعتقادشان به انقلاب است وانقلاب خود را با استقلال آزادی جمهوری اسلامی بدون کم و بیش می خواهند.
امروز قاطبه مردم ایران،علاقمند ترازهمیشه به انقلاب وامیدوارتر به فردایی بهتر که درآن اصول قانون اساسی به طور کامل وبا تفسیری به نفع اکثریت ملت ایران، که صاحبان اصلی انقلاب وکشورهستند، اجرا گردد. مردم بر این باورند که همچنان ظرفیتهایی از قانون اساسی معطل مانده است و حقوق اساسی مردم که در قانون اساسی تصریح شده است، محقق نگردیده است.
ظرفیت نظام وانقلاب ما بسیار فراتر از آن است که نتوان تحمل مخالف را داشت. انقلاب ما که منبعث ازدستورات الهی است، نمی تواند ونباید چهره خشک وخشن ومردم گریز را ازخود به نمایش گذارد. مردم، هم اسلام راخوب می فهمند وهم از بسیاری ازمسولان به آن معتقدترند وهم به اسلام وانقلاب خود علاقمند. صاحبان این انقلاب وکشور، به درستی راه سعادت خود وجامعه را انتخاب می کنند ودراین راه، دربرهه های حساس، نقش خود را به درستی ایفاء می کنند.
انقلاب وکشور نیازمند همدلی وهمراهی است. نباید به بهانه های خود ساخته و واهی و تنگ نظرانه، اراده وعلاقه مردم نسبت به خدمتگزاران صدیق انقلاب وکشور را، سد کرد. مردم باید تعیین کنند که ازمیان خدمتگزاران خود، چه شیوه ونظر و تفکری را برای اداره کشور برمی گزینند.
چگونه است که حتی برخی وعده های الهی را فراموش کرده اند؟ فراموش کردیم که عزت به انسانها را خداوند عطا می نماید؟ چگونه برخی بر وعده الهی تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ تردید کرده اند؟ باهمه محدودیتهایی که به ناحق طی سالهای اخیر برای سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور محبوب ومتدین ورهبر اصلاحات اصیل انقلاب اسلامی درنظر گرفته شده بود، نقش انکار ناپذیر وی را برای تحکیم جمهوریت نظام شاهد بودیم.آیا از این رهگذر به انقلاب و کشور خدمتی بزرگ نشد؟
سیاستهای نادرست برخی ازدستگاهها و نهادهای کشور،نسبت به شخص سیدمحمدخاتمی، دونتیجه روشن داشته است. نخست آن که محبوبیت وشأن وجایگاه واعتبار ایشان نزد عموم مردم بسیار بیشترشده است و هیچ تصمیم و اراده و ممنوعیتی نمی توان از این مقبولیت بکاهد وثانیا” شخصیتها ودستگاههایی که درتقابل جدی با ایشان بوده اند، محبوبیت خودرا نزد مردم ازدست داده اند. نمونه بارز این موضوع ،صداوسیماست. بارها وبارها وخلاف اخلاق واراده مردم وصرفا” با نظر افرادی تنگ نظر، شخصیت ایشان دربرنامه های مختلف مورد توهین قرارگرفت، لیکن ایشان با اعتماد به وعده های حق و حتمی الهی، سکوت وصبر پیشه فرمود، تا امروز به حول وقوه الهی، در برابر ملت ومسئولان، سرافراز تر همیشه سجده شکر به درگاه خداوند صاحب عزت بر زمین گذارد و از سوی دیگر صدا و سیما هم به عنوان بزرگترین عامل روی آوردن مردم به ماهواره شناخته شود!!.
سید محمد خاتمی به انقلاب و کشور خدمتی صادقانه و شایسته کرد. او ادبیات جدیدی را وارد عرصه سیاسی ایران کرد که تا خرداد ۱۳۷۶، حتی بسیاری از مسوولان کشور با آن ادبیات بیگانه بودند. او مردی متدین، اخلاق مدارو شایسته برای ریاست جمهوری اسلامی ایران بود و به حق باید گفت که او به قامت ریاست جمهوری ایران، اعتبار ویژه ای بخشید. او صادقانه به قانون اساسی و انقلاب و پیشرفت کشور اعتقاد داشت و دارد. او آرزویی جز تحقق کامل شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی ندارد و همواره و تحت هر شرایطی متخلق به اخلاق والای انسانی و اسلامی بوده و هست.
