stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 30406
  • 14 اسفند 1394 - 17:23
1

پیام اعظم طالقانی به منتخبین مجلس شورای اسلامی

پیام اعظم طالقانی به منتخبین مجلس شورای اسلامی

در اذهان عمومی سوالات بی پاسخ فراوانی مطرح است از جمله اینکه چگونه می توان بخود اجازه داد که ملت را به خودی و ناخودی تقسیم کرد؟ و توهم توطئه را در لایه های ۸۰ میلیونی جامعه ایرانی رسوخ و بی اعتمادی را میان هموطنان تسری داد؟ و همبستگی و ساختار خانواده، ستون جامعه را هدف قرارداد!.
چگونه میتوان آزادی خواهی را فتنه و آزادیخواهان را فتنه گر نامید؟!، و در پی آن اتهام افکنی و دستهای پنهان بیگانگان را بتصویر کشید؟!، جریانی که اعتقادی به نقش مردم در اداره جامعه را ندارند، و کشور و ملت را ملک طلق خود میدانند، چگونه انتظار دارند که در صورت کاندیدا شدن، ملت به آنان اعتماد نموده و آنان را به کانون تصمیم گیری راه دهند!

قلم | qalamna.ir :

بـــنام خـــــدا
«یـــدالله فــوق ایدیــهم»
ملت شریف و آگاه ایران
ســـلام علیکم؛
اکنون که دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری به پایان رسیده و ارمغان تازه ای را نوید داده است، بر خود وظیفه میدانیم ضمن قدردانی از شما ملت شریف ایران که با حضور خود در پای صندوق های رأی، دغدغه ها و نگرانی های خود را نسبت به شرایط موجود و نسلهای آینده بدرستی بیان کردید، ابراز نماییم و انتظار میرود که انتخاب کنندگان به رفتار، کردار و گفتار منتخبین خود آنگونه که عرف و عقلای مترقی جامعه می اندیشند، دقت نظر داشته باشند؛ بدینوسیله نکاتی را خطاب به منتخبین پیروز ملت ایران عرض می کنیم.
در اذهان عمومی سوالات بی پاسخ فراوانی مطرح است از جمله اینکه چگونه می توان بخود اجازه داد که ملت را به خودی و ناخودی تقسیم کرد؟ و توهم توطئه را در لایه های ۸۰ میلیونی جامعه ایرانی رسوخ و بی اعتمادی را میان هموطنان تسری داد؟ و همبستگی و ساختار خانواده، ستون جامعه را هدف قرارداد!.
چگونه میتوان آزادی خواهی را فتنه و آزادیخواهان را فتنه گر نامید؟!، و در پی آن اتهام افکنی و دستهای پنهان بیگانگان را بتصویر کشید؟!، جریانی که اعتقادی به نقش مردم در اداره جامعه را ندارند، و کشور و ملت را ملک طلق خود میدانند، چگونه انتظار دارند که در صورت کاندیدا شدن، ملت به آنان اعتماد نموده و آنان را به کانون تصمیم گیری راه دهند!، کاش قرائت درستی از پیام آزادگی سالار شهیدان(ع)، درک میشد.
سخنی با منتخبین مجلس خبرگان:
ملت شریف ایران, با اعتماد خود، پیام روشن و واضح مردمسالاری را به شما ابلاغ کردند و بار دیگر فرصتی را ایجاد کردند تا با عنایت به تعهداتی که به گذشتگان، امروزیان و نسلهای آینده دارید منافع ملی را بر منافع فردی و گروهی رجحان دهید و به اصلاح رویه دور و تسلسل، و با خرد جمعی و پرهیز از هرگونه محافظه کاری، مانع هرگونه استبدادی شوید تا در آینده بتوانید پاسخگوی نسلهای آینده باشید.
خبرگان مردم به این معناست که چشم و ناظر باشند نه منصوب!.

 

سخنی با منتخبین مجلس شورای اسلامی:
حمایت آزادیخواهان, خردورزان و دلسوختگان این مرز و بوم از جریان و احزاب عدالتخواه و اعتدال گرا موجب خرسندی مومنین گردید، «ان‌الله یدافع عن الذین آمنوا – سوره حج آیه ۳۸» (به‌درستی که خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند، دفاع می‌کند).
امروز دانش و تجربه و خرد و خردمندی و تدبیر؛ و بعبارتی کار کارشناسانه با عنایت به شرایط و تمامی ابعاد، ضرورت حفظ ملت و کشور و آئین ما می باشد.
توصیه خردمندان واقع گرا، جامع نگری به افق و آینده و همبستگی ملت با یکدیگر است، برای تحقق چنین نگرشی بایستی مطالعه، تحقیق و تجربه را مورد عنایت قرار داد، ما هنوز نیاز به آموختن حکمت و آگاهی داریم و پرواگیری از حق را نیازمندیم.
نظارت بر خود، مجلس و دو قوه دیگر (مجریه و قضائیه) توصیفی قانونی از وظایف نمایندگان است و بایستی حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … در راستای منافع آحاد ملت باشد؛ در چنین شرایطی است که می توان نارسائی های قانونی، اجرائی و قضائی را ادراک و پیگیری و تلاش در جهت حل معضلات و رفاه حال جامعه را انتظار داشت و مراقبت از اصراف و تبذیر بیت المال نیز از اهم وظایف است.
وفقکم الله
اعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی

 

 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.