stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 29368
  • 30 بهمن 1394 - 13:20
7

بهبود وضعیت زنان درگروی تشکیل مجلس معتدل

بهبود وضعیت زنان درگروی تشکیل مجلس معتدل

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تشکیل مجلس معتدل می‌تواند موجب بهبود وضعیت زنان و خانواده‌های ایرانی شود چراکه تنش و درگیری مداوم میان دولت و مجلس کاهش تمرکز در پرداختن به آسیب‌های زنان و خانواده را در پی دارد.

قلم | qalamna.ir :

شهیندخت مولاوردی گفت: کاهش تمرکز در پرداختن به آسیب‌های زنان و خانواده می‌تواند بسیار خطرناک و نگران‌کننده باشد و ما را دچار چالش‌های جدی کند. نتیجه چنین وضعیتی به سود جامعه،زنان، مجلس و دولت نیست.

وی تاکید کرد: در حوزه زنان و خانواده می‌توانیم از طریق تعامل و گفت‌وگو از ظرفیت‌های قوه مقننه و مجریه برای بهبود وضعیت زنان و تقویت کارکرد و پایداری خانواده بهره ببریم. فقط گفت‌وگو می‌تواند منجر به رفع بسیاری از سوءتفاهم‌ها در حوزه زنان و خانواده شود و به پیشبرد برنامه‌های حوزه زنان و خانواده بینجامد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: مجلسی می‌تواند کارآمد باشد و به عنوان راس امور ایفای نقش کند که برآیندی از مجموعه گرایش‌ها، تفکرات و نگرش‌ها و کنشگران سیاسی و اجتماعی جامعه باشد تا بتوانند براساس درک روشنی از واقعیت جامعه ایران قانونگذاری کند.

وی اضافه کرد: زمانی مجلس به چنین شرایطی دست می‌یابد که ترکیبی از گرایش‌های مختلف باشد نه یک گرایش و تفکر خاص که با زاویه دید مشخصی به جامعه می‌نگرد. مجلسی با حضور یک گرایش خاص نمی‌تواند بازنمای واقعیت فعلی جامعه ایران باشد. این مورد در حوزه زنان و خانواده نیز صدق می‌کند.

مولاوردی خاطرنشان کرد: اگر مجلس برآیندی از گرایش‌های مختلف جامعه باشد، می‌توان از ظرفیت آن برای تحقق توسعه متوازن و سیاست‌های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد بهره برد. براساس فرمایشات ایشان در پیام نوروزی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام در حال حاضر اقتصاد است و نیاز به اشتغال و کارآفرینی احساس می‌شود. توجه به این چالش‌ها باید در دستور کار دولت و ملت باشد و بدون همدلی و همزبانی نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که بتوان قدم‌های اساسی برای رفع این چالش‌ها برداشت.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت هستند و تنها با همکاری صمیمانه دولت و مجلس نه در حرف و شعار بلکه در عمل می‌توان توقع برطرف کردن این چالش‌ها را داشت تا کشور بتواند به رشد و پیشرفت دست یابد. برای دستیابی به این اهداف، مجلسی باید تشکیل شود که اعتقاد به عقلانیت، خردجمعی، اعتدال و تدبیر داشته باشد. در این شرایط می‌تواند به پیشبرد برنامه‌های دولت به ویژه در شرایط حساس کنونی – که کشور آماده اجرای برجام است- کمک کند.

وی با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات هم برای مردم داخل و هم برای جهانیان حاوی پیام‌هایی است تصریح کرد: تشکیل مجلس معتدل به کسانی که مخالف رای اکثریت مردم در انتخابات ریاست جمهوری هستند و تلاش کرده‌اند در داخل کشور با سنگ‌اندازی در جهت موفق نشدن دولت در پیشبرد برنامه‌های خود عمل کنند، این پیام را دارد که اکثریت ملت برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در شرایط کنونی موافق هستند.

مولاوردی در پایان گفت: تشکیل مجلس معتدل به خارج از کشورهم این پیام را می‌دهد که مردم از سیاست‌های دولت در زمینه‌های جذب سرمایه خارجی، توسعه گردشگری و اطمینان به سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کنند و ایران پس از تجربه ثبات نسبی اقتصادی به دنبال ثبات سیاسی نیز است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.