این روحانی متدین، همچنان برای نظام و انقلاب و مردم علاقمند به کشور، ظرفیتی بالا و غیر قابل جایگزین دارد. او بر تحمل مخالف و انتقاد پذیری اعتقاد راسخ دارد و از هر فرصتی برای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی و تحقق زمینه ها و شرایط پیشرفت و تحقق آزادی و اخلاق مداری در جامعه تلاش می کند. کلامی از او به اندازه هزاران ساعت برنامه رادیو و تلویزیون بر قلبهای مردم اثرگذار است و این چنین جایگاه رفیعی در کشور نزد عموم مردم، به کمتر کسی تعلق داشته است.
مردم پاسخ سالها بی اخلاقی نسبت به سید محمد خاتمی را با انتخابات روز هفتم اسفند و در نهایت احترام به همه مدعیان دادند و اکنون بسیاری از مسوولان باید پیام روشن مردم را دریافت کنند. روشن ترین پیام مردم این است که تمام هزینه هایی که در طی سالهای اخیر برای تخریب جریان اصلاحات اصیل انقلاب اسلامی و رهبر شایسته آن از بیت المال صرف شد، با پخش پیامی کوتاه از ایشان بی اثر شد و بهترین درصد ارزیابی تاثیر گذاری برنامه های سازمان صدا و سیما بر مردم مشخص گردید. سخن گفتن از تاثیر بیگانگان برذهن مردم تهران نیز توهینی فراموش ناشدنی است که نه تنها بر ذهن مردم برای زمان مقتضی و پاسخی شایسته باقی خواهد ماند، بلکه سرپوش گذاردن بر تصمیمات و رفتار و ادبیاتی است که طرفدارانی در اقلیت محض دارد. ملت ایران به هیچ بیگانه ای چشم ندارد و معتقد است، ایران سرافراز و آزاد و آباد با تحقق کامل اصول قانون اساسی در کشور میسر است.
فراموش نکنیم، انقلاب اسلامی ایران، ماحصل گرانبهای خون شهدا وفداکاریهای مردم نجیب و صبور این سرزمین است. ظرفیت جمهوریت در نظام اسلامی ما آن قدر بالاست که هرگونه تنگ نظری وبرخی حرفها وادعاها، محدودیتها و ممنوعیتها، دراراده سیل آسای مردم محو می شود. سید محمد خاتمی در نظام ما در عرصه سیاسی، اخلاقی و اجتماعی نقش و جایگاه غیر قابل اغماضی دارد. ادبیات و روش و منش و اخلاق او، بر دلها حاکمیت می کند. شاید بتوان امیدوار بود تا روزی فرا برسد که با رفع برخی مشکلات و موانع، شاهد حضور وشرکت مردم مسلمان تهران در نماز جمعه تهران، به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی باشیم واسلامیت نظام هم نزد چشم جهانیان، بار دیگر مورد تایید وحمایت بیش از پیش ملت ایران باشد. آیا این خواسته ملت، بسیار زیاد است؟ آیا این خواسته بر خلاف مصلحت دین و اسلامیت نظام است؟ تردید نکنیم چنین اقداماتی صرفا منتج به استحکام پایه های نظام و علاقمندی بیشتر مردم به انقلاب و بالیدن به خود برای چنین ظرفیت بالایی در نظام اسلامی می گردد. ان شاالله

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. مهر خاتمی در سلول به سلول بدنمان عجین شده است او به عنوان فردی از خانواده مان در البوم عکس در کیف پول ویا بر روی دیوار همراهمان است چون او همیشه در قلبمان است او برایمان ممنوع التصویر نیست او همنشین دیرینمان است ما کسانی که مارا از دیدن رویش محروم کرده اند را باری خود ممنوع کرده ایم که اسمشان هم نیاوریم پس ای قوم فشار دوران دیکتاتوری گذشته است با منطق عمل کنید

  2. خاتمی را ممنوع التصویر کردند اما هرگز نتوانستند ممنوع التأثیر کنند…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.