stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 30348
  • 14 اسفند 1394 - 11:47
3

مسوول دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی: اخلاق‌مداری در سیاست یعنی تلاش برای خدمت به مردم نه تلاش برای کسب قدرت

مسوول دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی: اخلاق‌مداری در سیاست یعنی تلاش برای خدمت به مردم نه تلاش برای کسب قدرت

مسوول دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با توصیه به همه جناح‌ها برای رعایت اخلاق، گفت:‌ اخلاق‌مداری در سیاست به معنای تلاش برای خدمت به مردم است، نه تلاش برای کسب قدرت.

قلم | qalamna.ir :

سیدرحیم ابوالحسنی درباره ضرورت رعایت اخلاق جناح پیروز انتخابات و تلاش برای حل مسائل اصلی کشور، اظهار کرد: اساس نظم اجتماعی باید مبتنی بر ضمانت اجرایی باشد. ضمانت اجرایی در غرب مبتنی بر قانون،‌ عقلانیت و منفعت است.

او در ادامه افزود: در فرهنگ شرقی معمولاً ‌قانون نقش کم‌تری دارد و بیش‌تر مذهب در نظر گرفته می‌شود اما مذهب هم به ضمانت اجرایی دیگر یعنی وجدان اخلاقی نیازد دارد. در فرهنگ شرقی، اخلاق می‌تواند رفتار فردی را به خوبی کنترل کند.

این عضو شورای مرکزی اعتماد ملی هم‌چنین با اشاره به این که مردم در دهه اخیر احساس می‌کنند بی‌اخلاقی، دروغ، فساد و ریا زیاده است،‌ گفت: مردم از بی‌اخلاقی‌ها خسته شده‌اند و آرامش جامعه از بین رفته است. مردم به آرامش نیاز دارند و رعایت اخلاق می‌تواند آرامش را به جامعه بازگرداند.

ابوالحسنی در ادامه خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات اخلاق را رعایت کردند که نتیجه آن ایجاد آرامش در جامعه و تقویت اخوت و محبت است. متأسفانه فرهنگ سیاسی،‌ به سمت فرهنگ غربی گرایش پیدا کرده و همه در حوزه سیاست طالب قدرت شده‌اند و نسبت به رقبای خود احساس حسادت و قدرت می‌کنند و همین عامل موحب ایجاد کشمکش و تعارض شده است.

این فعال سیاسی با توصیه به همه جناح‌های کشور برای رعایت اخلاق و احترام به رقبای خود، ‌افزود: باید جناح‌ها در خدمت به مردم از هم پیشی بگیرند. اخلاق‌مداری در سیاست یعنی تلاش برای خدمت به مردم نه تلاش برای کسب قدرت.

مسوول دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی هم‌چنین افزود: باید بدانیم اخلاق‌مداری در جامعه از رأس هرم قدرت آغاز می‌شود. اگر هم‌زمان اخلاق را رعایت کنند، جامعه هم به سمت رعایت اخلاق پیش می‌رود.

به گفته وی همه جریان‌های سیاسی کشور باید با رعایت اخلاق به دنبال حل مشکلات جامعه باشند و حل مشکلات با هم‌اندیشی و ایجاد اتاق فکر برای دسته‌بندی مشکلات، تحلیل و علت‌یابی و ارائه راه‌حل ممکن‌پذیر است.

ابوالحسنی در ادامه با بیان این که نمایندگان مجلس برای حل مشکلات جامعه به احزاب و دانشگاهیان هم نیاز دارند، خاطرنشان کرد: نماینده فرصت کافی برای اندیشیدن ندارد و باید از ظرفیت دانشگاه و احزاب استفاده کند. فعالان حزبی و دانشگاهی باید برای مشکلات کشور راه‌حل پیدا کنند و آن را در اختیار نمایندگان قرار دهند تا این راه‌حل‌ها به قانون تبدیل شود. باید مبنای تصمیم‌گیری، راه‌حل‌های علمی باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پایان تصریح کرد: قدرت در کشور جابه‌جا می‌شود و همیشه در اختیار یک گروه باقی نمی‌ماند، بنابراین وقتی قدرت دست یک جناح می‌افتد، باید تمام تلاش خود را برای ایفای مسوولیت خود و حل مشکلات جامعه به کار ببرد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.