stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 27290
  • 11 بهمن 1394 - 19:40
4

هوای تهران، کرج، تبریز، مشهد و اهواز ناسالم است

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یکشنبه اعلام کرد: هوای تهران، کرج، تبریز، مشهد و اهواز ناسالم، کلان شهرهای اصفهان و اراک سالم است و شیراز در شرایط پاک قرار دارد.

قلم | qalamna.ir :

روز یکشنبه گروه علمی از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت ۸ صبح دهم بهمن ماه تا ۸ صبح ۱۱ بهمن به دلیل پوشش ابر در حال عبور در بخش های کوهستانی شمال غربی در ابتدای روز، حاشیه دریای خزر و شمال شرقی در بعدازظهر امکان پذیر نبود.

از ساعت ۱۴ روز گذشته گرد و غبار در منطقه مرکزی و غرب ایران پدیدار شد و تا نیمه شب به ویژه در مناطق کوهستانی غرب و کوهپایه های آن و بخش هایی از حاشیه مرزی در شرق محدوده استان خراسان جنوبی افزایش قابل توجه داشته و تا صبح امروز با همان غلظت باقی مانده است.

‘مجید آزادی’ مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی گفت: سرعت کنونی باد در تهران ۳ متر بر ثانیه ( ۱۰ کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر و رطوبت نسبی ۲۲ درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران ابری با بیشینه دمای ۸ و کمینه منفی ۱ درجه سانتیگراد در ۲۴ ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای ۲۴ ساعت اول کمی ابری درپاره ای نقاط غبار صبحگاهی در ارتفاعات افزایش ابر، ۲۴ ساعت دوم صاف تا کمی ابری درپاره ای نقاط غبارمحلی و ۲۴ ساعت سوم کمی ابری در پاره ای نقاط، غبار صبحگاهی به تدریج افزایش ابر پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران ۸ درجه سانتیگراد و جهت باد جنوب شرقی گزارش شده است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.