stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 276320
  • 27 اسفند 1399 - 12:43
1

سرپل ذهابی که گینسی شد

سرپل ذهابی که گینسی شد
کرمانشاه - قلمنا - یاسراکبری با تکنیک وارونه و برعکس کردن کلمات و جملات به زبان‌های مختلف توانسته نام ایران و ایرانی را در جهان و کتاب گینس به ثبت برساند.
قلم | qalamna.ir :

یاسراکبری از جمله جوانان موفق و نخبه شهرستان سرپل ذهاب با تکنیک وارونه و برعکس کردن کلمات و جملات به زبان‌های مختلف توانسته نام ایران و ایرانی را در جهان و کتاب گینس را درخشان تر کند.

 اکبری در گفت و گو با خبرنگار قلم خود را این چنین معرفی کرد : یاسر اکبری هستم ۲۸ ساله اهل شهرستان سرپل ذهاب و کارشناس حقوق هستم .

او گفت : خیلی به روانشناسی علاقه دارم از بچگی آرزو داشتم که یک استعدادی داشته باشم منحصر به فرد و بتوانم کاری کنم که مردم را شگفت زده کنم و در واقع استعداد ویژه داشته باشم .دوران نوجوانی فرد درس خوانی بودم و از همان ابتدا بیشتر از سن خودم می‌فهمیدم. من میتوانم کلمات و جملات کوتاه زبان کردی ، فارسی ، انگلیسی ، کره جنوبی و عربی، اعداد، تاریخ، جدول ضرب و همه چیز را در آن واحد برعکس بگویم و بنویسم که به این کار وارونه خوانی می‌گویند.

اکبری افزود : هر چه زمان می‌گذرد به این نتیجه میرسم که توانایی این را دارم که زبان های دیگر را یاد بگیرم یا شاید هم زبان های دیگری بلد هستم اما هنوز امتحان نکردم . از دیگر توانمندی های من این است که میتوانم با گوینده خبر یا گوینده رادیو به صورت دقیق حرف‌هایشان را برعکس بگویم همچنین سرود ملی را در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت دقیق برعکس بگویم .

او افزود : من ۲ ماه بعد از زلزله ۷ ریشتری سال ۹۶ که در سرپل ذهاب اتفاق افتاد واقعا افسرده شدم چون مستاجر هم بودیم تا اینکه به ذهنم خطور کرد که سرپل ذهاب را در سطح جهانی مطرح کنم و تصمیم گرفتم استعدادم رو در گینس ثبت کنم.

اکبری ادامه داد : زمانی که تصمیم گرفتم رکورد دار گینس شوم خانواده ام معتقد بودند این کار سختی است اما فقط خدا کمکم کرد واینکه واقعا خودمم انگیزه زیادی داشتم چون گینس آرزوی بچگیم بود ونزدیک دو سال عکس گینس را روی صفحه گوشیم نگاه میکردم چون به کائنات و کوانتوم و انرژی مثبت خیلی اعتقاد دارم . و برای اینکه بتوانم با اراده زیادی کار کنم کتاب های خانم لوئیز هی و چهار اثر فلورانس اسکاول شین را خواندم واقعا خیلی بهم کمک کرد .

او افزود : برای ثبت درگینس واقعا باید یه پروسه زمانی ۶ ماهه تا یکساله را طی کرد و طبق چهار چوب گینس عمل کرد . من علاوه بر اینکه وارد کتاب گینس شدم رکورد دار گینس در زمینه زبان انگلیسی هم هستم. رکورد جهانی ۳۶ کلمه انگلیسی به صورت حرف به حرف از آخر به اول بود که من در یک دقیقه ۳۹ کلمه گفتم و رکورد دار جهانی گینس در زمینه زبان انگلیسی شدم .

اکبری گفت : سعدی در ادبیات از وارونه خوانی استفاده زیادی کرده است و جملاتی گفته که اگر از هر طرف بخوانید باز میشود خودش برای مثال :

زآوای سرد گرگ در سی آواز، امید آشنایان شادی ما، شکر بترازوی وزارت برکش، دهخدا در لغتنامه اش از وارونه خوانی استفاده کرده مثلا،کلمه:

عاشق برعکسش میشه قشاع و در لغتنامه دهخدا قشاع یعنی دردی که درمان ندارد . در روانشناسی گفتن اعداد از چپ به راست باعث جلوگیری از آلزایمر می‌شود یعنی اینکه با وارونه خوانی مغز وذهن رو به چالش بکشیم. در علم پزشکی و خلقت بدن از وارونه استفاده شده است.

او گفت : من علاقه خیلی زیادی به بازیگری واستند آپ کمدی دارم و در این ۲ زمینه واقعا حرف های زیادی برای گفتن دارم خوشحال می شوم بتوانم در یک فیلم بازی کنم و واقعا آرزوی من است .من از مشاور گینس آقای اشکان دشمن زیاری که واقعا بی نهایت به من کمک کرد و ۲ سال شبانه روزی برای من زحمت کشید تا درگینس ثبت شوم بی نهایت تشکر می کنم وباید هزینه ای را به ایشان پرداخت کنم که متاسفانه به دلیل عدم حمایت مسئولین نتوانستم هزینه را پرداخت کنم .

اکبری افزود : در حال حاضر منتظر این هستم حمایت شوم تا بتوانم انگیزه بیشتری برای اینکه دوباره رکورد دار گینس شوم به دست بیاورم .

او افزود : خاطره جالبی که از گینس دارم این است که اولین جایزه ای که توی عمرم گرفتم همین ثبت شدن در گینس بود که هنوز به دلیل عدم حمایت نتوانستم گواهینامه اش را بگیرم و تمامی مدارک گینس با زبان انگلیسی را هم دارم .

اکبری ادامه داد : از مسئولین درخواست دارم که از من حمایت کنند تا بازهم برای کشورم ایران افتخار کسب کنم و من زمانی که در تحریم بودیم به مدت ۲سال به صورت شبانه روزی تلاش کردم تا اینکه ۱۵ فروردین سال۹۸ ثبت نهایی در گینس شدم. در پایان از آقای اشکان دشمن زیاری بی نهایت تشکر میکنم .

 

هشتگ: , ,
  • خبرنگار خبرنگار قلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.