stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 26040
  • 04 بهمن 1394 - 13:46
6

رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان: دنبال خانه‌نشینی نبوده و لیست انتخاباتی ارائه می‌کنیم

رئیس کارگروه تعامل و رایزنی شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان: دنبال خانه‌نشینی نبوده و لیست انتخاباتی ارائه می‌کنیم

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه به دلیل مشخص نبودن تکلیف نامزدهای ردصلاحیت‌شده اصلاح‌طلبان، هنوز نتوانسته‌ایم لیست انتخاباتی را ببندیم، گفت: ما در هر صورتی لیست انتخاباتی ارائه خواهیم کرد.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره آخرین اقدامات انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: ما تعامل و رایزنی خود را با شورای نگهبان ادامه می‌دهیم و به تصمیمات این شورا امیدواریم. سابقه هم نشان داده که حدود ۲۰ درصد از ردصلاحیت‌شده‌ها در مراحل بعدی تایید شده‌اند.

تعامل ما با شورای نگهبان به معنای چانه‌زنی و لابی‌گری نیست

وی در ادامه افزود: البته تعامل ما با شورای نگهبان به معنای چانه‌زنی و لابی‌گری نیست. ما لیستی از نامزدهای ردصلاحیت‌شده را که هیچ‌گونه محکومیت یا سابقه سوء ندارند، تهیه کرده و به شورای نگهبان ارائه کرده‌ایم. شورای نگهبان هم اعلام کرده که به اعتراض‌ها رسیدگی می‌کند و نتیجه اولیه را ۱۶ بهمن اعلام خواهد کرد.

بیشتر اصلاح‌طلبان براساس بند یک و ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحیت شده‌اند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به اینکه بیشتر اصلاح‌طلبان براساس بند یک و سه ماده ۲۸ قانون انتخابات رد صلاحیت شده‌اند که این بندها مربوط به اعتقاد و التزام به اسلام و نظام و ابراز وفاداری به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه است، گفت: بحث ما این است که افراد ردصلاحیت‌شده در طول ۳۵ سال گذشته التزام خود را به اسلام و انقلاب اثبات کرده‌اند. ما با علما و مراجع تقلید هم دیدار داشته‌ایم که در این دیدارها آنها تعریف خود را از التزام عملی به اسلام بیان کردند و تاکید کردند تعریف خود را از این مساله در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهند.

از کسانی که به فساد شهرت داشته یا سابقه محکومیت دارند حمایت نمی‌کنیم

رئیس کارگروه تعامل و رایزنی هیات‌رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ادامه تاکید کرد: ما به هیچ وجه از کسانی که به فساد شهرت داشته یا سابقه محکومیت دارند حمایت نمی‌کنیم اما ازکسانی که معتقدیم به صورت غیرقانونی رد شده‌اند حمایت می‌کنیم و امیدواریم پیگیری‌های ما جواب دهد. به هر حال ما تلاش می‌کنیم فضایی از تفاهم و امیدواری را ایجاد کرده و از کسانی که ردصلاحیت شده‌اند خواهش کردیم مأیوس نشده و کنار نکشند. ما در حد توان خود برای تایید صلاحیت آنها تلاش می‌کنیم، اما از اصلاح‌طلبان می‌خواهیم امکانات و هواداران خود را در صحنه نگه دارند و در اختیار کسانی که تایید شده‌اند، قرار دهند. ما معتقدیم یأس و ناامیدی بدنه اصلاحات را دچار یأس خواهد کرد.

از ۱۶ بهمن برای تهیه لیست اقدام جدی می‌کنیم

رهامی با بیان اینکه هیات نظارت مرکزی در ۱۶ بهمن و شورای نگهبان نظر نهایی خود را در ۲۶ بهمن اعلام می‌کند، گفت: بنابراین ما هنوز نتوانستیم لیست انتخاباتی خود را ببندیم. البته تکلیف رد صلاحیت‌ها تا حد زیادی تا ۱۶ بهمن مشخص می‌شود و ما در آن مقطع برای تهیه لیست اقدام جدی می‌کنیم. اصلاح‌طلبان سرشناس در تهران فقط چهار، پنج نفرهستند و تکلیف حدود ۱۲۰ نفر از اصلاح‌طلبان سرشناس که ردصلاحیت شده‌اند، معلوم نیست. البته ما اصلاح‌طلبان دیگری را هم داریم که رای افراد سرشناس را ندارند اما اگر دست ما از اصلاح‌طلبان سرشناس کوتاه شد از مهره‌های دیگر استفاده می‌کنیم. ما در حال حاضر اصلاح‌طلبان سرشناس را رها نمی‌کنیم و پیگیر تایید صلاحیت آنها هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا لیست اصلاح‌طلبان شامل اعتدال‌گرایان هم خواهد بود، گفت: ما نمی‌خواهیم در حاشیه باشیم و فقط انتقاد کنیم بلکه ما دنبال حضور فعال بوده و هر کمکی به نظام لازم باشد، انجام می‌دهیم. اگر نامزدهای اصلی ما در تهران یا شهرستان‌ها تایید صلاحیت نشوند ما کنار نمی‌نشینیم.

اگر دستمان از اصلاح‌طلبان کوتاه شد از داوطلبان معتدل حمایت می‌کنیم

وی در ادامه با بیان اینکه در صورتی که نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشوند ما اولویت‌بندی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ما در این شرایط از کسانی که معتدل بوده و کمک‌کار دولت باشند حمایت می‌کنیم. عقل هم حکم می‌کند از افراد معتدل در مقابل تندروها حمایت کنیم. البته این بعد از آن است که دست ما از نامزدهای اصلاح‌طلب کوتاه شد. به هر حال ما صفر و صد فکر نمی‌کنیم و اگر نامزدهای ما تایید نشوند در خانه نمی‌نشینیم و از میانه‌روها و حامیان دولت برای رفع مشکلات و کمک به دولت استفاده خواهیم کرد.

رهامی در پایان تاکید کرد: من از همه اصلاح‌طلبان و حتی از کسانی که ردصلاحیت شده‌اند خواهش می‌کنم مأیوس نشوند و با انرژی در صحنه باقی بمانند تا روندی که از سال ۹۲ آغاز شده است را تکمیل کنیم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.