stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 29466
  • 02 اسفند 1394 - 10:21
6

وزیر بهداشت: ترکیب مجلس آینده برای همه امور کشور بسیار مهم است/ مجلس دهم مجلسی باشد که دغدغه‌اش مردم و مشکلات مردم باشد

وزیر بهداشت: ترکیب مجلس آینده برای همه امور کشور بسیار مهم است/ مجلس دهم مجلسی باشد که دغدغه‌اش مردم و مشکلات مردم باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده بزرگ جامعه علوم پزشکی برای حضور پرشور در انتخابات، ترکیب مجلس آینده را برای همه امور کشور از جمله نظام سلامت بسیار مهم دانست.

قلم | qalamna.ir :

دکتر سیدحسن هاشمی درباره توصیه به مردم و جامعه علوم پزشکی برای انتخاب کاندیداها در انتخابات پیش رو، گفت: ثابت شده که اگر مردم قدرت انتخاب داشته باشند، خوب تصمیم می‌گیرند. بنابراین نیازی به توصیه نیست. شورای محترم نگهبان هر کسی که اسمش را اعلام می‌کند، صالح است. بنابراین نباید کسانی که شورای نگهبان تایید کرده را متهم کنیم. البته آرزو داشتیم افراد بیشتری که دلسوز نظام بودند، تایید شوند، اما در همین حد هم نباید افراد تایید شده را دسته‌بندی و هر کدام را به صفتی متهم کنیم تا کاندیدای خودمان برنده شود؛ این نه انصاف است، نه شرع، نه قانون و نه عقل.

وی افزود: همانطور که در طول دو سال و نیم گذشته نشان دادیم که باور سیاسی و مشی افراد در قبال دولت، برایمان مهم نیست، در این انتخابات هم مردم هر کسی را انتخاب کنند برایمان محترم است، به عنوان دولت به وی احترام می‌گذاریم و در حدی که قانون تعیین کرده سعی می‌کنیم هم از وجودشان در انجام ماموریت‌هایمان استفاده کنیم و هم اینکه برای حل مشکلات به حرف‌هایشان گوش دهیم.

 

 

مجلس دهم مجلسی باشد که دغدغه‌اش مردم و مشکلات مردم باشد

هاشمی ادامه داد: همانطور که مجلس باید خانه ملت باشد، آرزو می‌کنیم مجلس دهم مجلسی باشد که دغدغه‌اش مردم و مشکلات مردم باشد و گروه‌گرایی، دسته بازی، قبیله‌گرایی و منافع شخصی و فامیلی در آن ظهور و بروز نداشته باشد؛ چراکه این موضوع در قد و قواره نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدایی که برای برپایی این حکومت از خود گذشتند، نیست.

 

 

مجلس دهم و آینده “تحول در سلامت”

وزیر بهداشت درباره نقش مجلس دهم در پیشبرد برنامه‌های نظام سلامت نیز به ایسنا گفت: مجلس دهم هم می‌تواند کارهایی که تا کنون انجام شده را از بین برد و هم می‌تواند مشکلاتش را برطرف کرده و آن را ارتقا دهد. ترکیب مجلس نه از نظر سلسله مراتب، اما از لحاظ ساختاری مهم است چراکه باید مظهر اعمال اراده مردم باشد. بر همین اساس ترکیب کمیسیون بهداشت، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اجتماعی در سرنوشت و آینده نظام سلامت بسیار مهم است و از طرفی این مجلس باید برنامه ششم توسعه را تصویب کند.

 

 

ترکیب مجلس آینده برای همه امور کشور بسیار مهم است

وی افزود: متاسفانه در طول دو سال و نیم گذشته، غیر از سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و آنچه که ما در قالب طرح تحول نظام سلامت جهت کاهش هزینه‌ها، فراگیر شدن بیمه‌ها و اولویت بهداشت و نظام ارجاع ارایه کردیم، هیچ مصوبه‌ای در حوزه سلامت از سوی مجلس نداشتیم .

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: ممکن هم است مجلسی بیاید که بگوید “طرح تحول” هزینه است و ترجیح دهد منابع را به کارهای غیرخدماتی اختصاص دهد. در این صورت طبیعی است که همین راه نصف و نیمه‌ای هم که رفته شده، از بین خواهد رفت و اگر دستاوردی هم داشته که البته مردم به آن معتقدند و رضایت دارند، از بین می‌رود.

هاشمی گفت: بنابراین ترکیب مجلس آینده برای همه امور کشور بسیار مهم است. وزارت بهداشت هم که دستگاهی خدماتی است و قطعا این موضوع برایش اهمیت دارد. در مجموع همه مسایل کشور متاثر از انتخاب مردم است و امیدواریم که مردم بتوانند انتخاب خوبی داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره هجمه‌ها و انتقاداتی اخیر علیه نظام سلامت از سوی افرادی که پیش از این مسوولیتی در این حوزه داشته‌اند و اینکه تا چه حد این هجمه‌ها را “انتخاباتی “و تا چه حد “وارد” می‌داند، گفت: اینچنین مباحثی را خصلتی می‌دانم؛ چراکه اظهارنظر هر فردی از اطلاع یا کم‌اطلاعی‌ وی ناشی می‌شود و البته بخشی هم به غرایض شخصی وی بازمی‌گردد و نمی‌توان گفت که کسی مجرد از ذات و باورهای شخصی و تربیت خانوادگی‌اش اظهارنظر می‌کند؛ اظهارنظر همه ما معرف شخصیت ماست.

وی در این باره افزود: آن بخشی از اظهارنظرها که غیرمنصفانه و آلوده به خلاف و تهمت است، مسلما نشان می‌دهد که فرد باید خود را اصلاح کند و در مورد آن بخشی هم که حق و درست است نیز ما حتما باید در کارها و برنامه‌هایمان تجدیدنظر کنیم. مرز اینکه کدام قسمت از این اظهارات درست یا نادرست است نیز اول از همه به وجدان فرد بازمی‌گردد. البته فکر می‌کنم این افراد در خلوت خودشان حتما باوری از غیر آنچه که بر زبان می‌آورند، دارند.

وزیر بهداشت ادامه داد: دومین موردی هم که مرز درستی و نادرستی اظهارات را مشخص می‌کند، مردم هستند. مردم در مورد برخی از این اظهارنظرها فقط متاسف می‌شوند. تاسف برای افرادی که دوره‌های متمادی در کشور مسوولیت‌های سنگینی داشته‌اند اما اکنون بنایشان به تخریب است و اسم آن را هم نقد می‌گذارند. بهتر است آن‌ چیزی را بگوییم که مطمئن هستیم درست است و در جهت اصلاح امور، و لاغیر. متوجه باشیم که این دنیا به سرعت می‌گذرد و غیر از این دنیا که باید مراقب گفتار، کردار و قضاوت‌هایمان باشیم، حتما دنیای دیگری هم وجود دارد. / ایسنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.