stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 30302
  • 13 اسفند 1394 - 11:57
3

مجید انصاری: سلامت اولویت برنامه ششم توسعه است

مجید انصاری: سلامت اولویت برنامه ششم توسعه است

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله سلامت از اولویت‌های مهم برنامه ششم توسعه است گفت: در این راستا ۶۸۰۰ تخت بیمارستانی تکمیل و توسعه بیمه سلامت با تکیه بر دانش‌های نو و فعالیت دانش‌بنیان در درمان، تجهیزات پزشکی و دارو انجام خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام والمسلیمن مجید، انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور ، در همایش مغز استخوان و جشن ۲۵ سالگی پیوند سلول‌های بنیادین، اظهار کرد: ۲۵ سال است که نهال پیوند سلول‌های بنیادین توسط استاد قوام‌زاده در کشور کاشته شده و در این مدت بیش از ۵ هزار انسان از میوه این نهال که‌‌ همان حیات و زندگی است برخوردار شده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم دو مسئله مهم در اولویت‌های این دولت قرار داشت که نکته اول در عرصه بین‌المللی و دیپلماسی بود که بیماری صعب‌العلاجی که در مسئله هسته‌ای وجود داشت و دولت برای آن یک تیم پزشکی ماهر ایجاد کرد و بر ای جراحی این غده بدخیم که همه کشور  را فرا گرفته ، یک تیم پزشکی حاذق را مسئول کرد ،تا در حدود دو سال و چند ماه با تلاش این عزیزان بالاخره شاهد جراحی این غده بدخیم و درمان آن بودیم و دراین راستا فرجام ما به برجام رسید.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه امروز  دیپلماسی موجب شده است که تحریم‌ها برداشته شود گفت: امیدواریم در پساتحریم بتوانیم در گسترش سرمایه‌گذاری، بهبود اشتغال و توسعه تعاون علمی و پزشکی  قدم‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم دور خود حصار بکشیم و بگوییم از صفر تا صد همه کار‌ها را خودمان انجام می‌دهیم. این مسئله نزد خدا و پیامبر هم پسندیده نبود به طوری که سفارش شده علم اگر در چین باشد باید برای دستیابی به آن تلاش کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر با برداشته شدن تحریم‌ها و مسافرت هرروزه سران کشورهای دنیا به ایران و مسئولان ایرانی به دیگر کشور‌ها شرایط مساعدی برای رشد فضای علمی کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: در مسائل داخلی یکی از اولویت‌های رئیس جمهور همواره عرصه سلامت بوده و هست و با همه کمبود‌ها، اجرای طرح تحول سلامت را شاهد بودیم که رضایتمندی شهروندان را در پی داشت و موجب کاهش ۳۷ درصدی سهم پرداخت مردم به حدود ۸ درصد شد و تقریباً توسعه بیمه همگانی را به طوری که پوشش کامل بیمه‌ای انجام شود را در کشور مشاهده کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه اظهار داشت: در برنامه ششم مسئله سلامت از اولویت‌های اصلی است که به آن پرداخته خواهد شد و در راستای آن ۶۸۰۰ تخت بیمارستانی باید تکمیل شود و توسعه بیمه سلامت با تکیه بر دانش‌های نو و فعالیت‌های دانش‌بنیان چه در درمان و چه در تجهیزات پزشکی و دارو باید از اولویت‌های این برنامه باشد.

وی در پایان تصریح کرد: آغوش دولت برای پیشنهادات سازنده متخصصین، دانشجویان و خیرین عرصه سلامت باز است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.