stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 264652
  • 23 اسفند 1399 - 15:08
2
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

آمار ابتلا به کرونا در لرستان رو به افزایش است

آمار ابتلا به کرونا در لرستان رو به افزایش است
لرستان - رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان گفت: آمار ابتلا به کرونا در لرستان رو به افزایش است و مردم باید همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
قلم | qalamna.ir :

محمد رضا نیکبخت  اظهار داشت: در بحث کرونا، مشکل عمده ما آلودگی در استان‌های مجاور است چون تعداد قابل توجهی از مردم خوزستان به کرونا مبتلا شده و آمار آنها همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: در هفته اول اسفند، یک افزایش آمار نسبت به هفته آخر بهمن ماه داشتیم و آمار ابتلا از هشت درصد به ۲۰ درصد رسید که با افزایش تعداد مبتلایان آمار بستری‌ها بالا می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با بیان اینکه ۹۵ درصد مردم در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا با ما همراهی کردند، عنوان کرد: البته باید از خانواده‌هایی که تشییع جنازه‌های ۲ هزار نفری برگزار کردند هم انتقاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم قرائت قرآن، فاتحه و نماز وحشت در منزل را جایگزین تجمع و مراسمات کنند؛ وقتی از راه دور می‌توان فاتحه‌ای نثار اموات کرد چرا با حضور در جمع، زمینه بیماری خود و اطرافیان را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: مرگ با کرونا به‌گونه‌ای است که فرد با زجر کشیدن از دنیا می‌رود؛ گمان نکنیم یک مرگ راحت است بلکه بیماران، ساعت‌ها برای یک تنفس راحت التماس می‌کنند چون ریه آنها مسدود است؛ بنابراین احتیاط کنیم.

نیکبخت بیان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با پلیس‌راه انجام شده قرار است از ورود خودروهای استان‌های آلوده به لرستان جلوگیری شود اما مهم‌ترین نکته رعایت پروتکل‌های بهداشتی است چون حتی اگر با فرد بیمار مواجه شویم اما با وی صحبت و برخورد نداشته باشیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و نیز در معرض سرفه و عطسه بیمار قرار نگیریم احتمال ابتلا کاهش می‌یابد.

وی گفت: مردم از گمانه زنی و انتشار شایعات و اخبار کذب جلوگیری کنند و موثق‌ترین اخبار و پیام‌ها را از مرجع دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان دنبال کنند.

  • خبرنگار ح.خادمی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.